Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:09:09 GMT

محور فعالیت علمی دانشکده کشاورزی لرستان زراعت دیم باشد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۲۰۲۷

محور فعالیت علمی دانشکده کشاورزی لرستان زراعت دیم باشد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا باقری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه لرستان در حال توسعه است و به سرعت استانداردهای پژوهشی و آموزشی آن به سطح قابل قبولی می رسد، اظهار داشت: در چهار سال گذشته ۲۸ هزار مترمربع فضای فیزیکی در این دانشگاه احداث شده که اقدام بزرگی است.

وی با بیان اینکه امروز هم ۲۱ آزمایشگاه در دانشکده کشاورزی لرستان شکل می گیرد و کمک می کند به افزلیش مهارت دانشجویان در مقطع کارشناسی و ارتقای کیفیی دوره های تحصیلات تکمیلی تصریح کرد: دانشکده کشاورزی دانشکده قابل قبولی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام وزیر علوم خاطرنشان کرد: تاکید دانشکده کشاورزی روی موضوعات اصلی استان که زراعت دیم غلات و حبوبات است، باید باشد؛  در این حوزه کار کند و محور اصلی فعالیت ها عمدتا در این حوزه باید باشد،  

وی افزود: درصد زیادی از دانشجویان این دانشکده نیز بومی هستند و به توسعه علمی نیروهای بومی و توسعه علمی استان کمک خواهد شد.

باقری با اشاره به اینکه مفتخریم به اینکه در ۴۰ سال گذشته یک دانشگاهی در استان درست کرده ایم که می تواند بستر مناسبی برای تحصیل و ارتقای آموزش ها باشد، گفت: وزارت علوم از فعالیت های دانشگاه ها در جنبه های افزایش مهارت دانشجویان و ارتباط و همکاری با پارک های علم و فناوری، حمایت و پشتیبانی می کند.

وی با بیان اینکه سیاست ما توسعه همکاری های بین المللی است، تصریح کرد: در همین هفته وزیر علوم به همراه ۱۰ نفر از روسای دانشگاه ها در فرانسه حضور یافته اند و این اقدامات در راستای افزایش همکاری های بین المللی است.

قائم مقام وزیر علوم با تاکید بر اینکه در زمینه پذیرش دانشجو از کشورهای دیگر برنامه داریم و تا پایان برنامه باید تعداد دانشجویان خارجی از ۲۶ هزار نفر به ۸۰ هزار نفر ارتقا یابد؛ دانشگاه لرستان هم باید نقش خود را در پذیرش دانشجوی خارجی ایفا کند.

باقری با اشاره به اینکه در حوزه کشت دیم در لرستان نیز دانشگاه لرستان باید فعالیت و ارتباط با دانشگاه های دیگر کشورها را ارتقا دهد، گفت: از تجربیات جهانی نیز برای توسعه کشاورزی باید استفاده شود.

کد خبر 4326374

منبع: مهر

کلیدواژه: خرم آباد دانشگاه لرستان عبدالرضا باقری وزارت علوم تحقیقات و فناوری راهپیمایی روز قدس بوشهر گرگان شهرکرد شیراز مشهد یاسوج عید سعید فطر ماه مبارك رمضان خرم آباد بیرجند تبریز مواد مخدر سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۲۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با استفاده از روش علمی، موفق به تولید بیشتر توت فرنگی شدند.

آنها با راهنمایی‌های دکتر حدادی نژاد از اساتید این دانشگاه متوجه شدند برای افزایش تولید، اگر از مواد زیستی استفاده کنند این مواد می‌تواند نیاز گیاه را تامین کند و مقدار تولید بالا برود.

در این روش در دو مزرعه در بهنمیر با پوشش تونلی و پلاستیکی، هم آفت و هم علف هرز کمتر در تولید توت فرنگی استفاده می‌شود.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت توت فرنگی در سطح ۱۷ هزار هکتار از مزارع استان مازندران خبر داد.

به گفته ملایی پیش بینی می‌شود ۱۷ هزار تن انواع توت فرنگی در این مزارع تولید و روانه بازار شود. مازندران در این زمینه رتبه دوم کشور را دارد.

وی با اشاره به تغییر کشت از سنتی به روش‌های نوین افزود: در روش‌های جدید، با استفاده از عملیات تقویت خاک و پوشش پلاستیکی، موجب زودرس کردن برداشت و کیفیت تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست