Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، با تاکید بر لزوم ارائه دروس ورزشی به دختران دانش آموز در مدارس و رفع مشکلات موجود گفت: اجرای صحیح درس تربیت بدنی، به فضا و امکانات مناسب نیاز دارد.

رضوان حکیم زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: برای ارائه آموزش های لازم در حوزه ورزش نیاز به مربیانی است که دانش آموزان را آموزش دهند؛ به همین منظور جلسه ای با معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: برای این موضوع به توافق رسیدیم که ابتدا معلمان را آموزش دهیم و سپس آنها آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه دهند؛ در این زمینه برنامه ای داریم که طبق آن قرار است با همکاری معاونت تربیت بدنی آموزش های لازم ارائه داده شود.
حکیم زاده با بیان اینکه اینگونه آموزش ها از 2 بخش اهمیت دارد، توضیح داد: پرداختن به موضوع آموزش مباحث ورزشی هم برای سلامتی معلمان مفید و موثر است که می توانند با ورزش منظم، شاداب تر و سالم تر باشند و هم مهارت های لازم را فرابگیرند و به دانش آموزان آموزش دهند.
وی با بیان اینکه این برنامه در دستور کار قرار دارد، افزود: به همین منظور جلسه هایی با معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش داشتیم که در نتیجه آن یک پیش نویس تهیه شد و امیدواریم در جلسه های آینده آن را نهایی کنیم.
حکیم زاده ادامه داد: در صورتی که مقدمات اجرای این برنامه فراهم شود، تابستان امسال برای آموزش معلمان دوره ابتدایی برای توانمندسازی آنها جهت اجرای درست درس تربیت بدنی استفاده کنیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: یکی از مهمترین درس هایی که به دنبال اجرای درست آن هستیم درس هنر، تربیت بدنی، پژوهش و تفکر است؛ امکان دارد به دلیل برخی جهت گیری های نظام ارزشیابی، در ساعت های مربوطه به جای این مباحث، درس های حاشیه ای به دانش آموزان ارائه دهند که این موضوع باید اصلاح شود.
حکیم زاده افزود: جامعه هدف ما دانش آموزان هستند و برای اینکه بتوانیم آنها را آموزش دهیم، باید مربیان توانمند و مجربی داشته باشیم.
اجتمام* 7268*1834** 2023

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آموزش ابتدايي دانش آموزان دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاری‌فرد: آموزش تأمین‌کننده دو رکن سلامت و امنیت است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در مراسم نمادین هفته سلامت که امروز پیش از ظهر برگزار شد، اظهار کرد: امنیت، آموزش و سلامت وظیفه هر حکومت در قبال جامعه است.

وی با اشاره به وظیفه نظام و حکمرانی، ادامه داد: سه رکن اصلی و پایه مانند امنیت، آموزش و سلامت وظیفه نظام و حکمرانی است.

ستاری‌فرد اضافه کرد: لاکن سلامت مقدمه و زیربنای آن دو رکن یعنی امنیت و آموزش است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: هر چند باید گفت آموزش تأمین‌کننده اصلی دو رکن سلامت و امنیت است.

وی با بیان اینکه جایگاه سلامت در نظام ارزشی و سیاست گذاری بسیار بالاست، اضافه کرد: بر اساس قاعده هر چیزی که برای بدن انسان مضر باشد، حرام است؛ هر واجبی حتی روزه به سلامت انسان آسیب ‌وارد کند، جایز نیست.

ستاری‌فرد ادامه داد: در نظام سیاست‌گذاری یکی از ساخت تربیت زیستی و بدنی است و پیشران همه ساحت‌های شش‌گانه است و مبتنی‌بر این مهم وزارت آموزش و پرورش در راستای نهادینه‌سازی آموزش و بهداشت پایه به دنبال ایجاد نظام ارزشیابی سلامت‌محور است تا رفتارهای پایه‌ای در سنین نوجوانی نهادینه کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت بابیان اینکه شعار هفته سلامت، سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت است، عنوان کرد: هرچند که نیاز داریم که در خط مقدم هماهنگی آموزش و پرورش و وزارت بهداشت بیشتری نیاز داریم. مراکز بهداشتی و مدارس در شهرها و روستاها باید متصل و در صورت هماهنگی بین این دو مرکز این شعار محقق می شود.

وی ادامه داد: مدرسه به عنوان نقطه اتکا دولت و ملت پنجره اجتماعی می‌تواند نسبت به خانواده سلامت‌محورشدن و مردمی‌سازی نقش‌آفرین باشد.

ستاری‌فرد اضافه کرد: موضوع پایش سلامت دانش آموزان با همکاری وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

وی ابراز کرد: امروز در ۱۶ دانشگاه علوم پزشکی مراقبین بهداشت برای استحکام پایه سلامت جامعه تربیت می‌شود و ۴ هزار و ۱۷۰ نیرو و مراقب بهداشت در دست استخدام قرار خواهد گرفت که قرار است در ۴ اردیبهشت آزمون آن برگزار شود و این عزیزان در مهر وارد مدارس می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است
  • برگزاری دوره آموزشی معلمان جدید تربیت بدنی
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت
  • ستاری‌فرد: آموزش تأمین‌کننده دو رکن سلامت و امنیت است
  • توجه ویژه به ساحت تربیت زیست بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • مهارت آموزی ورزشی ۱۸ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم