Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@22:54:49 GMT

میانگین بررسی پرونده های قضایی ۳۵ روز است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۸۱۴۵

میانگین بررسی پرونده های قضایی ۳۵ روز است

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری فارس گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در مجموع ۳۵ روز بوده و این زمان در دادگاه های تجدید نظر و عمومی و انقلاب حدود ۹۰ روز است و در تلاش هستیم پرونده مردم در واحدهای قضایی معطل نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری فارس امروز (31 خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهید بهشتی با نگاه عالمانه و ژرف نسبت به امر قضا در نظام اسلامی داشت، گفت: ساختار دستگاه قضایی بر اندیشه های آن مرد بزرگ، بنا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه هفته قوه قضائیه فرصتی است که مسئولین قضایی اطلاع رسانی داشته باشند، یادآور شد: دستگاه قضایی به عنوان رکن اصلی و وجه بارز نظام اسلامی، وظایف سنگین، مهم و حساسی را به عهده دارد.

 

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه خروجی فعالیت قوه قضائیه در تامین امنیت و ایجاد عدالت نقش اساسی دارد، افزود: امنیت امروز جامعه و عدالت جاری در جامعه خروجی کار این دستگاه است.

 

القاصی مهر با تاکید بر اینکه عملکرد دستگاه قضایی تضمین کننده کارکردها در دیگر سازمان ها هست، اظهار داشت: دستگاه قضایی نقش مهم و اثرگذاری، در کارکردهای سایر نهادها دارد.

 

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه این هفته فرصتی است برای آنکه گوشه ای از زحمات این دستگاه را به گوش مردم برسانیم، اضافه کرد: دستگاه قضایی در بخش های مختلف در مسیر ارتقا کارآمدی قدم های خوبی را برداشته است.

 

وی با یادآوری این مطلب که در سال 96 تعداد 768 هزار و 621 پرونده واحدهای قضایی مختلف وارد شده است که در مقایسه با سال 95 که رقم 749 هزار و 379 فقره بوده، در حدود 19 هزار و 242 هزار فقره بیشتر افزایش ورودی پرونده را به دستگاه قضایی شاهد بودیم، افزود: در این مدت 765 هزار و 73 پرونده مختومه شده که در این راستا تلاش های بسیاری را توسط همکاران ما، شکل گرفته است.

 

رئیس دستگاه قضا در فارس اظهار داشت: در این ایام شاهد افزایش 2 و 6 دهم درصدی ورودی پرونده ها بودیم و از سوی دیگر مختومه شدن پرونده ها هم رشد بک و چهار دهم درصدی داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه سه درصد افزایش مختومه را در شوراهای حل اختلاف و واحدهای قضایی شاهد بودیم، تاکید کرد: هم اکنون 70 هزار و 783 مانده پرونده در واحدهای مختلف قضایی وجود دارد و سعی بر اینست که در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار بگیرند.

 

القاصی مهر با تاکید بر اینکه برخی پرونده ها ممکن است 10 روزه مختومه شوند و برخی دیگر هم شاید رسیدگی به آن سه ماه طول بکشد، اظهار داشت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در مجموع 35 روز بوده و این زمان در دادگاه های تجدید نظر و عمومی و انقلاب حدود 90 روز است و در تلاش هستیم پرونده مردم در واحدهای قضایی معطل نشود.

 

این مقام قضایی با اشاره به اینکه شاهد مشکلات روز افزون در جامعه هستیم، مشکلات اقتصادی و معیشتی یک چالش اساسی برای نظام است و مردم از آن رنج می برند و هرچه مشکلات اقتصادی بیشتر شود، خروجی آن به واحدهای قضایی وارد می شود، اظهار داشت: ریشه های تشکیل پرونده از جاهای دیگر است ولی معضل آن در قالب های مختلف وارد دستگاه قضایی می شود.

 

به گفته القاصی مهر، مسئله تکریم ارباب رجوع و دیدار مردمی از مهمترین کارهایی است که انجام شده و تاکنون 35 جلسه برگزار شده که هر مرتبه 2 هزار نفر با مسئولین قضایی استان ملاقات کرده اند.

 

وی در خصوص رفع تصرف اراضی ملی هم گفت: در سال گذشته 77 هزار و 986 هکتار به ارزش ریالی، یک هزار و 169 میلیارد و 769 میلیون ريال از اراضی ملی دو دولتی رفع تصرف و در سال گذشته 2 هزار و 404 چاه غیرمجاز پلمپ شده است.

 

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت فوتبال مساجد مجلس جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نماز عید فطر نمایندگان مجلس مقام معظم رهبری سیاسی خبرگزاری شبستان هفته قوه قضائیه دادگستری فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد

محسن صیادی گفت: در طرح نظارت بر واحدهای صنفی نانوایی، ۴۲۸ مورد بازرسی از ابتدای امسال از نانوایی های مشهد انجام شده که منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

وی بیان کرد: تخلفات این واحدهای صنفی کم فروشی، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه آرد بوده است که در این زمینه ۲ واحد صنفی نانوایی به دلیل تکرار در کم فروشی و گرانفروشی پلمب شدند.

حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی دارای پروانه کسب در مشهد فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد