Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@04:29:24 GMT

حمایت مالی اتحادیه اروپا از کشاورزی ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۶۶۵۵

حمایت مالی اتحادیه اروپا از کشاورزی ایران

مدیرعامل تعاونی‌های کشاورزی ایران گفت: سه پروژه کمک به ارتقای محصولات کشاورزی از ماه می ۲۰۱۸ با حمایت منابع مالی اروپا در کشورمان عملیاتی می‌شود.

خبرگزاری تسنیم:به نقل از روابط عمومی تعاونی‌های کشاورزی ایران، جواد کلاهان، مدیرعامل این تعاونی امروز اظهار کرد: به دنبال تفاهم نامه‌ای که اواخر سال میلادی گذشته با حضور فیل هوگان کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا و حجتی وزیر جهاد کشاورزی در محل وزارت جهاد کشاورزی ایران، فیمابین شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی ایران (بتــکا) و فدراسیون ملی تولیدکنندگان بذر ذرت و سورگوم فرانسه (FNPSMS) منعقد گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از زمینه سازی‌های لازم "فدراسیون ملی تولیدکنندگان بذر ذرت و سورگوم فرانسه" (FNPSMS) و"سازمان توسعه جهانی سورگوم" (SORGHUM ID) پروژه‌های جدیدی به منظور ارتقای کمی و کیفی ذرت، سورگوم و هیبرید‌های ژنتیکی اروپایی با نظارت معاونت وزارت جهاد کشاورزی ایران از ماه می ۲۰۱۸ میلادی عملیاتی گردید.

کلاهان با اعلام اینکه پس از دو سال پیگیری‌های طرفین، پروژه‌های مذکور سه ساله با حمایت منابع مالی اتحادیه اروپا برای کمک به ارتقای محصولات کشاورزی اجرایی شده اند، یادآوری کرد: پروژه‌های ارائه شده این دو سازمان به کمیسیون اروپا، طی دو سال متوالی با به دست آوردن تأمین مالی کمیسیون، مورد تقدیر نیز قرار گرفته اند.

"فدراسیون ملی تولیدکنندگان بذر ذرت و سورگوم فرانسه" (FNPSMS) و "سازمان توسعه جهانی سورگوم" (SORGHUM ID) در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز از حمایت کمیسیون اتحادیه اروپا برای پیشبرد سورگوم و هیبرید‌های ژنتیکی اروپایی در پنج کشور عضو اتحادیه اروپا و دو کشور غیرعضو اتحادیه اروپا برخوردار شدند.

شایان ذکر است که این نتایج مثبت منجر به تنظیم اسناد جدیدی با هدف توسعه سورگوم و ذرت و هیبرید‌های ژنتیکی اروپایی گردیده است. نخستین قدم موفقیت آمیز، تأیید سه پروژه ارائه شده در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی در بروکسل بلژیک است که در این میان یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها "توسعه کشت ذرت و سورگوم و ژنتیک آن در ایران" است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی ایران (بتــکا) با اشاره به جزییات توافقات انجام شده خاطر نشان کرد: پروژه‌های فوق الذکر شامل:

توسعه کشت سورگوم و ارتقای ژنتیکی آن در ایران و ترکیه و ذرت (دانه‌ای و علوفه ای) و ژنتیک آن در ایران
توسعه کشت ذرت علوفه‌ای و ارتقای ژنتیکی آن در روسیه و قزاقستان
توسعه کشت سورگوم و ارتقای ژنتیکی آن در مجارستان و اتریش؛ است که پروژه‌های مذکور در بازه زمانی سه ساله از می ۲۰۱۸ تا آوریل ۲۰۲۱ با نظارت (FNPSMS) و (SORGHUM ID) اجرایی می‌شود.

وی این پروژه‌ها را ترکیبی از دانش تکنیکی، اقتصاد و ارتباطات برشمرد که از طریق مجموعه عملیاتی وسیعی مانند مزارع آزمایشی ارقام، راهنما‌های فنی و مقالات روزنامه ها، نمایشگاه‌های کشاورزی و کنفرانس ها، وب سایت و فیلم‌های آموزشی ویدیویی، تورهای رسانه ای، راهنمایی‌های تخصصی و برنامه‌های ترویجی انجام می‌شوند. انجام این اقدامات از طریق منابع انسانی متعهد و با حمایت یک آژانس ارتباطی صورت می‌گیرد.

بدین ترتیب " فدراسیون ملی تولید کنندگان بذر ذرت و سورگوم فرانسه " (FNPSMS) و "سازمان توسعه جهانی سورگوم" (SORGHUM ID)، با اطمینان از نقش توسعه ذرت و سورگوم به تقویت بلندمدت این بخش ممتاز، متعهد به پیشبرد دانش فنی اروپایی در زمینه محصولات کشاورزی می‌شوند.

همچنین انتقال دانش فنی اروپایی در این زمینه که با حمایت اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد منجر به رشد، توسعه و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی کشورمان خواهد شد. ضمن آنکه دستاورد‌هایی نظیر کاهش وابستگی کشور به واردات ذرت دانه ای، رسیدن به خودکفایی و سازگاری با شرایط کمبود آب در ایران را نیز به دنبال خواهد داشت. /

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003UfB

منبع: فردا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا کشاورزی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا