Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از ساری،اسفندیار نظری عصر امروز در نخستین نشست نهمین دوره مجلس و بیستمین دوره شورای دانش‌آموزی مازندران که با حضور دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ،ضمن تأکید بر اینکه مسیر اصلاح و توسعه کشور از آموزش و‌ پرورش می‌گذرد، اظهار داشت: وظیفه آموزش و پرورش ایجاد رفتار مطلوب در دانش‌آموزان، انتقال فرهنگ از نسل گذشته به نسل جدید و تربیت نیروی انسانی ماهر برای جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شعار پروژه مهر ۹۷ با عنوان «مدرسه‌محوری، مهارت‌آموزی و توسعه مشارکت‌ها» افزود: شورای دانش‌آموزی به عنوان چتر حمایتی، مشورتی و اجرایی در کنار مدیر مدرسه، رئیس اداره آموزش و پرورش، مدیر و وزیر آموزش و پرورش است.

نظری تأکید کرد: آموزش و پرورش باید به بحث مهارت‌آموزی در کنار دانش نظری نیز بپردازد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران، ظرفیت شورا و مجلس دانش‌آموزی در سازمان دانش‌آموزی را جایگاه مناسب مهارت ارتباطی و حرفه‌آموزی برشمرد و گفت: تلاش آموزش و پرورش باید به سمت حذف روحیه حافظه‌محوری و توجه به پژوهش و تحقق رود.

نظری خواستار تقویت حضور دانش‌آموزان در فعالیت‌های گروهی شوراهای دانش‌آموزی شد و‌ تأکید کرد: فعالیت‌های گروهی دانش‌آموزان به ارتقای مهارت‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و غیره خواهد شد.

محمد شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران نیز با تأکید بر اینکه دموکراسی برآیند آزادی انسان‌هاست، اظهار داشت: تلاش اعضای شورا و مجلس دانش‌آموزی ابتدا بر این باشد که سایر دانش‌آموزان سطح مدارس استان آن‌ها را به عنوان نماینده یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و دو هزار و ۸۰۰ عضو شورا بشناسند.

وی افزود: اعضای شورا و مجلس پیگیر مطالبات خود و حقوق به حق دانش‌آموزان باشند.

شعبانی با تأکید بر اینکه مطالبات دانش‌آموزان نباید آرمانی باشد و لازم است که قابل دستیابی باشد، تصریح کرد: مطالبات معقول نشان از نمایندگان شایسته دارد تا هشداری باشد برای مسئولان آموزش و پرورش که مطمئن باشند دانش‌آموزان در جایگاه مسئولیت خود، پیگیر مطالباتشان هستند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش اداره آموزش و پرورش حقوق مدرسه وزیر آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ارتقای کیفیت و بهبود عملکرد آموزشی مدارس استعدادهای درخشان، ارائه بازخوردهای مؤثر و مناسب به ادارات کل آموزش و پرورش استان­‌ها، مدارس و دانش­‌آموزان در خصوص میزان تحقق اهداف یادگیری و ارزیابی عملکرد و میزان اثر بخشی آموزش‌ در مدارس سمپاد از اهداف مهم این آزمون است.  

در سال تحصیلی جاری، مرحله اول پایش عملکرد یادگیری دانش آموزان پایه‌های هفتم، هشتم و نهم  در سوم بهمن‌ ۱۴۰۲و پایه‌های دهم و یازدهم نیز چهارم بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد.

پس از انجام فرآیند پایش عملکرد یادگیری، نتایج در اولین فرصت از طریق سامانه https://payesh.sampad.gov.ir  اعلام شده و کارنامه، کلید تصحیح، پاسخ‌نامه تشریحی در وبگاه مربوط برای هر دانش‌آموز قابل مشاهده است.

مرحله دوم پایش عملکرد یادگیری دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان طبق برنامه دوره اول متوسطه (پایه‌های هفتم، هشتم ونهم) روز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ۹ صبح برگزار و دوره دوم متوسطه (پایه های دهم ویازدهم شاخه‌های نظری و مهارتی) روز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 ۹ صبح برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج