Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره بسته های حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه ریلی گفت: امکان پرداخت تسهیلات تا 75 درصد سرمایه گذاری در عرصه های مختلف این صنعت از محل وجوه اداره شده فراهم شده است.

«نورالله بیرانوند» عصر چهارشنبه در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی کشور به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: راه آهن می تواند طبق بسته حمایتی ابلاغ شده، به شرکت های سرمایه گذاری برای خرید ناوگان، ماشین آلات و تجهیزات کارگاه های ریلی با ارائه طرح توجیهی فنی و اقتصادی تسهیلات ریالی با نرخ سود ترجیهی از طریق بانک های عامل پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، راه آهن در این بسته حمایتی خرید خدمات لوکوموتیوهای جدید و بازسازی شده را معادل باری که در مدت بهره برداری حمل می کنند، تضمین کند.
وی ادامه داد: اعطای تسهیلات ارزی به سرمایه گذاران بخش خصوصی یا تعاونی در دست اقدام قرار گرفته است و راه آهن برای طرح های توسعه ای حمل و نقل درون و برون شهری با معرفی وزارت راه و شهرسازی تا استهلاک اصل سرمایه و سود آن تسهیلات پرداخت می کند.
«سرمایه گذاران دراین زمینه می توانند با تهیه طرح توجیهی و معرفی راه آهن جمهوری اسلامی ایران به صندوق توسعه ملی از این تسهیلات ارزی استفاده کنند».
بیرانوند گفت: توسعه زیرساخت های ایستگاهی و راه آهن برقی، گسترش قطارهای سریع السیر و ساخت خطوط جدید ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: توسعه سیستم های علایم و ایمنی و سامانه های های ارتباطی، خرید لوکوموتیو و ناوگان حمل بار و مسافر، ایجاد امکانات تعمیراتی و نگهداری و سرمایه گذاری در حوزه قطارهای حومه ای نیز مهمترین فرصت های پیش روی بخش خصوصی است.
به گزارش ایرنا، ششمین بین المللی نمایشگاه حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته با حضور 90 شرکت خارجی و 200 شرکت داخلی از بیست و نهم خردادماه کار خود را آغاز کرد و تا یکم تیرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست.

اقتصام*1108*3061*1961*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد طرح هاي ريلي قطار راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع‌بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۴ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند اظهار کرد: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

وی افزود: پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغال‌زایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول سال‌جاری در عمل به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم‌بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع‌بینانه داشته باشیم.

وی بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین‌نژاد منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس با قدردانی از نگاه ویژه کمیته امداد در جهت رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت این کمیته گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم، حامی محرومان و نیازمندان باشد و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748005

دیگر خبرها

  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب