Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه سیاست‌های مهاجرستیزانه‌اش به ماموران مرزی آمریکا دستور داده تا کودکان پناهجویان و مهاجرین را از والدینشان جدا کنند. والدین روانه زندان شوند و کودکان در قفس نگهداری شوند!

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، این روز‌ها خبر برخورد غیرانسانی رژیم آمریکا با پناهجویان در صدر اخبار رسانه‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رفتار صدای شخصیت‌های سرشناس آمریکایی را هم درآورده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه سیاست‌های مهاجرستیزانه‌اش به ماموران مرزی آمریکا دستور داده تا کودکان پناهجویان و مهاجرین را از والدینشان جدا کنند. والدین روانه زندان شوند و کودکان در قفس نگهداری شوند!

تازه‌ترین شاهکار حقوق بشری آمریکا؛ نگهداری ۲۵۰۰ کودک در قفس!
بر همین اساس از ۵ مِی (۱۵ اردیبهشت) تا ۹ ژوئن (۱۹ خرداد) حدود ۲۵۰۰ کودک عمدتا اهل آمریکای مرکزی و جنوبی که به همراه خانواده‌هایشان از مرز مکزیک قصد ورود به آمریکا را داشتند توسط ماموران مرزی آمریکایی از والدینشان جدا شده و برای نگهداری به قفس‌های تعبیه شده منتقل شدند. از این تعداد بیش از ۱۰۰ کودک، کمتر از ۴ سال سن دارند.

کاخ سفید پیش از اجرای این سیاست که از آن با عنوان «مدارای حداقلی» نام برده می‌شود، اعلام کرده بود که حتی در قبال مهاجرین و پناهجویانی که خطر مرگ هم آن‌ها را تهدید می‌کند از سیاست‌های سختگیرانه‌اش کوتاه نخواهد آمد.

این تصمیم به قدری مغایر با اصول انسانی و اخلاقی بود که موجب شد دفتر «ملانیا ترامپ» همسر رئیس‌جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای از آن برائت بجوید. همسران ۴ رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز با انتشار یادداشتی‌هایی تصمیم دولت آمریکا در قبال کودکان پناهجویان و مهاجرین را «بی‌رحمانه» دانستند.

صدای سازمان‌ملل هم درآمد
تصمیم غیرانسانی و ظالمانه رژیم آمریکا در قبال کودکان مهاجرین، صدای سازمان ملل را هم که معمولا کمتر علیه واشنگتن موضع‌گیری می‌کند، درآورد. روز دوشنبه هفته جاری -۲۸ خرداد - «زید رائد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در سخنانی در مراسم افتتاحیه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، سیاست جدید دولت دونالد ترامپ در فروپاشاندن خانواده مهاجرین را بیرحمانه قلمداد کرده و از مقامات آمریکایی خواست تا به این برنامه که باعث جدایی حدود ۲۰۰۰ کودک از خانواده‌هایشان در طول شش هفته گذشته شده است، پایان دهند.

آمریکا : به مهاجرستیزی ادامه می‌دهیم
با این همه، ترامپ بر اجرای سیاست‌های مهاجرستیزانه‌اش، اصرار دارد. او سه‌شنبه – ۲۹ خرداد- برای چندمین بار طی یکماه اخیر به صراحت از سیاست سخت‌گیرانه واشنگتن در قبال موضوع مهاجرین و جداکردن کودکان از والدین در مرز‌های آمریکا دفاع کرد و وعده انتخاباتی‌اش در این رابطه را به مخالفانش گوشزد کرد.

یک مقایسه ساده!
اما این رویکرد ضدانسانی و ظالمانه رژیم آمریکا در قبال پناهجویان و مهاجرین، در شرایطی است که نظام جمهوری اسلامی که از قضا توسط سردمداران رژیم آمریکا متهم به نقض حقوق بشر می‌شود! به تصریح سازمان ملل، دارای عالی‌ترین رتبه در میزبانی از پناهجویان و مهاجرین و جنگ‌زده‌ها در سطح جهان است.

برخورد سخاوتمندانه ایران با پناهندگان
اسفند ۹۵، سازمان ملل متحد رسما از ایران به‌دلیل میزبانی میلیون‌ها پناهنده و پناه‌جو از کشور‌های خشونت زده به‌ویژه افغانستان، قدردانی کرد و برخورد سخاوتمندانه تهران را با پناهندگان ستود.

همین چندی پیش بود که اعلام شد، سه تن از دانشجویان مهاجر افغانستانی مقیم ایران امسال در کنکور کارشناسی ارشد جمهوری اسلامی ایران، رتبه نخست را کسب کرده‌اند. این امر بدان معناست که مهاجرین و پناهندگان در ایران بر خلاف کشور مدعی آمریکا، نه تنها زیست آرام و آزادانه دارند که حتی از مواهب و امکانات تحصیلی مساوی با اتباع ایرانی بهره‌مند می‌شوند به نحوی که می‌توانند در ماراتن کنکور حائز رتبه‌های عالی شوند.

فرمان مقام معظم رهبری پیرامون تحصیل کودکان افغان؛ حتی مهاجرین غیرقانونی
در اردیبهشت سال ۹۴، مقام معظم رهبری دستور فرمودند که «هیچ کودک افغانستانی، حتی مهاجرینی که به‌صورت غیرقانونی و بی‌مدرک در ایران حضور دارند، نباید از تحصیل بازبمانند و همه آن‌ها باید در مدارس ایرانی ثبت‌نام شوند».

قطعا مدعیان پیگیری حقوق بشر اگر فقط همین یک مورد را با رفتار ضدانسانی و ظالمانه سردمداران رژیم آمریکا در به قفس انداختن کودکان زیر ۴ سال پناهجویان، مقایسه کنند، دیگر رویی برای متهم کردن ایران به بهانه‌های حقوق بشری بواسطه فشار‌های سیاسی آمریکا نخواهند داشت.

حضور ۵ میلیون پناهنده در ایران
احمد محمدی‌فر، مدیر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، روز چهارشنبه -۳۰ خرداد- در نشست هم‌اندیشی «روز جهانی پناهنده» آمار جالبی از پذیرایی نظام جمهوری اسلامی از پناهجویان و مهاجرین داد. وی با اشاره به نگاه ارزش‌مدارانه و دین‌مدارانه نظام جمهوری اسلامی به مقوله خدمت رسانی به آوارگان و پناهندگان، گفت که ایران در دهه‌های اخیر پذیرای ۵ میلیون پناهنده بوده است.

۱۰۲ هزار نفر از فرزندان مهاجران غیرقانونی در ایران ثبت‌نام کرده‌اند
مدیر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور همچنین یادآور شد که ایران علاوه بر پناهندگان پذیرای مهاجرین غیرقانونی نیز بوده است و بنا بر فرمانی که رهبر معظم انقلاب سه سال قبل صادر کردند ۱۰۲ هزار نفر از فرزندان مهاجران غیرقانونی در مدارس ایران ثبت‌نام شده‌اند.

تحصیل۴۵۰ هزار دانش‌آموز پناهنده و فارغ‌التحصیلی ۲۵ هزار فارغ‌التحصیل افغان
محمدی‌فر این را هم گفت که امروزه بین ۴۳۰ تا ۴۵۰ هزار دانش‌آموز پناهنده در کنار دانش‌آموزان ایرانی در مدارس ایران با مزایای یکسان و بدون تبعیض، در حال تحصیل هستند.

وی افزود: امروزه در بسیاری از کشور‌های دنیا مشکلات عدیده‌ای در ارتباط با خدمات درمانی وجود دارد، اما جمهوری اسلامی ایران در طول سه سال گذشته جمعیت زیادی را به کمک کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، تحت بیمه سلامت درآورده است.

مدیر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در همایش «روز جهانی پناهنده» این را هم گفت که هم‌اکنون ۱۷ هزار دانشجو و نیز ۲۵ هزار فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های ایران از جمعیت پناهندگان افغانی به عنوان فرهیختگان علمی و فرهنگی آماده ساختن افغانستانی جدید هستند و هنوز از عراق نیز پناهندگانی در کشور داریم.

همچنین ظهر روز چهارشنبه، معاون وزیر دادگستری سوئیس در راستای تبادل تجربیات قضایی و توسعه همکاری‌ها که به دعوت ستاد حقوق بشر ایران در کشورمان حضور پیدا کرده بودند با عباس پوریانی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب استان تهران دیدار و در ادامه از مجتمع قضایی عدالت بازدید کردند.

البته برای کسانی که خود را به خواب زده‌اند و مصداق «صُم و بُکم» هستند و هدفی جز تخریب جمهوری اسلامی ایران ندارند ارئه مصادیقی روشنتر از این ها هم افاقه نخواهد کرد. البته دور نیست که زمزمه کنیم:

دیدی آن قهقهه کبک خرامان حافظ
که ز سرپنجه شاهین قضا غافل بود

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پناهجوی افغانستانی مهاجرین غیرقانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۷۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان کودکان روی مین جا ماند/ ۳ کشته در انفجار پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، انفجار مین در استان ناآرام خیبر پختونخوا در کشور پاکستان، به کشته شدن دست کم سه کودک انجامید.

براساس اعلام پلیس، سه کودک بلافاصله در محل انفجار کشته شدند و یک تن دیگر نیز به شدت زخمی شده است. این حادثه در شهر «وانا» در منطقه وزیرستان جنوبی رخ داد.

به گفته پلیس محلی، کودکان قربانی در حال رفتن برای تماشای مسابقه والیبال بین دو تیم محلی بودند که پای یکی از آنها روی مین رفته و انفجار مهیبی رخ می‌دهد.

کد خبر 6076740

دیگر خبرها

  • بازگرداندن ۸۵ هزار افغانستانی غیر مجاز به کشورشان
  • درآمد ۶۰ میلیون تومانی کودکان کار!
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • پشت پرده پیامک «آذوقه جمع آوری کنید»
  • مقام آمریکایی: ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل پرتاب خواهد شد
  • تکمیل غیرقانونی پل صالحیه به واوان!
  • تازه ترین دلگرمی آمریکایی‌ها به اسرائیل | هراس از پاسخ ایران مقامات صهیونیست را پریشان کرده است
  • جان کودکان روی مین جا ماند/ ۳ کشته در انفجار پاکستان
  • چگونه در کودکان بازمانده از تحصیل انگیزه ایجاد کنیم؟
  • اغلب کودکان خیابانی «خانواده» دارند/ تاثیر افزایش پوشش تحصیلی بر کاهش حضور کودکان در خیابان