Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: کارگزاران وقف افراد وجود مستمر واقف هستند که نیت خیر او را در طول تاریخ ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله سید علی حسینی اشکوری، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان در جلسه شورای اداری امروز(30 خرداد) که در محل این اداره کل در رشت برگزار شد، گفت: وقف از مهمترین مصادیق صدقه جاریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: آثار و برکات وقف به ویژه پس از انقلاب و در دهه‌های اخیر با سامان یافتن وقف قابل انکار نیست.

 

 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ایجاد زمینه‌های وقف جدید و تشویق به وقف حائز اهمیت است، گفت: با وجود گرفتاری‌ها و نابسامانی‌های اقتصادی کنونی روحیه ایمانی مردم باعث به ثبت رسیدن وقف جدید می‌شود.

 

وی تاکید کرد: عمل به وقف و مصارف آن طبق نظر شرع، حتی در رابطه با موقوفات اقلیت‌های دینی بسیار مهم است.

 

حسینی اشکوری اظهار داشت: کارگزاران وقف افراد موثق جامعه در اداره اوقاف و وجود مستمر واقف هستند که نیت خیر او را در طول تاریخ ادامه می‌دهند.

 

 وی به واقعه سیل اخیر در کاکرود اشکورات رودسر اشاره کرد و گفت: از عناوین عام موقوفات که امکان کمک رسانی وجود دارد به هر مقدار می‎توانید به سیل زدگان کمک کنید.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، سیل زدگان را مصداق نیازمندان در منطقه دانست و گفت: کمک به این نوع نیازمندان از نظر تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف هم مهم است.

 

وی خاطرنشان ساخت: این نوع کمک‎ها نشان می‌دهد اوقاف در حوادث ناگوار بی تفاوت نیست و اگر دستش برسد و نیات واقفان انطباق داشته باشد به آسیب دیدگان کمک می‌کند.

 

آیت الله حسینی اشکوری با ضروری خواندن رعایت حال مستاجران با توان مالی پایین گفت: گاهی اوقات مستاجران موقوفات ضعیف المال هستند، سفارش می‌کنم رعایت حال مستاجران مستضعف را بکنید.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت مساجد فوتبال مقام معظم رهبری مجلس جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کانون های مساجد اوقات فراغت سیاسی خبرگزاری شبستان نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان اوقاف گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!

نماینده بستان آباد در کنایه‌ای به رئیسی گفت: دعا کنیم این دولت ادامه داشته باشد تا (قیمت ارز) به عدد‌های بالاتر نرسد و سایه‌شان مستندام باشد!

به گزارش ایلنا، غلامرضا نوری قزلجه، درباره این سوال که چرا در روز‌هایی که شاهد نوسانات نرخ ارز و سکه هستیم وقت خانه ملت صرف بررسی «لایحه تجارت» که به گفته برخی از نمایندگان بررسی آن با آئین‌نامه داخلی خود مجلس مغایرت داشت شد و این مساله پرداخته نشد، گفت: برای ما هم محل سوال است و تعدادی از همکاران هم نسبت به این موضوع تذکر دادند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولا می‌توان گفت نحوه بررسی این لایحه به نوعی از آئین نامه خارج شده بود، چه آن چیزی که در حال حاضر بررسی شد و چه آن چیزی که آمده بود؛ زیرا این لایحه یک اصل هشتاد و پنجی بوده که شورای نگهبان آن را نپذیرفت و به جای این که به کمیسیون‌های اصلی و فرعی فرستاده و پیشنهادات گرفته و بررسی شود، به صحن آمد و وارد دستور مجلس شد، آن هم نه به صورت ماده به ماده بلکه به صورت فصل به فصل برایش رأی گرفتند.

وی ادامه داد: امیدواریم آن‌هایی که این لایحه را نوشتند چیز خوبی نوشته باشند و اِلا در این مجلس هم برایش اتفاقی نیفتاد. در مورد رأی‌هایی که برای این لایحه گرفته شد از نظر آئین‌نامه‌ای دو مرتبطه اشکال گرفته شده است، نخست این‌که بدون طی مراحل و فرآیند بررسی شد و دیگر اینکه در بررسی در صحن این آئین نامه رعایت نشد و به صورت فصل به فصل برایش رأی گیری کردند که این خودش اشکال دارد؛ مجلس یازدهم است دیگر!

نماینده بستان آباد در پاسخ به این‌که آیا نمایندگان نمی‌خواهند اعضای دولت را برای پاسخگویی به صحن بیاورند؛ درحالی که برخی از رسانه‌های نزدیک به دولت عنوان می‌کنند اگر دولت قبلی بود قیمت دلار تا ۲۰۰ هزار تومان بالا می‌رفت، اما در این دولت تا سقف ۱۰۰ هزار تومان شاید برسد، عنوان کرد: دعا کنیم این دولت ادامه داشته باشد تا به عدد‌های (قیمت ارز) بالاتر نرسد و سایه‌شان مستندام باشد!

وی درباره این‌که در دولت قبل مجلس تا پای سوال از رئیس جمهور رفت، اما در این دولت هیچ اقدامی از سوی نمایندگان در این خصوص رخ نمی‌دهد دلیل آن چیست، گفت: آن‌هایی که باید ورود کنند فعلا دنبال موضوعات خودشان در انتهای مجلس هستند. دولت هم خوش به حالش است و تقریبا در یک حالت فترت است و بی‌خیال می‌راند.

 

دیگر خبرها

  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران /محسن هاشمی و عطریانفر آمدند
  • ادامه بررسی موارد اختلافی لایحه برنامه هفتم در مجمع تشخیص
  • یک واقف آمریکایی ۱۰ هزار قطعه تمبر به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد
  • پیام تسلیت منتخب مردم استان در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به مناسبت عروج محمد کیانی
  • گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدل‌های جدید طبق برنامه هفتم
  • ‍بیانیه حزب کارگزاران سازندگی ایران: با «دفاع» جلوی «جنگ» را بگیریم
  • کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!
  • عضو مجلس خبرگان رهبری: عملیات وعده صادق مایه عزت و افتخار امت اسلامی شد
  • عضو خبرگان رهبری: عملیات وعده صادق مایه عزت و افتخار امت اسلامی شد