Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،مراسم رونمایی از پروژه مجتمع مسکونی 144 واحدی نارون که با حضور مدیرعامل بانک مسکن، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن و جمعی از مدیران و مسئولان برگزار شد.

براساس این گزارش محمد رضاامینی با بیان اینکه برای اجرای پروژه صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نارون جلسات هیأت مدیره در یک روال مبتنی بر مسئولیت پذیری برگزار شد، گفت: این پروژه در زمان مورد پیش بینی و همچنین منطبق بر هزینه برآورد شده امروز به بهره برداری رسید تا نرخ بازدهی پیش بینی شده تحقق یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری بانک مسکن تاکید کرد: پروژه صندوق زمین و ساختمان نارون در زمان رکود تعریف شد که زمان مناسبی برای احداث پروژه بود.

وی ادامه داد: مشکلی که در بیشتر پروژه‌های ساختمانی وجود دارد، انحراف در زمان اجرا و هزینه پیش بینی شده است که می تواند بازدهی پروژه را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه بانک مسکن در بزنگاه نیاز تامین مالی، از بازار پول برای اجرای این پروژه حمایت کرد، افزود: در فرایند اجرای این پروژه هم افزایی خوبی بین بازار سرمایه، مالک، سازنده و بانک در قالب مثلث گروه سرمایه گذاری، شرکت تامین سرمایه و صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان شکل گرفت.

وی تاکید کرد: این پروژه یک هفته زودتر از موعد مقرر به بهره برداری برسد تا ثابت کنیم صندوق های زمین و ساختمان می توانند به توسعه صنعت و استفاده بیشتر از بازار سرمایه تاثیر گذار باشد.

امینی با اشاره به اینکه 91 واحد از مجموع پروژه 144 واحدی صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نارون به فروش رسیده است گفت: نرخ بازدهی این پروژه برای سرمایه گذاران را 17 درصد است.

وی گفت: همچنین 26 درصد نرخ بازدهی پروژه بر اساس ارقام دفتری است که پیش بینی می کنیم با فروش مابقی واحدها نرخ بازدهی پروزه به 18 درصد برسد.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه قیمت هر واحد این صندوق در زمان پذیره نویسی را 1000 تومان است افزود: اخرین نرخ هر یونیت صندوق به 1338 تومان رسید که رشد 38 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه تضمین کیفیت پروژه تا 5 سال بر عهده شرکت سرمایه گذاری مسکن خواهد بود گفت: توسعه استفاده از ظرفیت صندوق های زمین و ساختمان و از محل سرمایه های عمومی از اهداف کلان گروه سرمایه گذاری مسکن برای سایر پروژه های ساختمانی است که با توجه به تعاملات انجام شده و تجارب به دست آمده در صندوق نارون پیگیری می شود.

امینی تصریح کرد:از ظرفیت های بازار سرمایه در قالب پروژه های بزرگتر استفاده خواهیم کرد.

وی درباره پروژه صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان شهر ری گفت: این پروژه در 234 واحد و با اعتبار اولیه 42 میلیارد تومان اجرا شد؛ همچنین پروژه نرگس رشدیه تبریز در 96 واحد در تبریز به سرعت در حال اجرا است که به زودی افتتاح می شود.

وی حجم سرمایه گذاری در این پروژه 35 میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن ادامه داد: در گروه سرمایه گذاری مسکن برنامه ریزی کردیم اگر بتوانیم الزامات این صندوق ها را تامین کنیم حداقل سالیانه هزار واحد را از طریق مکانیزم صندوق های زمین و ساختمان تامین مالی می کنیم.

امینی گفت: با توجه به تمرکز دولت بر نوسازی بافت فرسوده، گروه سرمایه گذاری مسکن برنامه دارد تا بخشی از پروژه های قابل اجرا در بافت فرسوده را از طریق همین مکانیزم اجرا کند که در این راستا هدفگذاری کردیم 500 واحد از پروژه 1500 واحدی سپیدار تبریز را با استفاده از ظرفیت صندوق زمین و ساختمان اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید به سمت اجرای پروژه های بزرگتر با استفاده از مکانیزم صندوق های زمین و ساختمان حرکت کنیم.

وی به برخی موانع پیش روی صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساختمان اشاره کرد و افزود: در این زمینه موانعی پیش روی سرمایه گذار، مالک و سازنده وجود دارد که در کنار مزیت ها انتظار داریم مورد توجه مسئولان ذی ربط باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه «زمان»، «هزینه» و «کیفیت» شاخصه های موفقیت اجرای پروژه های ساختمانی هستند گفت: این صندوق ها یک محرک و انگیزه برای تحقق این شاخص ها و همچنین تحقق نرخ بازدهی بالا برای سرمایه گذاران هستند.

امینی توضیح داد: در حوزه نرخ بازدهی سرمایه ها نیز برای اجرای چندین پروژه مذاکراتی با شرکت تامین سرمایه صورت گرفته اما با توجه به اینکه نرخ بازدهی این پروژه ها 20 تا 22 درصد پیش بینی شده، انتظار داریم تعدیل نرخ بازدهی در دستور کار قرار گیرد.

وی در باره چالش هاب پیش روی پروژه ها گفت: انتقال عمده ریسک اجرای پروژه ها به مالک پروانه، سازنده و سرمایه گذار را از دیگر چالش های پیش رو در اجرای پروژه ها از محل صندوق های زمین و ساختمان است وما خواستار تعدیل قیمت ساخت با بکارگیری مکانیزم های لازم شد.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن همچنین هزینه ارکان را از دیگر موانع برشمرد و افزود: هزینه ارکان بین 3.5 تا 5 درصد است که در برابر نرخ بازدهی 17 درصدی، هزینه بالایی است که انتظار داریم این هزینه متعادل‌تر شود.

امینی تاکید کرد: بروکراسی اداری در تاسیس و اخذ مجوز فعالیت صندوق های زمین و ساختمان هزینه های زیادی را به سازندگان تحمیل می کند که این بروکراسی را باید با تعامل با سازمان بورس رفع کنیم تا زمان اخذ مجوز و راه اندازی صندوق ها به حداقل برسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار مسکن قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۲۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکن و سرمایه گذاری اولویت استان در سال جدید

 محمدمهدی فداکار در نشست شورای اداری پایان سال ۱۴۰۲ که در استانداری کرمان گفت: کاهش نرخ بیکاری، سرمایه‌گذاری مثبت، افزایش سهم استان در تولید ملی و اشتغالزایی بالا علی‌رغم همه مشکلات و کمبودها، موفقیت‌هایی است که به همت دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و دیگر ارگان‌ها حاصل شد.

وی افزود: مهمانان نوروزی امسال با توجه به تقارن با ماه رمضان به نسبت سال‌های گذشته کمتر خواهد بود، اما با این حال شرایط برای میزبانی مسافران با رعایت الزامات ماه رمضان فراهم باشد.

استاندار کرمان گفت: ادارات نسبت به تنظیف، اصلاح و تعمیر سردر و نمای ساختمان خود که بخشی از نمای شهری هستند، اقدام کنند.
فداکار گفت: نمایندگان دوره یازدهم مجلس بیش از دو ماه دیگر همچنان نماینده مردم هستند و جایگاه قانونی دارند. 

استاندار کرمان گفت: سال آینده سال پرکاری خواهد بود، پیگیری پروژه‌ها و کمک به سرمایه‌گذاری مهمترین مسئله‌ای است که باید دنبال کنیم.

وی ادامه داد: ارتقای رتبه استان در حوزه کسب و کار، دلگرمی برای سرمایه‌گذار است و دستگاه‌ها در صدور مجوز‌ها و جلسات رفع موانع تولید نقش مهمی در آن دارند.

فداکار عنوان کرد: مسکن کار مهم سال آینده است، چند هزار قطعه زمین تاکنون واگذار شده و تا پایان بهار سال آینده به ۱۵ هزار قطعه می‌رسد که مسؤلیت شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان را سنگین‌تر می‌کند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • متقاضیان مسکن مهر بخوانند
  • نوسازی ۵۸۰۰ پلاک فرسوده تهران در سال ١۴٠٢ | تصمیمات تازه برای اطراف برج‌های آتی ساز
  • نوسازی ۴ هزار و ۳۲۳ واحد مسکونی در بافتهای فرسوده شهری گلستان
  • نوسازی بیش از پنج هزار پلاک فرسوده پایتخت در سالی که گذشت
  • نوسازی ۴ هزار و ۳۲۳ واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در ۱۴۰۳
  • مسکن و سرمایه گذاری اولویت استان در سال جدید
  • تامین اراضی ۷۰۰ هزار واحد مسکونی دستگاه‌های دولتی در قالب نهضت ملی مسکن
  • مشخص شدن بافت فرسوده تمام شهر‌های گلستان تا خرداد سال آینده
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در طرح‌های نهضت ملی مسکن زنجان مشغول به کار هستند