Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@20:20:34 GMT

عراقچی عازم مسکو می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۲۷۸۵

عراقچی عازم مسکو می‌شود

به گزارش پارس نیوز، 

یک منع دیپلماتیک در روسیه از سفر معاون وزیر امور خار جه ایران به روسیه و دیدار با همتای روسی اش خبر داد.

 یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران به مسکو سفر خواهد کرد، و  با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار می کند.

این منبع گفت که این دیدار روز جمعه انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود که موضوع دیدار عراقچی و ریابکوف توافق هسته ای ایران خواهد بود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: روسیه معاون وزیر ایران وزیر امور خارجه وزیر امور خارجه روسیه هسته ای ایران مسکو معاون وزیر امور خارجه ایران وزیر امور خارجه روسیه پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۲۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو؛ مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا، وابستگان نظامی و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.
تالار تشریفات سفارت کشورمان در مسکو، بمناسبت گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران میزبان سفرا، وابستگان نظامی و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه بود.
ژنرال الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه، شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به پاسخ تنبیهی کشورمان به رژیم صهیونیستی گفت: در مدت اخیر، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در عمل ثابت کردند که در دفاع از منافع و کشور خود قاطعیت بسیار بالایی دارند و آماده هستند تا هر تهدید و چالشی را با اندازه و قاطعانه پاسخ دهند.
معاون وزیر دفاع روسیه افزود جمهوری اسلامی ایران آمادگی و قاطعیت خود را با پاسخ موشکی و پهپادی علیه اسرائیل به اثبات رساند.
معاون وزیر دفاع روسیه با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیرو‌های مسلح ایران از کشور خود دفاع می‌کنند و امنیت را برای کشور خود به ارمغان می‌آورند و ضمانت اساسی برای استقلال و پیشرفت کشور خود هستند.
ژنرال فومین در بخش دیگری از سخنان خود به روند رو به رشد مناسبات روسیه و ایران در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ملت‌های روسیه و ایران روابط قدیمی و مستحکمی دارند که یکی از حوزه‌های تعامل، موضوع دفاعی است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز با بیان‌اینکه تهران و مسکو در راستای توسعه همه‌جانبه روابط، پیشبرد همکاری‌های دفاعی را نیز در دستور کار دارند، تأکید کرد: این همکاری‌ها با هدف کمک به صلح و ثبات منطقه انجام می‌شود و علیه هیچ کشور ثالثی نیست.
کاظم جلالی گفت جمهوری اسلامی ایران در دیپلماسی دفاعی خود در راستای اعتمادسازی، تنش زدایی و ارتقای امنیت، راهبرد بازدارندگی پایدار و فعال را تثبیت کرده است که مؤلفه‌های اصلی توان بازدارندگی مبتنی بر حمایت مردمی، ظرفیت داخلی تولیدات دفاعی، تعامل دفاعی با کشور‌های دوست و همسایه و همکاری با نهاد‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و مقابله با تهدیدات نوین است.
سفیر ایران در روسیه با اشاره به حمله صهونیست‌ها به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق گفت: سه هفته پیش، رژیم صهیونیستی با هدف گسترش دامنه جنگ و برون رفت خود از بحران منطقه با استفاده از جنگنده‌های آمریکایی به کنسولگری ایران، حمله موشکی انجام داد، این حمله منجر به شهادت تعدادی از دیپلمات‌ها و مستشاران ایران شد که به دعوت دولت سوریه و برای کمک با مبارزه با گروه‌های تروریستی در آنجا حضور داشتند.
وی خاطرنشان کرد متعافب حمله به سفارت ما، مجموعه اقدامات دیپلماتیک برای احقاق حقوق کشورمان در دستور کار قرار گرفت و ایران از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت کرد، اما این شورا به عنوان متولی اصلی صلح و ثبات بین‌المللی از صدور حتی یک بیانیه ساده در محکومیت این حمله ناتوان بود و به وظایف خود عمل نکرد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس اصول مصرح منشور ملل متحد، تصمیم به تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی گرفت و این رژیم کودک‌کش تاوان ماجراجویی خود را پرداخت کرد.
ناخدایکم ستاد، رضا خسروی مقدم، وابسته نظامی سفارت کشورمان در مسکو نیز گزارشی از پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی و تسلیحات استفاده شده در این عملیات را ارائه کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

۱- ژنرال الکساندر فومین، معاون وزیردفاع روسیه
۲-والری پوشکوف، مسئول واحدآموزش نیروی هوایی روسیه
۳-ژنرال ریتاد امرسون، معاون سفیر و وابسته نظامی گامبیا در روسیه
۴-والری ایوانوویچ، تحلیلگر انستیتو مطالعات راهبردی روسیه

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو
  • وزیر خارجه روسیه : مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست
  • وزیر خارجه روسیه: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • لاوروف: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی های دیپلماتیک در نیویورک
  • معاون وزیر دفاع روسیه: نیروهای مسلح ایران، آمادگی و قاطعیت خود را ثابت کردند
  • وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل