Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه در موسسه میراث مکتوب تاکنون حدود ۴۰۰ کتاب به چاپ رسیده است، ابراز داشت: از این تعداد ۴۰ عنوان کتاب پیرامون عرفان و فلسفه را شامل می‌شود.

وی با ابراز اینکه در شاهرود شخصیت‌هایی وجود دارد که ناشناخته هستند، گفت: این همایش می‌تواند به شناخت و چاپ آثار آن‌ها در میراث مکتوب کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل موسسه پژوهشی میراث مکتوب بابیان اینکه مقالات افرادی نظیر ملاصدرا پیرامون بایزید بسطامی را نباید نادیده گرفت، افزود: کتاب‌ها و آثار این بزرگان قابل‌بررسی در میراث مکتوب است که با بهره‌گیری از این فرصت می‌توان شخصیت‌های بزرگ ایرانی که مورد بی‌مهری قرار گرفتند را بهتر شناخت.

ایرانی بابیان اینکه امروز باید بیش از گذشته بر روی افکار و اندیشه‌های افرادی نظیر مولانا کارکرد، ابراز داشت: برگزاری این همایش‌ها به بیان و انتقال درست اندیشه‌های عرفای بزرگ ایران کمک می‌کند و قطعاً مباحث سازگار بر پایه عقل و منطق موردقبول اهل‌دل خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای با ترویج اندیشه‌های غلط صوفی‌نماها می‌کوشند تا از این طریق به مقاصد خود دست پیدا کنند و این باعث خدشه‌دار شدن ماهیت شخصیت‌های عرفانی خواهد شد ولی بی‌شک تأثیر مهم عرفان خراسان از قرن سوم و چهارم آغاز و در دیگر کشورها راه یافتند سمبل‌های عرفان واقعی هستند.

مدیرعامل موسسه پژوهشی میراث مکتوب بابیان اینکه شناخت عرفا نیاز به مقدمات علمی و تحصیل دارد، افزود: کسانی که از حوزه عرفان برای خود دکانی باز کردند باید متوجه باشند که نباید به این شخصیت‌های واقعی ضربه زده و بهانه دست عده‌ای اندک دهند که خوشبختانه اساتید فرهنگستان زبان فارسی در این حوزه بسیار کار می‌کنند که این مجالس فرصت خوبی برای شناخت درست و اصولی عرفان واقعی فراهم می‌کند.

کد خبر 4326493

منبع: مهر

کلیدواژه: اکبر ایرانی شاهرود میراث مکتوب گرگان بوشهر شهرکرد مشهد شیراز یاسوج عید سعید فطر بیرجند خرم آباد ماه مبارك رمضان مواد مخدر سانحه تصادف تبریز کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت حدود ۸۵۰ شخصیت‌ به افغانستان

مسئولان طالبان در کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغانستان اعلام کردند از زمان ایجاد این کمیسیون تاکنون ۸۳۹ نفر از شخصیت‌های افغان به کشور بازگشته‌اند.

به نقل از این مسئولین، بازگشتگان در امنیت کامل به سر می‌برند و هیچ‌ گونه تهدیدی برای آنان وجود ندارد.

این کمیسیون از افغانستانی‌های خارج از کشور خواست به افغانستان برگردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • بازگشت حدود ۸۵۰ شخصیت‌ به افغانستان
  • قابهایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان
  • علامه جعفری از شایستگی تفکر به صورت بالفعل برخوردار بود