Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@15:58:35 GMT

دانستنی های جذاب درباره اسپانیا

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۱۱۱۷

دانستنی های جذاب درباره اسپانیا

    اسپانیا در شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا واقع شده است. اسپانیا کشوری است در جنوب غربی اروپا، نام رسمی آن پادشاهی اسپانیا و پایتخت آن مادرید است. اسپانیا با فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود متمایز می شود، در هر منطقه ای از آن مردم به زبان خاصی سخن می گویند. در این گزارش با دانستنی های جالب درباره اسپانیا همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    همه مردم اسپانیا، به زبان اسپانیایی سخن نمی گویند، زیرا اسپانیایی زبان مادری همه آن ها نیست. برای مثال در بارسلونا مردم کاتالان صحبت می کنند. در سن سباستین و بیلبائو مردم باسک حرف می زنند و در گالیسیا به زبان گالیسی و در مناطق دیگر، به لهجه های مختلف دیگر سخن می گویند.  
  دمای هوا در سویل و کوردوبا بسیار بالاست، تا جایی که به ۴۰ درجه سانتیگراد هم می رسد و همین دلیل اصلی خواب بعد از ظهر مردم اسپانیاست.     ۱۷ منطقه خود مختار در اسپانیا وجود دارد که هر یک از آنها فرهنگ خاص و منحصر به فرد خود را دارند.   غذاهای اسپانیایی یکی از بهترین انواع غذا در دنیا هستند. به طوری که نام رستوران های اسپانیایی در فهرست بهترین رستوران های جهان قرار دارند. از جمله آنها می توان رستوران سیلیر ده لان روکا را نام برد.     برادران جوآن، جوزف و جوردی روکا رستوران (سیلیر ده کان روکا‌) یکی از بهترین رستوران های جهان را در اسپانیا تأسیس کردند، این رستوران همیشه با نقدهای مثبت مجلات معتبر آشپزی جهان روبه رو شده است.     اسپانیا سرزمینی کاملا فرو رفته در رنگ و بوی اروپایی نیست، بلکه برخی شهرهای اسپانیا مانند کوردوبا، الیکانتی و سویل با معماری مغربی اسلامی شناخته می شوند.     مسلمانان حدود هشتصد سال بر اسپانیا حکومت کردند و آثار تاریخی بسیاری از آنان در اسپانیا به جا مانده است، عرب ها بعد از فتح اسپانیا نام أندلس را بر آن نهادند. تصویر فوق معماری اسلامی در خانه ای در کوردوبا (قرطبة) را نشان می دهد. معبد ساگرادا فامیلیا (عبادتگاه خانواده مقدس) در بارسلونا یکی از سازه های معماری شگفت انگیز روی کره زمین است.   اگر برای خرید در بازارهای اسپانیا از ساعت ۲ تا ۴ بعد از ظهر برنامه ریزی می کنید، باید بگوییم اصلا ساعت مناسبی را انتخاب نکرده اید، زیرا فروشندگان مغازه ها در این ساعت از روز خوابند، البته استثنائاتی هم وجود دارد، در مادرید و بارسلونا خلاف این وضعیت وجود دارد.  
  ممکن است که عاشق شهرهای بزرگ اسپانیا مانند سن سباستین، والنسیا، بارسلونا، سویل و کادیس شوید، اما اسپانیا زیبایی های دیگری هم دارد، در جایی دور تر از شهرهای بزرگ و در سفری استکشافی در مناطق طبیعی اسپانیا می توانید آنها را ببینید. دره ها  و دامنه های گالیسیا، تپه های اندلس، باغ های انگور و کوه های مالاگا جزو آنها هستند.  
  بسیاری از رستوران های اسپانیا از ساعت ۱۰ شب به بعد باز می شوند، زیرا بیشتر اسپانیایی ها شام را از ساعت ۱۰ به بعد تا نیمه های شب می خورند.     جشنواره های اسپانیا فقط پرتاب کردن گوجه یا جشنواره گاوبازی سن فرمین نیست، بلکه در آنجا جشنواره ها و فعالیت های دیگری هم به اضافه بسیاری از عیدها، و مناسبات مقدس در این کشور وجود دارد.        در هر فصل از سال به هر کجای این کشور که سفر کنید جشنواره ای در جریان است.     در اسپانیا نامگذاری فرزندان دارای قوانین است، برای مثال نمی توان نام ماندارینا mandarina را روی فرزند گذاشت، زیرا ماندارینا در زبان اسپانیایی به معنای نارنگی است.     پرتاب برنج در جشن های ازدواج در شهر کادیس اسپانیا به دلایل مختلف ممنوع است، دلیل اول حفظ سلامت زوجین و دلیل دوم جلوگیری از جمع شدن پرندگان در شهر است.     در شهر پالما ده مایورکا هر شهروندی که لباسش را درآورده و در وسط شهر با سینه عریان دیده شود باید ۸۲۰ دلار جریمه پرداخت کند.      دن کیشوت (دن کیخوته دِ لا مانچا) نام رمانی اثر نویسنده اسپانیایی میگل سروانتس ساآودار (۱۵۴۷-۱۶۱۶) است. این اثر از قدیمی ترین رمان ها در زبان نوین اروپایی است که بسیاری آن را بهترین کتاب نوشته شده به زبان اسپانیایی می دانند. داستان آن درباره یک فرد متوهم به نام دن کیشوت و دوستش سانچو پانزا است. دن کیشوت پهلوانی خیالی و بی دست و پاست که خود را شکست ناپذیر می پندارد.           

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد

شهردار زنجان گفت: پارکینگ طبقاتی توفیق در مساحت ۸۳۴۰ متر مربع، شامل ۲۳ مغازه، ۱۴۷ پارکینگ مسقف و ۱۸ پارکینگ روباز برای رستوران طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علیرضا فیروزفر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جریان افتتاح پارکینگ طبقاتی توفیق با بیان اینکه پس از افتتاح، این مکان به‌صورت رایگان خدمت‌رسانی خواهد داشت، اظهار کرد: پروسه واگذاری این مکان به بخش خصوصی هم طی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طبقه آخر مجتمع تجاری توفیق رستوران روباز و بسته طراحی و واگذاری هم خواهد شد، افزود: این پروژه در مساحت ۸۳۴۰ متر مربع، شامل ۲۳ مغازه، ۱۴۷ پارکینگ مسقف و ۱۸ پارکینگ روباز برای رستوران طراحی شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه قسمت تجاری آن ۲۲۰۰ و متر مربع و زیر بنای رستوران ۴۱۶ متر مربع است، بیان داشت: این پروژه در هشت طبقه است که ۲ طبقه آن به زیر زمین، یک طبقه همکف، پنج طبقه روی همکف را شامل می‌شود.

فیروزفر با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۴ به زمین زده شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم، افزود: امیدواریم با این کار گشایش‌هایی به لحاظ تأمین پارکینگ شهری رخ دهد.

وی با بیان اینکه امروز یک روز خوب در تقویم به نام شوراها نامگذاری شده است، گفت: این پروژه در حوزه مولد سازی و سرمایه گذاری شهری به ویژه گشایش‌ها در حوزه ترافیکی است که در سیستم و هسته مرکز شهر با این معضل مواجه هستیم.

شهردار زنجان یکی از راه حل‌های گره ترافیکی شهر زنجان را احداث پارکینگ‌های متعدد طبقاتی به ویژه در هسته‌های مرکزی شهر ذکر کرد و گفت: در حوزه مولدسازی، شهرداری تلاش دارد این مهم را به نحو مطلوبی به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه امید است پروژه‌های مهم شهری به مراحل خوبی برسد، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم شهیدان کریمی است که در واقع ۵ پروژه را در خود جای داده که قرار داد اولیه آن هزار میلیارد تومان است.

فیروزفر با بیان اینکه با پایان این پروژه مبلغ قرارداد بیشتر خواهد شد، افزود: همچنین حذف فاضلاب از زنجانرود که از دارایی‌های مهم زنجان است، رقم خواهد خورد و بلافاصله تفرج سازی این مکان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های سال قبل همچون اصلاح معابر نیز انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: از مردم زنجان در خواست داریم همانند سال گذشته همراهی داشته باشند.

شهردار زنجان خاطر نشان کرد: آبیاری مکانیزه در حوزه فضای سبز شهری پس از سال‌ها، اصلاح و نوسازی حمل و نقل عمومی پس از یک و نیم دهه از جمله اقدامات مهم شهرداری زنجان بوده است.

کد خبر 748889

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • رستوران های هتل چمران شیراز
  • ببینید | منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟
  • (ویدئو) پذیرایی عجیب از مشتریان مانند حیوانات در یک رستوران لاکچری!
  • مارک آندره تراشتگن در رده دوم بیشترین بازی برای بارسلونا توسط بازیکنان غیر اسپانیایی
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • ناتینگهام فارست در نقش رئال مادرید؛ رکورد عجیب پپ گواردیولا در آمار شوت
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • سرقت ژابی از رئال: کاپیتان در راه لورکوزن
  • آغاز جنگ مدعیان لیگ برتر برای این ستاره (عکس)