Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - ایرنا - استاندار مازندران نسبت به هرگونه تعرض و آسیب رسانده به منافع برنجکاران استان هشدار داد و تاکید کرد : با هرگونه تخلف و فساد در ارتباط با برنج با جدیت برخورد می شود تا برنجکاران استان دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند .

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، محمد اسلامی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یکی از خط قرمزهای ترسیم شده در این باره را واردات برنج به استان در زمان برداشت اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر این نکته که واردات برنج در زمان برداشت همواره دغدغه شالیکاران بود ، افزود : با استناد به سیاست دولت در راستای برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال 97 در حمایت از کالای ایرانی ، واردات برنج به کشور در فصل برداشت محصول داخلی ممنوع است.
ممنوع کردن واردات برنج در زمان برداشت محصول برنجکاران شمال کشور در دولت تدبیر و امید به اجرا در آمد و سبب شد شالیکاران مازندران سه سال گذشته را بدون دغدغه کاهش قیمت در زمان اوج برداشت و همچنین عرضه دسترنجشان بدون دلال بازی و با قیمت مناسب پشت سر بگذارند.
ورود انبوه برنج خارجی به بازار در زمان برداشت محصول داخلی تا قبل از سال 95 سبب می شد دلالان و واسطه ها محصول شالیکاران مازندرانی را به پایین ترین قیمت خریداری کرده و از اواخر پاییز تا خرداد ماه سال بعد آن را گاهی با 300 درصد افزایش به مصرف کنندگان عرضه کنند.
برداشت برنج در مازندران از اواخر ماه ماه تیر آغاز می شود و تا اوایل مهر ماه ادامه می یابد .
خرده مالکی زمین های شالیزاری در این استان سبب می شود تا کشاورزان اندک محصول مازاد بر مصرف خود را برای تامین هزینه های زندگی به صورت یکجا پس از برداشت به بازار عرضه کنند ، وضعیتی که تا پیش از سال 95 با تداوم واردات برنج خارجی سبب سواستفاده دلالان و واسطه ها و کاهش قیمت برنج داخلی می شد.
** برخورد جدی با وارد کنندگان برنج خارجی به مازندران
استاندار مازندران با تاکید بر اینکه ورود برنج خارجی از هر مبدایی به این استان در زمان برداشت محصول شالیکاران داخلی ممنوع است ، گفت : سازمان حمل و نقل جاده ای از صدور برنج از مبادی مختلف به استان در این زمان با جدیت ممانعت کند.
وی از برخورد قاطعانه در خصوص اختلاط برنج خارجی با برنج بومی خبر داد و افزود : با هرگونه فساد و تخلف در این موارد به صورت قاطعانه برخورد می شود.
اسلامی تاکید کرد : عدم توقف تولید، هدف واقعی در سال حمایت از کالای ایرانی است و امسال باید از توقف تولید و خروج آن از مدار با جدیت جلوگیری شود.
2096/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد واردات برنج كشاورزي مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی

سید هادی خاضعی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به دلیل اهمیت مسئله آب در کشور دولت سیزدهم تلاش‌های زیادی را برای رفع چالش‌های این بخش انجام داده است.

وی با اشاره به بخشی از این اقدامات در شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: پروژه‌های آبی در شهرستان نسبت به دوره‌های گذشته از لحاظ تخصیص اعتبار مالی و پیشرفت فیزیکی نسبتاً خوب هستند و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اتمام عملیات اجرایی و بهره برداری برخی از این پروژه‌ها در شهرستان باشیم.

خاضعی هشدار داد: در بخش آب‌های زیرزمینی شهرستان متأسفانه شاهد افت تراز آب هستیم و وضعیت منابع آب زیرزمینی نسبت به فروردین ماه سال گذشته و شرایط نرمال ۶ تا ۸ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: ممنوعیت کشت برنج تحت پوشش چاه‌های کشاورزی یکی از درخواست‌های جدی برای جلوگیری از افزایش افت آب‌های زیرزمینی است.

خاضعی افزود: برداشت آب از چاه‌ها برای انجام کشت برنج در حال آسیب زدن به سفره‌های زیرزمینی است.

وی تاکید کرد: باید کشت برنج با استفاده از آب‌های زیرزمینی در شهرستان متوقف گردد.

رئیس امور منابع آب شهرستان کهگیلویه گفت: نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها افزون بر کنترل و نظارت بر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی از اضافه برداشت آب‌های این منابع به شدت جلوگیری می‌کند.

خاضعی افزود: با نصب کنتور هوشمند کشاورزان بیشتر از پروانه بهره برداری نمی‌توانند از چاه‌ها آب برداشت کنند.

وی در این نشست با اشاره به مشکلات ایستگاههای پمپاژ و سرآب بند جوهای سنتی ابراز داشت: این موضوع یکی از دغدغه‌های برخی از کشاورزان شهرستان بوده که نیاز به بررسی و همکاری‌های لازم نسبت به ترمیم آنها وجود دارد.

خاضعی صیانت از منابع آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از حفر چاه غیرمجاز و پرو مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های محفوره غیرمجاز را با توجه به اهمیتی که در جلوگیری از تشدید افت آب‌های زیرزمینی و کاهش منابع آبی و ایجاد فرو چاله‌ها و فرونشست زمین دارد، بسیار حائز اهمیت دانست.

رئیس امور منابع آب کهگیلویه پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های محفوره غیرمجاز، نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها و تمدید پروانه‌ها را از اولویت‌های کاری اداره مربوطه عنوان کرد.

کد خبر 6088552

دیگر خبرها

  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • بدون حمایت دولت نمی‌توانیم بازار برنج را مدیریت کنیم
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز