Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@20:45:14 GMT

سرمایه گذارهای چینی از امریکا می روند؟

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۳۰۰۸

سرمایه گذارهای چینی از امریکا می روند؟

این کاهش سرمایه گذاری در نتیجه تشدید اختلاف بین پکن و واشنگتن به وجود آمده است. از طرفی نظارت روی شرکت های چینی در امریکا و قوانین و مقررات برای ورود آنها افزایش یافته است.

ایران آنلاین / سرمایه گذاری چین در ایالات متحده در پنج ماه اول سال 2018 با شروع تنش های بین دو اقتصاد بزرگ جهان سقوط کرد. طی سال های طولانی، شرکت های چینی مقدار زیادی پول به ایالات متحده تزریق می کردند که باعث تعمیق روابط بین دو کشور شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی ان ان مانی گزارشی درباره کاهش سرمایه گذاری چینی ها در امریکا منتشر کرده است.

طبق این گزارش سرمایه گذارهای چینی در مجموع 1.8 میلیارد دلار از ژانویه تا ماه می در امریکا سرمایه گذاری کرده اند. این میزان کاهش 92 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2017 دارد و به عبارتی هم کمترین سطح در 7 سال گذشته بوده است. این آمار توسط موسسه Rhodium Group منتشر شده که شرکتی تحقیقاتی است و روی سرمایه گذاری خارجی چین کار می کند.

این کاهش سرمایه گذاری در نتیجه تشدید اختلاف بین پکن و واشنگتن به وجود آمده است. از طرفی نظارت روی شرکت های چینی در امریکا و قوانین و مقررات برای ورود آنها افزایش یافته است.

به گفته کارشناسان رویکرد متضاد ترامپ در اقتصاد و روابط با چین شرکت ها را دچار شک و تردید کرده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا برخورد با موضوعی که او «تجارت غیر منصفانه» با چین می خواند را از اولویت های اصلی اقداماتش عنوان کرده است. او قول داده است تعرفه هایی حداقل به ارزش 50 میلیارد دلار روی محصولات چینی اعمال کند. ترامپ گفته است که می تواند تعرفه هایی به اندازه صدها میلیارد دلار اعمال کند، البته اگر چین به درخواست های امریکا جواب ندهد. چین ادعا می کند، ایالات متحده یک جنگ تجاری راه انداخته و پکن می گوید برنامه ای برای پاسخ به اقدامات امریکا دارد.

چین در حال حاضر علیه مقررات ایالات متحده درباره فولاد و آلومینیوم که اوایل امسال اجرا شده، مقابله کرده است. از طرفی محیط قانونی برای سرمایه گذاری چینی ها در ایالات متحده بسیار سخت تر شده است.

کمیته سرمایه گذاری خارجی ایالات متحده (CFIUS) یک کمیته بین سازمانی به ریاست وزارت خزانه داری امریکا است. این کمیته تمام معاملات که می تواند یک سرمایه گذار خاجی را به یک کسب و کار در ایالات متحده تبدیل کند را از نظر خطرات امنیت ملی بررسی می کند. برنامه های این کمیته تحت نظر ترامپ، تهاجمی تر و سخت تر کار می کند.

تعداد زیادی از معاملات مهم مربوط به سرمایه گذاران چینی در نیمه اول سال 2018 توسط CFIUS به دلیل وجود مشکلاتی لغو شد.

البته در طرف مقابل هم چینی ها شروع به کنترل سرمایه گذاری خارجی خود کردند. سال 2017، پکن گفت سرمایه گذاری های خارج از کشور توسط شرکت های چینی در بخش هایی مانند املاک، هتل ها و سرگرمی محدود خواهد شد.

طبق گزارش ها، در سال 2018، نه تنها شرکت های چینی سرمایه گذاری کمتری در امریکا انجام دادند، بلکه بسیاری از دارایی های خود را هم واگذار کرده اند. شرکت های چینی طی 5 ماه اول سال 2018، حدود 9.6 میلیارد دلار از دارایی های خود در ایالات متحده را فروختند. 4 میلیارد دلار دیگر هم در صف فروش قرار دارند.

 

منبع: سایت خبری اتاق تهران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی

به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام در حساب کاربری خود در ایکس اعلام کرد که روز گذشته در ۱۶ آوریل بین ساعت ۱۰:۵۰ صبح تا ۱۱:۳۰ صبح (به وقت صنعا)، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده با موفقیت با دو هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) در یمن درگیر شدند و آن‌ها را سرنگون کردند.

سنتکام در ادامه ادعا کرده است که هیچ تلفات یا خسارتی توسط کشتی‌های تجاری ایالات متحده، ائتلاف یا تجاری گزارش نشده است و مشخص شد که پهپادها تهدیدی قریب الوقوع برای کشتی‌های تجاری ایالات متحده، ائتلاف و تجاری در منطقه هستند. این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای کشتی‌های تجاری ایالات متحده، ائتلاف و تجاری انجام می‌شود.

روز جمعه گذشته نیز ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که یک موشک بالستیک یمنی را منهدم کرده است. سنتکام ادعا کرد که نیروهای آمریکایی ساعت ۱ عصر روز پنجشنبه به وقت صنعا یک موشک بالستیک ضد کشتی یمنی را بر فراز دریای سرخ منهدم کرده‌اند. در ادامه این بیانیه آمده بود: گزارشی در خصوص آسیب جانی یا زیان مالی در کشتی‌های آمریکایی، کشتی‌های ائتلاف یا کشتی‌های تجاری گزارش نشده است.

گفتنی است یمن اعلام کرده که در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بندرهای اراضی اشغالی است از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند. ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل، ائتلاف آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به بهانه حمایت از دریانوردی در دریای سرخ چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است.

کد خبر 6080467

دیگر خبرها

  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • بقای حماس بعد از جنگ، یعنی از بین رفتن بازدارندگی اسرائیل
  • ضربه کاری چین به واتساپ
  • بایدن قمار کارتر را تکرار خواهد کرد؟
  • تله تل‌آویو برای واشنگتن/ آیا اسرائیل، آمریکا را وارد تنش با ایران می‌کند؟
  • ندای مواضع ضدونقیض از درون کاخ‌سفید؛ اسرائیل می‌تواند آمریکا را وسط تنش با ایران بیاندازد؟
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد
  • ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی