Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@07:48:55 GMT

ورزشکاران مصرف کربوهیدرات را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۳۵۰۰

ورزشکاران مصرف کربوهیدرات را جدی بگیرند

   کربوهیدرات‌ها سوخت اصلی و مهمی برای ورزشکاران هستند. به نقل از زندگی آنلاین زیرا هرچه میزان ذخیره گلیکوژن کبد و ماهیچه افزایش یابد به همان نسب عملکرد ورزشکار بهبود مییابد.

ماده تشکیل دهنده گلیکوژن از کربو هیدرات‌ها می‌باشد در نتیجه مصرف کربو هیدرات برای ورزشکاران بسیار حائز اهمیت هست.

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته در قبل از ورزش بهتر هست ورزشکاران از مواد غذائیکه دارای درصد گلایسمیک پایین دارند مانند مواد غذائی سبوس دار یعنی مواد غذائی که ارام ارام قند خون را بالا می‌برند و همچنین در حین فعالیت هم قند خون را ارام ارام پائین می‌اورند همچنین این مواد از بروز افت ناگهانی قند خون جلو گیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ولی در حین فعالیت ورزشی و مخصوصا ورزش‌هایی که دارای ۲ نیمه بوده مانند فوتبال و یا دارای چند ست می‌باشند مانند کشتی از مواد غذائئ که دارای درصد گلایسمیک بالا هستند استفاده می‌شود، زیرا این مواد سریعا جذب خون شده و قند ورزشکار را بالا میبرد.

همچنین بعد از اتمام فعالیت ورزشی و یا مسابقه چگونگی مصرف کربو هیدرات اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا بعد از فعالیت ورزشی بارگیری ورزشکار اتفاق می‌افتد و در این زمان هست که ما میتوانیم ذخیره گلیکوژن ورزشکار را افزایش دهیم.

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است ۳۰ دقیقه اول بعد از فعالیت ورزشی بدن بیشترین کربوهیدرات را جذب می‌کند در نتیجه در ۳۰ دقیقه اول بعد از فعالیت ورزشی باید از مود غذائی که دارای قند بالا هستند استفاده کنیم و این روش را تا ۲ ساعت ادامه دهیم و در ۲ الی ۲۴ ساعت بعد از مواد غذایی که دارای قند بالا و متوسط هستند استفاده کنیم با این روش میتوانیم میزان بارگیری ورزشکار را افزایش دهیم.

همچمنین برای افراد غیر ورزشکاری که اضافه وزن داشته و می‌خواهند وزن خودرا کاهش دهند بهتر هست که تا ۳ ساعت قبل از فعالیت ورزشی هیچ ماده غذایی مصرف نکرده و قبل از ان مواد غذائی با قند پایین مصرف کنند همچنین ۱ ساعت قبل از فعالیت ورزشی خود میتوانند قهوه مصرف کنند، زیرا قهوه دارای کافئین بوده و کافئین به چربی سوزی کمک میکند.

همچنین افراد چاق غیر ورزشکار بعد از فعالیت مصرفی نباید مواد غذایی پر کالری مصرف کنند و بهتر هست تا ۲ ساعت بعد از ورزش مواد غذائی مصرف نکنند.   منبع: زندگی آنلاین 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رژیم ورزشکاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی

به گزارش خبرآنلاین، سیده سمیه اصغری بیان کرد: آلرژی فصلی که در فصل بهار و تابستان بیشتر شایع است، زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بیش از حد به مواد حساسیت زا مانند گرده گیاهان واکنش نشان داده و منجر به احتقان، عطسه و خارش زیاد می‌شود.

وی بیان کرد: تغییرات سبک غذایی نیز ممکن است به کاهش مشکلات تنفسی کمک کند لذا افزودن برخی غذاها به رژیم غذایی شما سبب کاهش علائم مثل آبریزش بینی و چشم می‌شود.

اصغری گفت: زنجبیل ماده غذایی است که به کاهش علائم ناخوشایند آلرژی مثل تورم و تحریک در مجرای بینی و چشم و گلو کمک کرده و لذا چای زنجبیلی گزینه خوبی برای این فصل است.

به گزارش ایسنا، رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بهتر است در طول فصل آلرژی از مرکباتی مثل پرتقال،گریپ فروت و لیمو ترش استفاده کنید، افزود: استفاده از شربت لیمو یا افزودن آب لیمو ترش تازه به غذا و سالاد می‌تواند گزینه خوبی باشد.

وی بیان کرد: ماده فعال زردچوبه کورکومین که ضد التهاب شناخته شده است سبب کاهش تورم و تحریک ناشی از آلرژی می‌شود،اگرچه هر وقت از ویتامین سی حرف می‌زنیم اسم مرکبات همیشه در ذهن ما می‌آید اما گوجه فرنگی نیز تامین کننده ۲۶ درصد از نیاز روزانه ما به این ویتامین است.

اصغری افزود: لیکوپن موجود در گوجه فرنگی خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و سبب سرکوب التهاب می‌شود و در زمان پخت راحت تر در بدن جذب شده و بنابراین برای تقویت بیشتر گوجه فرنگی پخته شده را انتخاب کنید.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: امگا ۳ در ماهی می‌تواند مقاومت شما را در برابر آلرژی بهبود بخشد. یک مطالعه جدید نشان داده که امگا ۳ به کاهش باریک شدن راه‌های هوایی کمک می‌کند.

وی بیان کرد: کورستین در پیاز به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی عمل کرده و علایم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد. پیاز قرمز بیشترین غلظت کورستین را دارد و پس از آن پیاز سفید و پیازچه قرار دارند. پخت و پز، محتوای کورستین پیاز را کاهش داده بنابراین برای تاثیر حداکثری بهتر است پیاز به صورت خام مصرف شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903095

دیگر خبرها

  • با این صبحانه وزنتان را ۴ برابر کم کنید
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • سه دستگاه ماشین آتش‌نشانی روز دنیا به شهرک شکوهیه تحویل شد
  • کاروان برزیل در المپیک پاریس کوچکترین خواهد شد؛ ۸ دوره افت متوالی!
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • افزایش ۲۵۰ درصدی جذب ورزشکار در هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان
  • افزایش ۲۵۰ درصدی جذب ورزشکار در هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان+مصاحبه
  • هشدار! این دارو معتادتان می‌کند