Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-28@17:29:59 GMT

خروج روس ها از بورس لندن و آمریکا

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۱۶۱۱

خروج روس ها از بورس لندن و آمریکا

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ تحریم های آمریکا علیه برخی تجار روسی که با ولادیمیر پوتین در ارتباط هستند در ماه آپریل رخ داد در حالی که دلیل اصلی آن دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا بود.
 
به همین ترتیب، آلِگ ولادیمیروویچ دریپاسکا، ثروتمند روسی و مدیر عامل شرکت آلومینیوم روسال و هشت شرکت زیر مجموعه این شرکت که دریپاسکا، سهامدار عمده آنها محسوب می شوند از سوی آمریکا تحریم شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
با این وضع، در حدود ۶۰ درصد از سهام شرکت های روسی که به صورت دوئال در بازارهای جهانی نیز پذیرش شده بود حالا تنها در بورس مسکو داد و ستد می شوند. در حالی که دلیل عمده تحریم های غرب برخورد روسیه با شبه جزیره کریمه در اوکراین بوده است.
 
یکاترینا لیوچنکو، مدیر مالی شرکت سرمایه گذاری پریوات فاند در فرانفکورت در این خصوص اظهار داشت: خروج شرکت های روسی از بازارهای خارجی در موقعیت کنونی اصلا برای روسیه اهمیتی ندارد.
 
در سال گذشته، شرکت گروه انرژی En+ که یکی از شرکت های زیرمجموعه آلومینیوم روسال بوده و مدیرعامل آن نیز دریپاسکا است با پذیرش در بورس مسکو و لندن به صورت هم زمان توانست در حدود ۱.۵  میلیارد دلار تأمین مالی کند. هم اکنون این شرکت، با گذشت یک سال به لیست سیاه امریکا وارد شد و تمامی شرکت ها به دلیل خروج En+ مجبور به خروج از بازارهای آمریکا و لندن شدند.
 
حالا شرکت صنایع گوشتی "چرکیزووو" و شرکت تولید لوله های آهنی TMK قصد دارند سهام خود را در بورس مسکو وارد کنند. این شرکت ها در جلسات معرفی خود، سهامداران را تشویق به خرید سهام بازار داخلی کشور کرده و اعلام کردند هیچ تمایلی به حضور سهام خود در بورس لندن ندارند.
 
شرکت های روسی که روزگاری مجبور بودند تا سهام خود را در بورس های خارجی پذیرش کنند، هم اکنون جلسات متعددی در خصوص ورود سهام خود به بورس مسکو برگزار می کنند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست لندن آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان مدعی است که برلین پیش از آنکه سالن کنسرت «کورکوس» در حومه مسکو هدف حمله تروریستی مرگبار قرار بگیرد، هیچ اطلاعاتی درباره آن نداشته است.

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس به سالن کنسرت «کورکوس» در منطقه «کراسنوگورسک» مسکو، دست کم ۱۴۳ نفر کشته شدند. سرویس امنیت فدرال روسیه ۱۱ نفر را به ظن مشارکت در این حمله تروریستی بازداشت کرده است. این مرگبارترین حمله تروریستی است که از اوایل دهه ۲۰۰۰ تاکنون در روسیه رخ می‌دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نطقی تلویزیونی گفت که براساس اطلاعات اولیه، طرف اوکراینی برای تروریست‌ها، «دریچه ویژه مرزی» گشوده است تا بدون شناسایی‌شدن از مرز عبور کنند.

شولتز در مصاحبه‌ای هرگونه اطلاع قبلی درباره برنامه‌های مرتبط و منتهی به این حمله را رد کرد و مدعی شد: احتمالاً سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا سرنخ‌هایی داشتند.

وی با این ادعا که سیاست واشنگتن این است که در صورت دریافت اطلاعات درباره چنین حملات تروریستی، به کشورهای دیگر هشدار می‌دهد، افزود: آنها حتی هشدار عمومی صادر کردند و تاسف‌بارتر این است که با این وجود، همچنان چنین حملات تروریستی وحشتناکی رخ می‌دهد.

به نظر می‌رسد که منظور شولتز هشدار امنیتی است که سفارت آمریکا در مسکو در هفتم مارس صادر کرد و هشدار داد که واشنگتن «گزارش‌ها درباره برنامه قریب‌الوقوع افراط گرایان برای هدف قرار دادن اجتماعات بزرگ در مسکو از جمله کنسرت‌ها را زیر نظر دارد» و جالب اینجاست که ۴۸ ساعت بعد این حادثه رخ داد. واشنگتن مدعی شد که این اطلاعات را در اختیار مقامات روسیه قرار داده است!

الکساندر بورتنیکوف، رییس سرویس امنیت فدرال روسیه تایید کرد که آمریکا به مسکو درباره حمله تروریستی احتمالی هشدار داده بود اما یادآور شد که این اطلاعات عملاً اطلاعات کلی بوده است.

وی اضافه کرد که علاوه بر اوکراین، آمریکا و انگلیس نیز در تیراندازی کورکوس نقش داشتند. داعش مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

کد خبر 6064084

دیگر خبرها

  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری شرکت‌هایی که از روسیه خارج شدند
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • خبرگزاری روسی: شرکت های خارجی پس از ترک روسیه ۱۰۷ میلیارد دلار ضرر کردند
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!
  • سهام شل در پروژه ال‌ان‌جی ساخالین به گازپروم رسید
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • خروج ۶۱ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌های بازار سهام در روز منفی شاخص کل بورس
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟