Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@03:13:03 GMT

دستیاران پزشک چگونه خطا می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۵۰۹۱

دستیاران پزشک چگونه خطا می‌کنند؟

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با انتقاد به روند کنونی آموزش پزشکی در کشور نسبت به اصلاح (طرح) پزشکی تاکید کرد و گفت: متاسفانه وضعیت دستیاران پزشکی ماسب نیست به خصوص ساعت کاری آنها که بسیار بالا است و خطای آنها افزایش می‌یابد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با انتقاد به روند کنونی آموزش پزشکی در کشور نسبت به اصلاح (طرح) پزشکی تاکید کرد و گفت: متاسفانه وضعیت دستیاران پزشکی ماسب نیست به خصوص ساعت کاری آن‌ها که بسیار بالا است و خطای آن‌ها افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  دکتر ایرج فاضل در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات در پزشکی کشور بحث آموزش پزشکی است و معتقدم آموزش کنونی پزشکی دیگر کهنه شده است و نباید از طریق کنکور و یک نمره و محفوظاتی برای رشته‌های پزشکی و قضاوت انتخاب کنیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: بنابراین شیوه کنونی آموزش پزشکی و قضاوت در کشور دیگر مردود است و باید افراد با شیوه جدیدی وارد این رشته‌های مهم شوند.

فاضل به انباشتگی و توزیع نامناسب پزشک در نقاط مختلف کشور به عنوان دیگر نقد خود اشاره کرد و گفت: همچنین درباره طرح پزشکی باید عنوان کرد، چون تحصیل پزشکی رایگان است متعاقبا باید برای مملکت خدمت کند، ولی هم اکنون این طرح قابل قبول نیست البته همه رشته‌های کشور نیز در دانشگاه‌های دولتی رایگان است، ولی این پزشکان هستند که باید برای هر مقطی طرح بروند و باید این روش اصلاح شود و پزشک فقط یکبار طرح را بگذارنند.

وی به شرایط سخت دستیاری نیز گریزی زد و گفت: در کشور‌های دیگر بیش از اندازه کار کردن در رشته پزشکی جرم است، چون خطای آن‌ها بالا می‌رود، ولی هم اکنون این دستیاران با حقوق بسیار پایین با ساعات بسیار بالای کار می‌کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با انتقاد از عملکرد بیمه‌ها در کشور نیز عنوان کرد: بیمه در ایران فعالیت می‌کند تا بیمار از خدمات آن راضی باشد، ولی هم اکنون با عملکرد ضعیف سازمان‌های بیمه گر نه تنها بیمار‌ها راضی نیستند بلکه پزشکان نیز از عملکرد بیمه‌ها رضایت ندارند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003UcH

منبع: فردا

کلیدواژه: آموزش پزشکی قصور پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر فوت دکتر «زهرا ملکی قربانی»، پزشک طرحی در جاسک، که این روزها در فضای مجازی منتشر شده، نادرست است و وی در تهران فوت کرده است.

به گزارش مهر، انتشار خبر فوت دکتر زهرا ملکی قربانی در جاسک باعث ایجاد شایعات و نگرانی‌هایی در بین رسانه‌های رسمی و غیررسمی، مردم و جامعه پزشکی شده است.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به خانواده محترم ایشان و جامعه پزشکی، فوت این پزشک طرحی در شهرستان جاسک را تکذیب می‌کند و از رسانه‌ها و سایر افراد جامعه تقاضا دارد که اخبار را از منابع موثق و معتبر دریافت کنند و از انتشار اخبار کذب و شایعات خودداری نمایند.

مرحومه دکتر زهرا ملکی قربانی پزشک طرحی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ به دلیل مشکلات رفت و آمد و به درخواست خود، از بیمارستان جاسک به بیمارستان پارسیان منتقل و در آن‌جا مشغول به کار شد.

آخرین شیفت ایشان در بیمارستان پارسیان در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ بود و بعد از آن به تهران و نزد خانواده خود سفر کردند. و فوت ایشان در تهران اتفاق افتاده است.

هیچ گزارشی از درگیری و ضرب و جرح توسط بیمار یا همراهان بیمار در هیچیک از دو محل خدمت ایشان (جاسک و پارسیان) وجود ندارد. همچنین از زمان آغاز به کار ایشان در استان هیچ‌گونه مشکل کاری یا نارضایتی و شکایت یا درخواستی برای رفع مشکل از طرف نامبرده به دانشگاه مطرح نشده است؛ به همین دلیل فوت نامبرده هیچ گونه ارتباط کاری نمی‌تواند داشته باشد.

لازم به ذکر است که شیفت بعدی دکتر ملکی در بیمارستان پارسیان از تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شد. بنابراین، اخبار منتشر شده مبنی بر فوت ایشان در جاسک نادرست بوده و بر اساس آخرین اخبار و گزارشات فوت ایشان در تهران مورد تأیید است.

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۲۰۰۰ داوطلب در آزمون دستیاری/ اعلام حقوق دستیاران
  • شک و تردید سالم است، اما در پزشکی می‌تواند خطرناک باشد!
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • مرگ پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • فوت پزشک طرحی در جاسک کذب است
  • تکذیب خبر فوت پزشک طرحی در جاسک
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران