Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: متاسفانه در حال حاضر به دلیل شرایط پیش آمده برخی از واحدهای تولیدی کشور با مشکل کمبود ارز و مواد اولیه روبه‌رو هستند. ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محسن صالحی‌نیا بعد از ظهر امروز در بازدید از واحدهای تولیدی نمین اظهار داشت: خوشبختانه طی بازدیدهایی که از واحدهای تولیدی اردبیل داشتیم از مطلوب بودن وضعیت صنایع تولیدی اردبیل مطمئن شدیم که تمامی این موارد نشان دهنده تلاش همه‌جانبه مسئولان و تولیدکنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که متاسفانه در حال حاضر به دلیل شرایط پیش آمده برخی از واحدهای تولیدی کشور با مشکل کمبود ارز و مواد اولیه روبه‌رو هستند افزود: تلاش ما بر این است که در این زمینه بتوانیم با ایجاد شرایط مناسب مشکلات پیش رو را به حداقل برسانیم و شاهد برطرف شدن مطالبات همگان باشیم.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: دولت در راستای تامین ارز و مواد اولیه اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا بتوانیم چرخه تولید کشور را راه انداخته و مشکلاتی از جمله پر داخت هزینه زیرساخت‌ها، مالیات، تامین اجتماعی و موارد مشابه را در کم‌ترین زمان ممکن به حداقل برسانیم.

صالحی‌نیا اظهار کرد: خوشبختانه توانسته‌ایم بخش عمده‌ای از واحدهای صنعتی راکد کشور را به چرخه تولید بازگردانیم که این یک فرصت بسیار مناسب و ارزشمند برای ما است تا مشکلات بیکاری و تولیدات داخلی را به حداق رسانده و اقدامات لازم و اساسی را پیاده‌سازی کنیم.

وی تصریح کرد: رونق‌بخشی تولید یکی از اهداف اصلی ما است و بازدید از استان‌های مختلف به طور عمده به منظور تحقق این هدف انجام می‌شود تابتوانیم در کمترین زمان ممکن به  تمامی اهداف مورد نظر جامه عمل پوشانده و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

انتهای پیام/ش

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۲۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه

تصویبنامه هیئت وزیران موضوع تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳ توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تصویب نامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ هیئت وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳» طی نامه شماره ۱۸۹۷۸ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر همین اساس، داروهای خارجی فاقد تولید داخل، مواد اولیه دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی و مواد اولیه، قطعات ساخت، قطعات یدکی آنها به جز تجهیزات و ملزومات پزشکی با مصرف خانگی، پوست، مو و زیبایی و دندانپزشکی؛ تجهیزات پزشکی، مصرفی و توانبخشی مورد نیاز جانبازان و ایثارگران؛ شیرخشک رگولار / رژیمی، فراورده‌های متابولیک / غذای ویژه بیمارستانی و مواد اولیه آن‌ها؛ ملزومات دارویی شامل محلول چشمی و هیالورونیک اسید و مواد اولیه آنها در سال ۱۴۰۳ در فهرست اقلام سلامت محور مشمول ارز ترجیحی قرار گرفته‌اند.

در این بخشنامه تأکید شده است: اقلامی که تا پیش از این مصوبه، مشمول ارز ترجیحی بوده و کالای آن از گمرکات ترخیص شده و با قیمت مصوب و با تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فروش رسیده‌اند، در صورتی که ارز خود را دریافت ننموده‌اند نیز مشمول دریافت ارز ترجیحی در سقف باقی مانده بودجه ارزی مصوب تفاهم نامه سه جابنه سال ۱۴۰۲ بابت تأمین ارز اقلام سلامت محور می‌باشند.

همچنین فهرست کالاهای اساسی کشاورزی مشمول دریافت ارز ترجیحی، موضوع بند الف تبصره ۴ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور بخش اول به شرح جدول پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 748883

دیگر خبرها

  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • حضور ۱۲ واحد تولیدی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال