Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@12:47:02 GMT

اجرای پروژه‌های دو ساله بدون قرارداد و مناقصه

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۳۰۱۳

رویداد۲۴-افشین حبیب‌زاده گفت: اکنون شاهد هستیم پروژه‌هایی در شهرداری وجود دارد که دو سال از آغازشان می‌گذرد اما هنوز قرارداد هم ندارند یعنی مناقصه‌ای برگزار نشده است. در نتیجه پیمانکار تواناتر هم استخدام نشده است.محمد علیخانی (عضو شورای شهر تهران) امروز در جریان بازدید از منطقه ۲۱ تهران با اشاره به معضلات جدی حمل و نقل عمومی در منطقه تصریح کرد: ما در کل تهران نیاز به دو هزار اتوبوس داریم از سوی دیگر اتوبوس‌های بالای هشت سال نیز فرسوده محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی خرید فیلتر دوده را تشویق می‌کنند اما واقعیت این است که هر فیلتر ۷۰ میلیون تومان قیمت دارد و برای نصب فیلتر روی ۲۰۰ دستگاه نیاز به ۱۴ میلیارد تومان منبع مالی است.

او با تاکید بر اینکه نصب فیلتر دوده اقتصادی نیست، افزود: در حال حاضر نوسازی و خرید اتوبوس‌ها در اولویت قرار دارد.

افشین حبیب‌زاده (عضو شورای شهر تهران) در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی منطقه ۲۱ با تاکید بر اینکه شهرداری با کمبود منابع مالی روبرو است، گفت: در این شرایط نکته مهم توجه به بحث ضرورت اجرای پروژه‌هاست و باید پروژه‌ها براساس اهمیت اولویت‌بندی شوند و دلیل حساسیت ما کمبود منابع مالی است.

وی افزود: نکته بعدی توجه به امور مربوط به مناقصات است. ما اکنون شاهد هستیم پروژه‌هایی در شهرداری وجود دارد که دو سال از آغازشان می‌گذرد اما هنوز قرارداد هم ندارند یعنی مناقصه‌ای برگزار نشده است. در نتیجه پیمانکار تواناتر هم استخدام نشده است.

وی افزود: به همین دلیل است که شاهد وجود پروژه‌هایی هستیم که از همان ابتدا از نظر ساخت مشکل دارند برای مثال اخیرا از ورزشگاهی بازدید کردیم که توسط یکی از شرکت‌های وابسته به شهرداری ساخته شده اما پس از مدت کوتاهی شاهد بودیم که زمین آن تخریب و دیوارها در حال فروریختن هستند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: پروژه احداث شهرک بازیافت در حال حاضر در مرحله پیگیری نحوه واگذاری عملیات عمرانی به پیمانکار واحد صلاحیت و پیگیری انتقال پساب قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامرضا ساکتی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید شهردار از تعدادی پروژه‌های عمرانی شهر اصفهانی اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین و هوشمند از ابتدا در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار داشته است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث هاضم بی‌هوازی به‌ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در وضعیت مذاکره با سرمایه‌گذار در خصوص ارائه ضمانت‌نامه ملکی قرار دارد، افزود: فراخوان انتخاب مشاور برای مدیریت طرح اجرای پروژه در مرحله تجدید و مذاکرات با سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه به‌صورت BOO در حال پیگیری است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به چالش‌های اجرایی پروژه هاضم بی‌هوازی گفت: تأمین اعتبار و پرداخت به‌موقع آن توسط شهرداری برای پرداخت گیت فی به میزان تقریبی سالانه ۴۰ میلیارد تومان و تأمین تضامین ملکی برای اجرای پروژه به‌صورت BOO از جمله چالش‌ها است.

ساکتی با اشاره به پروژه هاضم بی‌هوازی به ظرفیت پنج تن در روز تصریح کرد: اسناد طراحی توسط مشاور تهیه شده است و به‌منظور تحویل نهایی نیازمند جلسات نهایی با کارشناسان مربوط به هر حوزه است و اسناد فراخوان انتخاب مجری احداث پروژه تهیه شده است.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی این پروژه تاکید کرد: هزینه بالای پروژه بر اساس برآورد نهایی مشاور و تأخیر زیاد شهرداری برای پرداخت هزینه اجرای پروژه، چالش‌ها اجرایی شدن این پروژه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه تحویل زمین و تجهیز کارگاه برای احداث شهرک بازیافت انجام شده است، ادامه داد: اصلاح نقشه جانمایی، پیاده‌سازی نقاط برای خاکبرداری، عقد قرارداد برای خرید پنل‌های پیش‌ساخته بتنی و تسطیح و رگلاژ مسیر اجرای دیوار برای اجرای بتن انجام شده است، این پروژه در مرحله پیگیری نحوه واگذاری عملیات عمرانی به پیمانکار واحد صلاحیت و پیگیری انتقال پساب قرار دارد.

ساکتی با اشاره به چالش‌های این پروژه گفت: تأخیر در تولید قطعات بتنی مشکل جمع‌آوری توده‌های کمپوست در مسیر اجرای دیوار، پرداخت نکردن به موقع صورت وضعیت‌ها از سوی شهرداری و تعیین مدال مالی مشارکت، ساخت و واگذاری از جمله چالش‌ها است.

وی با اشاره به سایر پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند افزود: احداث نیروگاه ریجکت‌سوز ۳۰۰ تن در روز، پروژه تولید سوخت مشتق از پسماند RDF به ظرفیت روزانه ۱۵۰ تن و احداث کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی از جمله سایر پروژه‎‌های شاخص این سازمان است.

کد خبر 748422

دیگر خبرها

  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد