Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه گزارش داد: زندانیان یمنی که برای مدت های طولانی بدون ارائه اتهام یا محاکمه در بازداشتگاه های امارات نگهداری می شوند، اعمال شکنجه های جنسی نظامیان اماراتی را علیه شهروندان یمن افشا کرده اند.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس ، نظامیان امارات با صدها بازداشت شده که در زندن بئراحمد در شهر عدن در جنوب یمن نگهداری می شوند، بدرفتاری کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تصاویری که زندانیان ترسیم کرده اند، نظامیان اماراتی و زندانبانان یمنی که زیر نظر آنان قرار دارند، زندانیان را با چشمان و دستان بسته، در تعداد زیاد مانند حیوانات و با تهدید اسلحه، با وانت جابجا می کرده اند.
براساس این گزارش، اعمال گسترده شکنجه در بازداشتگاه های پنهان امارات که متحد اصلی آمریکا به شمار می رود علیه زندانیان یمنی در تحقیقات آشکار شده است و از ماه ژوئیه گذشته تاکنون دستکم پنج بازداشتگاه پنهانی امارات در یمن شناسایی شده است که نیروهای امنیتی امارات در آنها از شکنجه های جنسی برای تحقیر و شکستن اراده زندانیان استفاده می کنند.
سرگرد تفنگدار دریایی ادریان رنکاین - گالووی سخنگوی پنتاگون به رغم مدارک و شواهد مستند در باره شکنجه، بدرفتاری و نقض حقوق زندانیان در بازداشتگاه های امارات، گفت که آمریکا شواهدی در این باره دریافت و مشاهده نکرده است. این در حالیست که مقام های آمریکا اعلان کرده اند که نیروهای این کشور با امارات مبادله اطلاعاتی داشته و در بازجویی از زندانیان در یمن مشارکت کرده اند.
مقام های امارات نیز به درخواست های آسوشیتدپرس برای اظهارنظر در این باره پاسخی نداده اند.
نظامیان امارات در تجاوز نظامی سه ساله به یمن برای حمایت از عبدربه منصور های رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور و بازگرداندن وی به قدرت، بخش های گسترده ای از جنوب یمن را اشغال کرده اند و و صدها یمنی را به به اتهام عضویت در القاعده یا داعش به دستکم 18 زندان پنهان منتقل کرده اند که بدون مشخص شدن اتهام ها یا محاکمه شدن در آنها نگهداری می شوند.
به گفته شاهدان، نگهبانان یمنی که زیرنظر افسران اماراتی کار می کنند از روش های گوناگون شکنجه جنسی یا تحقیر زندانیان مانند تجاوز به بازداشت شدگان در حالی که نگهبانان دیگر از این عمل فیلمبرداری می کنند، متصل کردن جریان برق به اعضای بدن زندانیان و آویزان کردن سنگ و اجسام سنگین به آنها و همچنین تعرض با تیرک های چوبی یا آهنی به زندانیان، استفاده می کنند.
جنگ یمن در سال 2015 با تجاوز نیروهای عربستان سعودی و امارات با حمایت آمریکا به یمن در حمایت ازمنصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور فقیر عربی آغاز شد که تاکنون بیش از 10 هزار کشته و میلیون ها آواره برجا گذاشته است.
دولت منصور هادی که پایتخت خود خوانده اش را در عدن مستقر کرده است نظارتی بر بازداشتگاه های تحت اختیار امارات ندارد.
آمریکا انواع سلاح های جنگی به ارزش میلیاردها دلار به همراه پشتیبانی تدارکاتی و اطلاعاتی در اختیار ائتلاف عربی به فرماندهی سعودی برای تجاوز به یمن قرار می دهد.
شبد**اروپام**1486**1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي يمن شكنجه جنسي امارات متحده عربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که کشورشان در حال انتقال پهپادهای مسلح و جنگنده ها به قطر است.

این رسانه فاش کرد: امارات به جنگنده ها و پهپادی آمریکایی مستقر در پایگاه هوایی این کشور اجازه بمباران یمن و عراق را نداده است.

وال استریت ژورنال گزارش داد: امارات در فوریه گذشته به اطلاع آمریکا رسانده است که به جنگنده ها و پهپادهای آمریکایی که در پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی هستند اجازه حملاتی در یمن و عراق را نخواهد داد و همین موضوع سبب شده است که مقامات آمریکایی اقدام به ارسال هواپیماهای بیشتری به پایگاه هوایی العدید در قطر کنند.

به گزارش این رسانه، امارات نگران حملات انتقام جویانه از یمن و عراق به سبب کمک به ارتش آمریکاست.

یک مقام اماراتی به وال استریت ژورنال بیان کرد که این محدودیت های اعمال شده جنگی در راستای اصل دفاع از خود است.

مقام مذکور همچنین علت این اقدام را عجله نداشتن آمریکا برای اقدامات حمایتی از امارات پس از حملات سال ۲۰۲۲ دانست.

این رسانه همچنین به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که آمریکا و قطر طی روزهای اخیر درباره انتقال جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی و پهپادها به پایگاه هوایی العدید توافق کرده اند.

همچنین منابع آمریکایی اعلام کردند که پنتاگون به دنبال انجام حملاتی به اهدافی در خاورمیانه از طریق جیبوتی در شرق آفریقاست.

کد خبر 6095581

دیگر خبرها

  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • واکنش حماس به شهادت ۲ فلسطینی در بازداشتگاه‌ و اقدام ترکیه در قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • یوتیوب از سازندگان ویدیوها می‌خواهد که محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را فاش کنند
  • آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است
  • اسرار مخفی گورهای تاریخی افشا شدند
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه