Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-24@12:48:04 GMT

هشدار پلیس فتا نسبت به هک مودم توسط کلاهبرداران

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۱۹۵۲

هشدار پلیس فتا نسبت به هک مودم توسط کلاهبرداران

به گزارش پارس نیوز، 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: بسیاری از کلاهبرداری های اینترنتی از طریق هک مودم های همراه و خانگی مردم انجام می شود و در نهایت صاحبان آن باید پاسخگوی مقامات قضایی باشند.

سرهنگ علی نیک نفس افزود: کاربران اینترنتی برای جلوگیری از هک مودم های همراه و خانگی خود از سیستم رمز گذاری استفاده کنند و باید با ارتقاء امنیت سیستم های خود مانع از سوء استفاده کلاهبرداران به نام آنها شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ناآگاهی کاربران اینترنتی نسبت به تامین اینترنت wifi موجب سوء استفاده مجرمانه از این فناوری شده به گونه ای که علاوه بر زیان های مادی، تبعات قانونی برای افراد به همراه خواهد داشت.

وی حسن اعتماد بیش از حد یا کم دقتی هموطنان را علت اصلی وقوع چنین جرایمی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مواردی را که کاربران کمتر به آن توجه دارند انتخاب پسورد(رمزگذاری) مناسب برای مودم های وایرلس یا « ADSL» است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: نداشتن اطلاعات کافی از نحوه استفاده صحیح از مودم های «ADSL» و انجام تنظیمات امنیتی دردسرهای زیادی را برای کاربران به وجود می آورد. مجرمان سایبری با بکارگیری و سوء استفاده از اکانت اینترنتی افراد مرتکب جرم می شوند در حالی که فرد قربانی باید در مقابل مقام قضایی پاسخگوی عملی باشد که آن را انجام نداده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: کاربران و استفاده کنندگان از مودم های وایرلس و «ADSL» در قبال اکانت خود مسئول هستند و بنابراین کاربران باید در مورد امنیت wifi به نکاتی همچون استفاده از یک پسورد قوی (wpa) قوی و امن (ترکیبی از اعداد، حروف و علامت) و نیز استفاده از یک نام مستعار توجه داشته باشند.

سرهنگ نیک نفس گام دیگر افزایش امنیت مودم کاربران را مخفی سازی ssid یا به اصطلاح خاموش کردن ssid broadcasting عنوان کرد و گفت: کاربران می توانند در تنظیمات مربوط به وایرلس مودمشان این گزینه را پیدا کرده و با خاموش کردن این قابلیت نام مودم خود را از لیست وایرلس ها ناپدید کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا از کاربران و شهروندان خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارشهای مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: فتا اینترنت فناوری جرم اینترنت جرم فتا فناوری پارس کاربران پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جدید دلار و یورو در مرکز مبادله ارز

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۸۹۶ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۹۷۶ تومان رسید.

به گزارش مشرق، در معاملات امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۷۳۶ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۶۲۸ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۹۵۲ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۵۷ تومان است.

دیگر خبرها

  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • نرخ جدید دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی باشید
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • هشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه