Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس انلاین: مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: جشن های بین المللی زیر سایه خورشید فقط یک کار تبلیغی نیست بلکه حرکتی تربیتی در جهت کادرسازی برای نیروهای انقلابی و ارزشی است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این موسسه، مجتبی مختاری در ششمین نشست دبیران استانی شبکه جوانان رضوی افزود: جشن ‎های زیر سایه خورشید امسال پس از گذراندن یک دهه پر افت و خیز به گونه ‎ای وارد یازدهمین سال برگزاری خود شده است که کیفیت آن با تغییر در گزینش کاروان‎ های اعزامی ارتقا می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاثیر جشن ‏های زیر سایه خورشید در فرهنگ جامعه اظهار کرد: منشا این تاثیرگذاری، اتصال به وجود نازنین حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است لذا باید از این فرصت به عنوان یک قدرت نرم استفاده کرد.
وی گفت: برگزاری اینگونه جشنها باید به دست مردم سپرده شود تا اثرهای بیشتری داشته باشد.
مختاری افزود: باید متناسب با نیازهای روز کشور، برنامه ‏های جدید به یازدهمین دوره از جشن ‏های زیرسایه خورشید در دهه کرامت افزوده شود و شبکه جوانان رضوی از تمام ظرفیت‏ های خود در این زمینه استفاده کند.
معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی نیز در این نشست گفت: جشن های زیر سایه خورشید را می توان یک حرکت دقیق و انقلابی مبتنی بر جهان شبکه‏ ای دانست.
سید نظام الدین موسوی افزود: اسلام پر از مناسک و نهادهای مختلف است و اگر می خواهیم در دنیای امروز یک عنصر و یک سازمان انقلابی و ارزشی تاثیرگذار اجتماعی باشیم باید بتوانیم این مناسک را همیشه به روز نگهداریم.
وی اظهار کرد: مناسک زیرسایه خورشید یک نهادسازی جدید عمیق مبتنی بر یک فکر روشن است که می ‎تواند پیوند با معنویت و حضرت امام رضا (ع) را سراسری کند.
ششمین نشست دبیران استانی شبکه جوانان رضوی با محوریت یازدهمین دوره جشن‎ های بین المللی زیر سایه خورشید با حضور 150 نفر از اعضای کمیته‏ های فرهنگی دفاتر استانی آستان قدس رضوی مدت سه روز در مشهد ادامه دارد.
کاروان های جشن های زیر سایه خورشید با هدف برگزاری جشن های دهه کرامت در دهمین دوره از این مراسم طی سال گذشته به 700 نقطه از ایران و 150 نقطه از 36 کشور دیگر اعزام شدند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زیر سایه خورشید زیرسایه خورشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۱۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، به نظر می‌رسد که رویداد موسوم به بی‌ثباتی بزرگ که هرج و مرج را در بین سیارات ایجاد و غول‌های گازی را در مدار‌هایی که امروز می‌شناسیم مستقر کرد، بین ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون سال پس از تولد خورشید رخ داده است. 

دانشمندان بر این باورند که سیاراتی نظیر مشتری با بی‌ثبات کردن مدار یک پیش سیاره به شکل گیری قمر زمین منجر شده باشند.

به لطف مطالعات ترکیبات و مکان انواع مختلف سیارک‌ها و دنباله‌دارها، دانشمندان دریافته‌اند که این حادثه در اوایل تاریخ منظومه شمسی رخ داده است. با این حال، هنوز پازل‌هایی درباده اینکه چگونه همه چیز دقیقاً از بین رفته یا شکل گرفته، حل نشده است.

به عنوان مثال، دانشمندان دریافته‌اند که اجرام منظومه شمسی که امروزه می‌بینیم، از جمله زمین، به دور خورشید از قرصی از گاز و غبار تشکیل شده‌اند. با این حال، برخی از آن اجرام، یعنی سیارک‌ها و دنباله‌دارها، به نظر می‌رسد که از موادی تشکیل شده‌اند که در قرص وجود نداشته‌اند. حداقل، این مواد نباید در مکان‌هایی که آن اجرام در حال حاضر در آن قرار دارند، وجود داشته باشد و منطقی‌تر است که این اجرام قبل از پراکنده شدن در نقاط دورتر به خورشید نزدیک‌تر شده باشند. 

به عبارت دیگر، همه این بررسی‌ها صورت گرفته تا نشان دهد که مشارکت مشتری در شکل‌گیری قمر زمین اهمیت زیادی داشته است.

یکی از فرضیات این است که در دوران اولیه تشکیل منظومه شمسی، برهم‌کنش‌های گرانشی بین مشتری و سیاره‌های دیگر انجام می‌شد که در نهایت منجر به تشکیل موج‌هایی در ابرمولکول‌های حاوی میلیون‌ها سیاره کوچک شد که به آرامی گرد و خاک بیشتری تشکیل دادند و در نهایت به شکل‌گیری سیاره‌ها و قمر‌ها منجر شد.

در این فرضیه، نقش سیاره مشتری بسیار مهم بوده چراکه با جذب و کشش گرانشی خود، این سیاره بزرگ منجر به کاهش سرعت چرخش ابرمولکول‌های حاوی ذرات کوچک شده و این کاهش سرعت، منجر به اتصال و ادغام این ذرات بزرگ‌تر و تشکیل شهاب‌سنگ‌ها، سیاره‌ها و حتی قمر زمین شده است.

مطالعات همچنین نشان می‌دهد که مشتری در کمک به تشکیل قمر زمین نقش مهمی ایفا کرده است و هرچه فرایند تشکیل ماه پیش می‌رفته، نقش سیاره مشتری افزایش نیز تفزایش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویری ترسناک از خورشید در آسمان چین؛ چه اتفاقی افتاده؟
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • وطن من| سایه خوش
  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • با زور نمی‌توان دین‌داری و حجاب ترویج کرد | توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد | رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • (ویدئو) خورشید قرمز رنگ در آسمان چین پدیدار شد
  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است