Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@12:32:38 GMT

پوشش بیمه روستایی و عشایری دو برابر شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۷۹۱۲

پوشش بیمه روستایی و عشایری دو برابر شد

به گزارش جهان نيوز، محمدرضا واعظ مهدوی روز پنجشنبه  تعداد خانوار مشمول بیمه صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور را 6 میلیون و 700هزارخانوار برآورد کرد و افزود: با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان برنامه ششم توسعه در حدود 70 درصد از جمعیت هدف زیر پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.
  وی، تعداد افراد بیمه شده در سه ماهه نخست امسال را 177هزار و 316 نفر ذکر کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: تخفیف و رایگان کردن سهم بیمه گذاران مشمول صندوق در مناطق زلزله زده استانهای کرمانشاه و کرمان،امسال اجرایی می شود.

واعظ مهدوی تصریح کرد: طبق آیین نامه بیمه همگانی حوادث غیر مترقبه کشور، با ارائه گزارش ستاد بحران و استانداران استانهای یاد شده و انجام فرایند تایید شورای عالی بیمه، سهم پرداختی افراد بیمه گذار در مناطق حادثه دیده رایگان خواهد شد.

وی، بیمه اجتماعی را یکی از ابزارهای تحقق عدالت و کاهش نابرابری دانست و ادامه داد: دغدغه دولت دوازدهم افزایش ضریب پوشش بیمه اجتماعی برای طبقه مولد کشور است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، حرکت در مسیر اصلاح ساختار مدیریت های استانی منطبق با ساختار جمعیت هدف و تعادل بخشی بین منابع و مصارف را از مهمترین برنامه های امسال صندوق عنوان کرد.
وی ادامه داد: بازاریابی توسط کارگزاران از طریق شبکه های اجتماعی سنتی مانند شورایارها، دهیاری ها و تعاونی های روستایی عشایری کمک بزرگی به گسترش چتر بیمه روستاییان می کند.

واعظ مهدوی تعامل فعال و سازنده با سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی و انعقاد تفاهمنامه های همکاری با سازمان ها و دستگاه های مرتبط با جامعه هدف را از دیگر برنامه های صندوق دانست.

وی افزود: براساس برنامه هدفگذاری شده، امسال فرایند نقل و انتقال سوابق در سامانه بیمه ای به طور کامل مکانیزه شود.

به گزارش ایرنا ،مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور به منظور شرکت در اجلاس دو روزه مدیران صندوق بیمه کشاورزان ، روستاییان و عشایر سراسر کشور در کوهرنگ به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

منبع:ایرنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مادران غیرشاغل روستایی و عشایر که فرزند سوم یا بیشترشان متولد سال ۱۳۹۶ به بعد باشد، تا پایان اردیبهشت می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی roostaa.ir ثبت‌نام کنند.
هادی بهداد افزود: حق بیمه مادران غیرشاغل روستایی و عشایری به همت دولت پرداخت خواهد شد و متقاضیان می‌توانند از طریق موسسات کارگزاری یا مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صندوق ثبت نام کنند.
او ادامه داد: این اقدام در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان