Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیرعامل شرکت ذوب روی بافق با اشاره به اینکه این کارخانه ظرفیت 30هزارتن در سال را داراست گفت:تولید اسید سولفولیک با ظرفیت 60هزارتن در سال یکی از محصولات جانبی این شرکت است.
حیدر زاده افزود:این کارخانه در 40کیلومتری جنوب شرقی محور یزد به سمت بافق واقع شده و مجتمع با حدود 200هکتار زمین،18مگابایت برق،420نفر نیروی مشغول بکار و 65هزارمترمربع زیربنای احداث شده یکی از واحدهای فعال و بزرگ تولید شمش روی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مشتری های عمده این کارخانه را کشورهای کره جنوبی،ترکیه و اسیای جنوب شرقی عنوان کرد و بیان داشت:حدود 95درصد شمش روی به این کشورها صادر می شود.
مدیرعامل شرکت ذوب روی بافق با اشاره به اینکه این کارخانه با کمبود تامین مواد اولیه که عمدتا کنسانتره سولفوره روی می باشد مواجه است تصریح کرد:به همین منظور مجبور هستیم که کنسانتره را از کشورهای افریقایی وارد کنیم.
حیدر زاده خاطر نشان کرد:مقداری خوراک موردنیاز این شرکت توسط برخی شرکت های داخلی تامین می شود که اگر مابقی معادن سولفور زودتر به بهره برداری برسند خاک انها را خریداری می کنیم.
وی با بیان اینکه این شرکت در راستای تحقق و اهداف اقتصاد مقاومتی و افزایش سوداوری بازنگری در مراحل مختلف را انجام داده است گفت:یکسری مصالح وارداتی را اقدام به ساخت و تعمیر کردیم که بازسازی واحد اسید سولفوریک با طراحی متخصصان داخلی نمونه ای از اقدامات انجام شده در این مجموعه است.
مدیرعامل شرکت ذوب روی بافق به فرایند کاهش هزینه ها در این کارخانه اشاره و بیان کرد:عوامل تولیدی در سال 96افزایش پیدا کرد و 13درصد قیمت تمام شده کاهش یافت که یکی از دلایل این اقدام بومی سازی و توجه به بازار داخلی بود.
حیدر زاده افزود:اقداماتی در رابطه با بهبود بهره وری و افزایش راندمان صورت گرفته است که سعی شده شاخص های مواد مصرفی کمتر شود که با این اقدام کاهش هزینه ها در این مجموعه رخ داده است.
گفتنی است:شرکت ذوب وروی بافق در سال 1379راه اندازی شد که در این مجموعه 8واحد تولیدی در حال فعالیت است و بهره گیری از توان نیروی فنی و امکانات داخلی مجتمع در راستای اجرای پروژه هایی می باشد که در حیات مجموعه نقش مهمی داشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صداوسیما یزد بافق روی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برنامه فشرده وزارت نفت برای رفع ناترازی بنزین با توجه به افزایش تقاضاها، گفت: با توجه به دستور وزیر نفت و سیاست دولت، صنعت پتروشیمی وارد این حوزه می‌شود تا به‌جای صادرات، از متانول تولیدی صنعت پتروشیمی با فرایند MTG بنزین تولید شود.

به گزارش ایسنا، مرتضی شاهمیرزایی امروز در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید، در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام آمادگی متانول‌سازها برای تولید بنزین، اظهار کرد: معافیت‌ها و مشوق‌هایی برای این واحدها در نظر گرفته شده و مراحل نهایی برنامه‌ریزی زیرساخت‌ها و سازوکارهای لازم برای سرمایه‌گذاری تولید بنزین از متانول انجام شده است، زیرا ظرفیت تولید متانول در کشور بالاست و زنجیره این محصول توسعه نیافته است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به‌طور ویژه در زمینه تکمیل زنجیره محصولات برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: جهش در تولید کالا و تجهیزات در کنار افزایش تولید محصولات پتروشیمی از برنامه‌های صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ است، اظهار کرد: به این منظور برنامه‌های مختلفی ترسیم شده که حرکت دانش‌بنیان‌ها در مسیر جهش تولید کالا و تجهیزات، یکی از آن‌هاست.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه این موضوع با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی مطرح و تأکید شده است که کالاهای مورد نیاز خود را با استفاده از توان داخلی تأمین کنند تا شاهد جهش بزرگ و انقلابی در ساخت داخل باشیم، البته تا جایی‌ که آسیبی به برنامه تولید وارد نشود، تاکید کرد: جهت‌گیری‌ها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعت پتروشیمی نیز به‌سمت کالاها و تجهیزات دانش‌بنیان است که پیش از این در خارج سفارش‌گذاری می‌شد.

راه‌اندازی نخستین PDH کشور در اوایل سال آینده

شاهمیرزایی با بیان اینکه هلدینگ‌هایی همچون پتروفرهنگ و شستان که واحدهای متانولی بیشتری دارند باید بخشی از ظرفیت خود را برای تولید دیگر محصولات زنجیره آماده و برنامه‌ریزی کنند، گفت: بخشی از واحدهای MTP و MTG در قطب پارسیان در مجاورت قطب عسلویه احداث خواهند شد، همچنین واحد PDH پتروشیمی رجال به‌عنوان نخستین PDH کشور تا اوایل سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه سایر طرح‌های PDH نیز در مرحله اجرا قرار دارند و سرمایه‌گذاران به‌دنبال این هستند که صرفه اقتصادی این طرح را افزایش دهند، گفت: هم‌اکنون حدود ۱۲۷ مجوز طرح پتروشیمی به‌طور رسمی صادر شده است،   طرح‌های برنامه هفتم توسعه به‌طور میانگین حدود ۳۷درصد پیشرفت دارند.

شاهمیرزایی راهبرد اصولی دولت سیزدهم را تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده از منابع هیدورکربوری اعلام و بیان کرد: مجوز حدود ۱۷ طرح پتروشیمی پس از بازنگری‌های انجام‌شده لغو شد و طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش جایگزین آن‌ها شدند. همچنین طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش در قالب ۲۱ بسته به هلدینگ‌ها ابلاغ و مجوزهای لازم صادر شده است که با جدیت پیگیر اجرای آن‌ها هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • تجلیل از کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • بازسازی ورزشگاه آزادی به کجا رسید؟