Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@09:06:41 GMT

راه اندازی مجمع سلامت در سراسر آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۴۳۲۲

راه اندازی مجمع سلامت در سراسر آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد نوراللهی روز چهارشنبه در نخستین همایش مجمع خیران سلامت شهرستان ملکان که به همت شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل گردید افزود:فراهم کردن امکان مشارکت همگانی، توانمندسازی جوامع، اجتماعی کردن سلامت و کاهش نابرابری ها در حوزه سلامت از اهداف تشکیل این مجمع می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:در این راستا کانون های محله ای سلامت در کلیه شهرها و روستاهای استان تشکیل و مشکلات بهداشتی و درمانی بصورت محله ای با همکاری مردم و مسئولان شهری و دهیاران و شوراهای روستاها رصد و رفع خواهد شد.

این مقام افزود:کانون های محله ای سلامت و مجمع سلامت شهرها و روستاها متشکل از دستگاههای دولتی، شهرداری ها و شوراهای شهری و روستایی و دهیاران روستاها و افراد تاثیرگذار و اقشار مختلف مردم در شهرها و روستاها خواهد بود.

فرماندار ملکان نیز در این همایش توجه به بخش نظام سلامت را از اولویت های دولت دکتر روحانی دانست و گفت: طی سالهای گذشته خدمات بزرگی در بخش سلامت و بهداشت شهرستان ملکان انجام شده است.

محمدباقر خانی سوانح جاده ای، بیماری های مشترک انسان و دام، سرطان و اعتیاد به موادمخدر و سیگار و قلیان را از عوامل تهدید کننده سلامت جامعه ذکر کرد و بر آموزش های همگانی در خصوص رفع این موارد تاکید کرد.

وی در ادامه از تشکیل کانون های سلامت در شهرها و روستاهای شهرستان ملکان خبر داد و اظهار کرد:این کانون ها زیر نظر مجمع سلامت شهرستان ملکان و با همکاری شهرداران و شوراها و دهیاران و خیرین سلامت در شهرها و روستاهای این شهرستان فعالیت خواهند کرد.

فرماندار ملکان سوانح و حوادت جاده ای را یکی از بزرگترین موارد تهدید کننده کشور ذکر کرد و و با بیان اینکه طی ۱۴ سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار تن در حوادث و سوانح جاده ای جان خود را از دست داده اند افزود:روزانه چیزی حدود ۳۲۰ میلیارد ریال خسارت ناشی از سوانح جاده ای به کشور وارد می شود و خانواده های بسیاری بی سرپرست و در نهایت آسیب های اجتماعی بیشتر می شود.

خانی از تعریض و اصلاح نقاط حادثه خیز از جمله پل های روستایی در شهرستان طی سالهای گذشته خبر داد و افزود: این امر باعث کاهش تلفات جاده ای در محورهای بین شهری و روستایی شده است.

کد خبر 4326261

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح تحول نظام سلامت ملکان هفته سلامت راهپیمایی روز قدس گرگان بوشهر شهرکرد شیراز مشهد یاسوج عید سعید فطر ماه مبارك رمضان خرم آباد بیرجند تبریز مواد مخدر سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۴۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: غیرهمسطح بودن دریچه‌های بازدید آدم‌روها مشکلات بسیاری برای عبور و مرور شهروندان و وسایط نقلیه در سطح خیابان‌ها و معابر ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با انجام بازدیدهای میدانی و عملیاتی نسبت به همسطح سازی دریچه‌های غیر همسطح در سطح استان اقدام کرد، تا ضمن بهبود در انجام عملیات بهره‌برداری و نگهداری شبکه‌ی جمع‌آوری فاضلاب، رفاه، ایمنی و آسایش همشهریان تامین شود.

خانی افزود: در این راستا طی سال گذشته دو هزار و ۵۸۴ عدد از دریچه‌های غیر همسطح شبکه جمع آوری فاضلاب استان اصلاح و همسطح سازی شد.

وی با بیان اینکه این عملیات با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شد، گفت: در ادامه روند خدمت رسانی مطلوب به مردم شریف استان در سال جاری نیز هم سطح سازی دو هزار و ۷۰۲ عدد از دریچه‌های غیر همسطح و بازدید آدم‌روهای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح استان برنامه ریزی شده است.

کد خبر 6092758

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی