Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@03:07:37 GMT

«محمد ثلاث» پای چوبه دار هم گفت «پشیمان نیستم»

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۱۱۱۵

وی در پاسخ به این سوال که آیا ثلاث در هیچیک از جلسات دادگاه، ادعایی مبنی بر اینکه راننده اتوبوس نبوده یا در آن حادثه پشت فرمان اتوبوس ننشسته بوده داشته است یا خیر گفت: او در هیچیک از جلسات دادگاه چنین ادعایی نداشت و حتی گفته شد که اتوبوسی که با آن پسرم و دو همکارش به شهادت رسیدند، از ۱۵ روز قبل در آنجا بوده و حتی صندلی‌ها را برداشته بودند و فضای آن را برای پذیرایی از کسانی که به گفته خودشان برای زیارت از تمام ایران آمده بودند، مهیا کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پدر شهید بایرامی ادامه داد: جالب اینجا بود که از همان اتوبوس، مواد مخدر، قمه و چاقو کشف شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طی این مدت و در جلسات دادگاه، محمد ثلاث تقاضای بخشش یا عفو را از شما داشته یا خیر گفت: او نه تنها هیچ وقت تقاضای بخشش نکرد بلکه ۲ بار در پاسخ به دادگاه که از وی در خصوص پشیمانی‌اش از این اقدام سوال کرد اعلام کرد «پشیمان نیستم».

پدر شهید محمد علی بایرامی ادامه داد: لحظه اجرای حکم قصاص محمد ثلاث و قصاص او، من در محل اجرای حکم حاضر بودم؛ وقتی آقای شهریاری (سرپرست دادسرای جنایی) پای چوبه دار از وی سوال کرد که آیا از این اقدامش پشیمان است یا نه؟ صراحتاً گفت: «نه! اصلاً پشیمان نیستم».

وی با بیان اینکه اعدام قاتل پسرم و همکاران شهیدش گرچه جای خالی آن‌ها را پر نمی‌کند، ولی دل خانواده این شهدا را شاد خواهد کرد گفت: من بار‌ها به مسئولانی که بعد از شهادت پسرم به منزل ما آمدند گفتم که نباید دولتمردان و نیروی انتظامی اجازه دهند که کسی در کشور به خود اجازه تصور حمله و تصرف کلانتری و پاسگاه را به خود بدهد و با حرکات و اقداماتش امنیت مردم را به خطر بیاندازد.

پدر شهید بایرامی گفت: مردم باید بدانند کشور ما یک کشور اسلامی است که امنیت آن مثال زدنی است و همه ما مرهون تلاش کسانی هستیم که این امنیت را برای ما به ارمغان آورده‌اند. من به خاطر دارم اوایل جنگ، وقتی به خرمشهر رفتم تعداد معدودی آنجا هلهله می‌کردند و از ورود ارتش عراق به خاک ایران به خاطر عرب و همزبان بودنشان خوشحال بودند، ولی همان‌ها هم دیدند که وقتی ارتش عراق وارد خاک ایران شد، چه فجایعی را رقم زد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من تنها پسرم را در حالی از دست دادم که او ۲۱ سال سن داشت و ۴۰ روز بود ازدواج کرده بود؛ پسری آنقدر خوب که مثل یک فرشته در زندگی ما آمد و رفت؛ من امروز تصور می‌کنم باغبانی بودم که درختی را به ثمر نشاند که ثمره و میوه آن را که امنیت بود همه مردم ایران چشیدند؛ من افتخار می‌کنم که خداوند چنین فرزندی را به من داد.  

تسنیم

                  

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای عالی داروخانه‌های ایران: هیچ جای دنیا از دین و اعتقادات بیمار سوال نمی‌کنند/ اگر هدف بیمار باشد، عملا تذکر حجاب امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرآنلاین، حیدر محمدی از ابلاغ دستورالعمل مربوط به حجاب به داروخانه‌ها خبر داده و گفته که حجاب و رعایت هنجارها در تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها نقش دارد و اگر «تذکر تاثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود.»

هادی اخوت‌پور رئیس شورای عالی داروخانه‌های ایران می‌گوید هنوز هیچ دستورالعملی در این زمینه به دست آن‌ها نرسیده و اگر منظور رئیس سازمان، حجاب بیماران و مراجعه کنندگان به داروخانه‌ها باشد، چنین کاری از داروخانه دارها ساخته نیست چرا که وظیفه آن‌ها تنها «ارائه دارو به بیمار مستاصل است».

اخوت پور در گفتگو با رویداد۲۴ با تاکید بر اینکه چنین دستورالعملی هنوز به دست شورای عالی داروخانه‌های ایران نرسیده، درباره موضوع ارزشیابی داروخانه‌ها جهت دریافت سهمیه دارویی توضیح داده است.

او گفته: چیزی تحت عنوان ارزشیابی داروخانه‌ها وجود دارد که شامل بررسی وضعیت، اموال، یخچال ها، دمای داروخانه، ثبت درست بارکد داروها و فاکتورهایی از این دست است. این ارزشیابی به منظور تخصیص سهمیه دارویی انجام می‌شود و هر یک از این موارد، ضریب متفاوتی دارند و داروخانه‌ها بر اساس امتیازی که میگیرند، سهمیه دارویی دریافت می‌کنند.

هیچ جای دنیا برای ارائه درمان از دین و اعتقادات بیمار سوال نمی‌کنند

اخوت پور در مورد موضوع ارزشیابی بر اساس پوشش مراجعه کننده به داروخانه می‌گوید: در عرف دنیا هیچ وقت چنین چیزی برای درمان وجود نداشته و هیچ کس هویت، دین یا اعتقادات فرد را برای درمان نمی‌پرسد. سلامت بیمار چیزی نیست که به اعتقادات یا شیوه پوشش او گره بخورد.

او در مورد احتمال اجرای طرح جدید برای پرسنل داروخانه می‌گوید: در بخشنامه‌ای که دو سال پیش صادر شد یک سری استانداردهای پوششی برای کارکنان داروخانه در نظر گرفته شده بود. برای مثال پزشک داروخانه باید روپوش سفید تمیز همراه با اتیکت داشته باشد و کارکنان غیر داروساز، روپوش رنگی تمیز بپوشند. همه این‌ها در ارزشیابی ملاک بود و تا الان در مساله پوشش پرسنل، تاکیدی بر حجاب نبود و تاکید اصلی بر تمیزی و تمایز پزشک داروساز با سایر پرسنل بود.

اخوت پور در مورد نحوه ارزشیابی و تخصیص سهمیه دارویی گفته: خیلی از داروها ممکن است در کشور به تعداد مکفی نباشد یا در مواردی ما می‌خواهیم پوشش داروخانه‌های کشور برای ارائه نوع خاصی از دارو، بیشترین برد را داشته باشد. به این ترتیب اگر یک داروخانه‌ای بگوید برای مصرف یک سال می‌خواهد یک دارو را خریداری کند، جلوی چنین خریدی گرفته می‌شود، چون در این صورت انبار تخلیه می‌شود.

او در ادامه به «پلن معاونتی» اشاره کرده و گفته: در این پلن هر دارویی که وارد شرکت‌ها می‌شود، موجودی آن به معاونت غذا و دارو اعلام می‌شود و در آنجا بر اساس برخی فاکتورها نظیر میزان خرید قبلی، میزان فروش، نوع فروش بر اساس بیمه‌ای یا غیر بیمه ایو وضعیت فیزیکی داروخانه به داروخانه‌ها امتیاز و نسبت به میزان امتیاز، سهمیه داده می‌شود. برای مثال داروخانه‌ای که فروش بیشتری به بیماران بیمه‌ای داشته باشد، سهمیه بالاتری دریافت می‌کند.

اخوت پور گفته: در همین فرآیند، نوع پوشش هم بررسی می‌شود و خرده امتیازی دارد.

رئیس شورای عالی داروخانه‌های ایران گفته «بازرسان سازمان غذا و دارو» مسئول ارزشیابی داروخانه‌ها هستند، اما گاها بیمه‌های نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و بیمه سلامت هم گزارش‌های بازرسی خود را به سازمان می‌دهند. اما تصمیم گیرنده نهایی کارشناس سازمان غذا و داروست که زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

اگر هدف رئیس سازمان غذا و دارو از رعایت حجاب، بیمار باشد، عملا تذکر امکان پذیر نیست

اخوت پور می‌گوید اظهار نظر اخیر محمد حیدری رییس سازمان غذا و دارو به گونه‌ای مطرح شده که گویا هدف، بیمار و مراجعه کننده است. اگر چنین چیزی باشد ما عملا این امکان را که به بیمار بگوییم حجابش را رعایت کند نداریم. فرض کنید یک بیمار مستاصل، به دنبال داروست. در چنین وضعیتی، وظیفه ما ارائه دارو به این فرد است.

رئیس شورای عالی داروخانه‌های ایران گفته یک زمانی بحث عدم ارائه خدمات به بیماران و مراجعه کنندگان بی حجاب مطرح شد و «کارشناسان شبکه بهداشت شهرستانها» این درخواست را مطرح کرده بودند. نامه‌های مشابهی به اصنافی نظیر لباس فروشی‌ها زده شده بود، اما موضوع درمان، صنفی نیست و ما فقط از دانشگاه دستور می‌گیریم.

اخوت پور می‌گوید: مواردی داشتیم که بعضی از داروخانه‌ها به خاطر اینکه پرسنل حجاب نداشتند تذکر گرفتند و حتی پلمب شدند، اما این اقدام از طرف سازمان غذا و دارو یا دانشگاه نبود بلکه اماکن به طور مستقیم اقدام به پلمب کرده بود و هیچ ارتباطی با ارزشیابی‌های سازمان غذا و دارو نداشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904080

دیگر خبرها

  • درباره تیرباران اولین وزیر زن در ایران
  • رئیس شورای عالی داروخانه‌های ایران: هیچ جای دنیا از دین و اعتقادات بیمار سوال نمی‌کنند/ اگر هدف بیمار باشد، عملا تذکر حجاب امکان‌پذیر نیست
  • روز جهانی پسر ۱۴۰۳ + پیام، متن و عکس تبریک
  • محکوم به قصاص در دزفول از چوبه‌دار رهایی یافت
  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب
  • بازگشت محکوم به مرگ از پای چوبه دار
  • خاکپو: این ضربه سر تقدیم به پسرم
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • قابل توجه پان‌ترک‌ها که منکر حضور وهابی‌ها در باکو هستند!
  • ایران در سوگ شهادت صادق آل محمد(ص)