Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-24@10:35:23 GMT

یکی از دغدغه‌های امام خمینی تشکیل امت واحده بود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۳۶۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی عصر امروز در نشست هم اندیشی روحانیان شیعه و اهل سنت که در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: وحدت کلمه یکی از موضوع‌های توصیه شده در قرآن کریم و احادیث اهل بیت، عطمت و طهارت (ع) به شمار می‌رود به طوری که موضوع فوق در سوره بقره نیز با صراحت مورد تاکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کسی که در نظام اسلامی مسئولیتی را بر عهده گرفته است قبل از اینکه دیگران را به سمت وحدت و همدلی فرابخواند باید خود در این زمینه و در عمل پیشگام باشد همچنین مسئولیت علمای دینی در این ارتباط بیش از پیش بارز است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهدای آذربایجان غربی یکی از دلایل اینکه امام خمینی در کانون توجه قرار گرفت را ایستادگی و مقاومت ایشان در مقابل رژیم عنوان کرد و افزود: امام خمینی در مقابل حکومتی ایستاد که شرق و غرب تکیه گاه آن بودند.

سرایی با بیان ایینکه به رغم سازماندهی ساواک و حمایت‌ کشورهای غربی از شاه ولی امام خمینی واهمه‌ای به دل خود راه نداد، گفت: امام خمینی (ره) و ملت بزرگ ایران تا جایی مقابل رژیم طاغوتی ایستادگی کردند که انقلاب اسلامی ایران در نهایت به پیروزی رسید و این انقلاب جهان را به تعجب واداشت.

نجفقلی‌زاده سرایی اظهار کرد: امام خمینی از چنان شخصیت رفیعی برخوردار بود که همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد بنابراین از روحیه مدیریت قوی به ویژه در شرایط بحرانی برخوردار بود پس باید برای شناخت هر چه بیشتر ایشان به نسل جدید ایران اسلامی گام برداشته شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه کشور ما 18 هزار شهید ترور دارد بنابراین یکی از برهه‌‌هایی که امام خمینی پشت سر گذشت بحران‌های ایجاد شده توسط منافقین بود، بیان کرد: این موضوع هم جالب است که آمریکا ایران را تروریست می‌خواند در حالی که در کشور ما از رئیس جمهور و نخست وزیر گرفته تا جوانان ساده و بی‌آلایش توسط منافقین کوردل ترور شده‌اند.

وی امام خمینی را سمبل امت واحده عنوان کرد و بیان داشت: امام به ما دستور دادند که حتی در مکه و مدینه به عالم وهابی هم اقتدا کنید، این نکته نشان می‌دهد که وحدت کلمه تا چه اندازه برای ایشان موضوعی حائز اهمیت بود؛ جنایات وهابیون بر کسی پوشیده نبوده و بیش از دو سال است که مردم یمن را به خاک و خون می‌کشند.

این مسئول با بیان اینکه امروز کنترل افکار عمومی در اختیار کشورهای غربی است، اظهار کرد: غربی‌ها به واسطه ابتکار عمل و قدرتی که در فضای رسانه‌ای دارند به اختلافات و درگیری و ستیز در دنیای اسلام دامن می‌زنند.

سرایی وجود درگیری در منطقه و بین کشورهای اسلامی را توطئه دشمنان دانست و اظهار کرد: در این کشور‌ها بحث شیعه و سنی نبوده و همه می‌دانند که درر فلسطین شیعه نیست و یمن اکثرا اهل سنت است ولی ملت ایران و جمهوری اسلامی در کنارشان هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن اشاره به اینکه دشمنان واقعی اسلام هرچه جنگ افزار داشتند بر سر مردم مظلوم سردشت ایران و شلمچه عراق ریختند، گفت: در این واقعه تلخ کمتر موجود زنده‌ای جان سالم به در برد تا جایی که حتی اجازه نداند هیچ گونه خبری از آن به بیرون درز کند.

وی تحریم‌های اقتصادی دشمنان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در اوائل جنگ تحمیلی حتی سیم خاردار هم به ما ندادند در حالی که امروز در عرصه دفاعی کشورمان به جایگاهی رسیده است که حرف اول را در منطقه می‌زند که این موضوع مرهون اتحاد ملی است.

انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۳۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پیامی سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار حمید علینقیان پور، فرمانده انتظامی استان اصفهان به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«دوم اردیبهشت سالروز یک رویداد مهم در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است روزی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد و از آن زمان تا به امروز خدمات ارزنده‌ای در دفاع از کیان کشور و مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام ارائه کرده است.

بی شک نقش سپاه پاسداران در هشت سال دفاع مقدس، دوران سازندگی و در عرصه تولید قدرت دفاعی و بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی و کمک رسانی به مردم مناطق محروم، سیل زده و زلزله زده و آسیب دیدگان از بیماری کرونا نقشی برجسته و بی‌بدیل بوده و در تمام عرصه‌های حساس نظام خوش درخشیده است.

همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.» امروز می‌بینیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح با آمادگی کامل از مرزهای آبی، خاکی و هوایی کشور پاسداری می‌کند و به برکت وجود این عزیزان دشمنان قسم خورده نظام جرأت دست اندازی به خاک پاک کشور اسلامی ما را ندارند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه سردار دل‌ها، سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی از تلاش‌ها و زحمات نیروهای سلحشور و شجاع سپاه پاسداران که با عملیات قدرتمند و غرور آفرین وعده صادق علاوه بر افزایش امنیت و قدرت بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی باعث شادی و شعف در بین همه مردم و دلسوزان و دوستداران نظام شدند قدردانی کرده و موفقیت روز افزون این عزیزان در عرصه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی تا ظهور منجی عالم بشریت و عدالت‌گستر جهان حضرت صاحب‌الزمان (عج) را از خداوند متعال خواستارم.»

کد خبر 746637

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود
  • امام خمینی: اسرائیلی غلط می کند به ایران بیاید؛ پایشان را قطع می کنیم
  • سرلشکری که هدیه ۳ میلیون تومانی شاه را رد کرد
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد