Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@18:22:34 GMT

عشق از نگاه بچه ها

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۶۶۴۱

عشق از نگاه بچه ها

خبرگزاري آريا -

عشق از نگاه بچه ها‎
از قديم و نديم گفته اند که «حرف راست رو از بچه بشنو» و فردي نمي تواند دنياي ساده و بي آلايش کودکان را ناديده بگيرد.
دنيايي که در آن همه چيز واضح، روشن، بدون منظور و واقعي است. شايد شما هم ويدئويي را که در شبکه هاي اجتماعي دست به دست مي شود و در آن از کودکان 3تا 6ساله خارجي درباره عشق سوال مي شود، ديده باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين ويدئو ما را به اين فکر انداخت تا از کودکان ايراني درباره مفهوم عشق سوال کنيم و ببينيم در خانواده هاي ايراني چقدر عشق براي کودکان معنا و مفهوم دارد. در ادامه مطلب و ابتدا جواب هاي کودکان 3تا 6ساله خارجي و ايراني و سپس نظر يک کارشناس تربيتي را درباره اين که کودکان را چقدر با مفاهيم انتزاعي مانند عشق بايد آشنا کنيم با هم مي خوانيم.
پاسخ هاي جالب کودکان خارجي
در يک کليپ خارجي از بچه ها پرسيده مي شود که «عشق يعني چي؟ !» و هر کدام در جواب چيزي را مي گويند که ناخودآگاه لبخند بر روي لب هاي بيننده مي آورد. به طور مثال، دخترکي 5ساله مي گويد: «عشق يعني مامانم بهترين تکه مرغ را براي پدرم مي گذارد» يا پسرکي 6ساله مي گويد: «عشق يعني مامانم براي بابام قهوه درست مي کنه قبل از اين که فنجون رو جلوي بابام بذاره خودش اونو مزه مي کنه تا مطمئن بشه خوشمزه است» .
پسر بچه 4ساله ديگري مي گويد: «عشق هنگامى است که به يک نفر بگوييد از پيراهنش خوش تان مي آيد و بعد از آن او هر روز آن پيراهن را بپوشد.» پسر بچه اي 5ساله مي گويد: «عشق هنگامى است که شما براى غذا خوردن به رستوران مي رويد و بيشتر سيب زمينى سرخ کرده هاي تان را به يک نفر مي دهيد بدون آن که او را وادار کنيد تا او هم مال خودش را به شما بدهد.»

کودکان معني عشق و دوست داشتن را درک مي کنند‎
نظر کارشناس درباره پاسخ هاي کودکان
آموزش مفاهيم انتزاعي به کودکان از مطالب قابل بررسي در علم روان شناسي است. «عشق» موضوعي است که براي کودکان قابل لمس نيست اما حتي در سنين پايين براي آن ها قابل درک است. البرز، کارشناس ارشد مشاوره خانواده ضمن تاييد لزوم صحبت کردن با کودک درباره موضوعات انتزاعي مانند «عشق» به نکات کليدي و مهمي در اين باره اشاره مي کند که خواندني است.
شايد به نظر مي رسد که کودکان معني عشق و دوست داشتن را درک نمي کنند در حالي که اصلا اين طور نيست. جالب است که کودک زير يک سال هم معني دعوا و بحث بين والدينش را مي فهمد. بنابراين با توجه به اين حالت لازم است که والدين دقت بيشتري روي رفتارهاي خود داشته باشند.
والدين با لمس کردن، بغل کردن، بوسيدن و با آرامش صحبت کردن با کودکان خود معني دوست داشتن را عملا و از نزديک به آن ها ياد مي دهند.
پدر و مادر اگر رفتار محبت آميز با يکديگر داشته باشند کودک معني عشق را درک و احساس امنيت مي کند. در جايي که والدين با يکديگر چالش، زد و خورد و... داشته باشند هرگز نمي توانند مفهوم دوست داشتن و عشق را به کودکان خود آموزش دهند.
پاسخ هاي جالب کودکان ايراني
قبل از خواندن پاسخ تعدادي از کودکان ايراني به نظرشان درباره عشق، توجه داشته باشيد که اگر شما هم فرزندي 3تا 6ساله داريد، مي توانيد اين سوال را از او بپرسيد و با توجه به جواب فرزندتان شرايط خانه و خودتان را بررسي کنيد. پاسخ هاي بچه ها به اين سوال، حرف هاي پنهاني دارد که علاوه بر جذاب بودن، شما را به فکر هم فرو خواهد برد.
آروين، 4ساله:
عشق يعني خانواده. يعني ماماني و بابايي با هم ازدواج کردند.
فربد، 4ساله:
عشق يعني ماماني، يعني خوشحالي.
کوروش، 4 ساله:
عشق يعني مامانم به خواهر کوچولوم شير ميده. يعني وقتي مامانم براي بابايي چاي مي ريزه.
آوا، 4.5 ساله:
عشق يعني فردي رو با قلب مون دوست داريم و باهاش بازي مي کنيم.
فراز، 4.5 ساله:
عشق يعني نفستم. يعني دنيا وجنگل.
تيدا، 4.5 ساله:
عشق يعني ازدواج سيندرلا و شاهزاده.
کيانا، 6ساله:
عشق يعني ازدواج کنيم و خيلي خوشحال باشيم.
آرين، 6ساله:
عشق يعني دوستت دارم يعني ازدواج کردن.
يسنا، 6ساله:
عشق يعني وقتي يک نفر با ما قهره، بهش ميگيم عشق من با من دوست شو.
يزدان، 6ساله:
عشق يعني کسايي که همديگر را دوست دارند و با هم ازدواج مي کنند.
برديا، 6ساله:
عشق يعني محبت يعني قلبي پر از ستاره و رويا.
منبع: سلامت نيوز


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امین حیایی در آغوش دوست دیرینه اش!

به گزارش همشهری آنلاین،‌ امین حیایی بازیگر خوش نام سینمای ایران که دوستی قدیمی با محمدرضا گلزار دارد و در فیلم های زیادی از جمله کما، تله و ساخت ایران؛ با هم هم بازی بودند تصویری در پیست اسکی از خود منتشر کردند.

امین حیایی و محمدرضا گلزار کد خبر 846313 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها اسکی خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران محمدرضا گلزار امین حیایی سینمای ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • زیارتگاه دوست‌داشتنیِ شهر
  • آرتتا: پوچ جای پدرم است، از او درس زندگی می‌گیرم
  • واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
  • خواستگاری مهران مدیری از خانم بازیگر 29 سال پیش!
  • تأثیر رایحه درمانی از نگاه طب سنتی
  • امین حیایی در آغوش دوست دیرینه اش!
  • (ویدئو) خواستگاری مهران مدیری از نعیمه نظام‌دوست ۲۹ سال پیش!
  • اگر جان بچه‌تان را دوست دارید این فیلم را ببینید + فیلم
  • اگر جان بچه تون را دوست دارید این فیلم را ببینید + فیلم
  • پاننکا: سی بار پاننکا زدم یکیش گل نشد!