Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:44:38 GMT

انسداد مبادی بیسوادی جزو اولویتهای آذربایجان غربی است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۲۹۶۵

انسداد مبادی بیسوادی جزو اولویتهای آذربایجان غربی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آموزش و پرورش آذربایجان غربی، آیین افتتاحیه طرح آموزش و ارتقاء سطح سواد دختران و زنان روستایی وعشایری و طرح آموزش کتابهای دوره سوادآموزی ویژه کشاورزان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیرکل اموربانوان استانداری آذربایجان غربی در شهرستان سلماس برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم اظهار داشت یکی از مبادی بیسوادی پوشش تحصیلی می باشد که هم اکنون در استان این میزان به ۹۸ درصد در دوره ابتدایی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم محمدی با بیان اینکه نیازمند یکسری اقدامات عملی و زیربنایی برای ریشه کنی بیسوادی در استان هستیم افزود: نیازمند نگاهی اصلاح گرایانه به آموزش و پرورش هستیم تا بتوان بحث بیسوادان را حل کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: اجباری بودن اموزش عمومی برای حضور در اجتماع از مسائل مهمی است که نباید فراموش شود.

محمدی گفت: بیسوادی حاصل عوامل مختلفی از جمله فقر فرهنگی جامعه و نبود نگاه علمی به این مساله است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: نیازمند نگاهی مسئولانه، منتقدانه و ویژه به مساله اموزش و پرورش و سواد اموزی هستیم.

کد خبر 4326431

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش آذربایجان غربی ابراهیم محمدی بیسوادی راهپیمایی روز قدس گرگان بوشهر شهرکرد شیراز مشهد یاسوج عید سعید فطر ماه مبارك رمضان خرم آباد بیرجند مواد مخدر تبریز سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد

ایسنا/مرکزی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۱۷ هزار معلم در بیش از دو هزار مدرسه تدریس می‌کنند و با توجه به تدابیر اتخاذ شده چالش این حوزه در سال تحصیلی آینده کاهش خواهد داشت.

حسین مولوی ۶ اردیبهشت در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلم با اشاره به اینکه معلم همچنان مورد اعتمادترین قشر در نظرسنجی ها اعلام شده است اظهار کرد: در سه سال اخیر در کشور و استان مرکزی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز حذف شده و امسال قرار است مدارس کانکسی با دانش آموزان کمتر از ۱۰ نفر نیز جمع آوری شوند.

وی در خصوص برنامه های هفته مقام معلم با اشاره به اینکه ۱۷ هزار معلم در سطح استان مرکزی تدریس می کنند، افزود: در هفته معلم بزرگداشت مقام معلم در تماس مدارس از سوی دانش آموزان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به هفته مقام معلم تصریح کرد: در این هفته در هر منطقه آموزشی یک برنامه ویژه بزرگداشت مقام معلم و تقدیر از معلمان بازنشسته برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری یک ویژه برنامه تحت عنوان "معرفی معلم ماندگار" بیان کرد: در این برنامه معلمانی که ویژگی شاخص و بارزی دارند معرفی خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: همچنین در این هفته جشنواره عکس مدرسه صمصامی بیات به عنوان‌ یک حرکت نمادین در سطح کشور برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: از جمله برنامه های شاخص این هفته در استان می توان به تقدیر از ۴۵ معلم نمونه منطقه ای و سه معلم استانی، دیدار معلمان نمونه با رییس جمهور، نواختن زنگ سپاس معلم، برگزاری شورای آموزش و پرورش ویژه این هفته، دیدار با نماینده ولی فقیه و... اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۷ هزار معلم در بیش از دو هزار مدرسه تدریس می کنند، به نظر می رسد با توجه به تدابیر اتخاذ شده در  ابتدای سال تحصیلی آینده، مشکل چندانی در حوزه کمبود معلم نداشته باشیم‌ و چالش این حوزه کاهش خواهد داشت چراکه تقویم کاری به جلو حرکت کرده و استخدام های ویژه انجام شده و تا پایان خرداد ماه به آموزش و پرورش معرفی می شوند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی