Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@14:37:31 GMT

معادن پتانسیل بالایی در آبادی مناطق محروم دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۸۱۵۴

معادن پتانسیل بالایی در آبادی مناطق محروم دارد

‌عضو هیئت مدیره نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: ایجاد اشتغال در معادن سبب آبادی در مناطق محروم می‌شود.

‌مهدی حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: کشاورزی و معدن‌کاری از دیرباز یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های بشر بوده است و سابقه این فعالیت در این حوزه‌ها به پیدایش بشر باز می‌شود، هر دو این صنایع جزو صنایع مادر محسوب می‌شوند که در تامین مواد اولیه سایر صنایع نقش حیاتی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: بخش معدن کشور از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است و سرمایه‌گذاری‌های بی‌شمار در این زمینه گواه اهمیت بالای این بخش است و صنعت فولاد و مس در جهان کنونی نبض حیات صنایع به حساب می‌آیند. علاوه بر آن، این بخش در ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و آبادانی مناطق محروم توانایی و پتانسیل بالقوه دارد.

وی افزود: آنچه بخش معدن را از بخش صنعت متمایز می‌سازد، توانایی معدن و صنایع‌معدنی در محرومیت‌زدایی و توسعه آبادانی بخش صنعت و معدن کشور علاوه بر نیروی کار متخصص، به ماشین‌آلات مدرن نیز وابسته است و آمار بانک‌های مرکزی نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر بین 36 الی 40 درصد سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات در کشور در بخش صنایع و معادن انجام شده است.

حمیدی با اشاره به رابطه مستقیم بهره‌وری و ماشین‌آلات صنعتی، عنوان کرد: یکی از مسیرهای انتقال فناوری و افزایش بهره‌وری معادن استفاده از ماشین‌آلات صنعتی است. با توجه به سهم 25 درصدی صنایع و معادن از اقتصاد کشور، به این ترتیب این بخش اقتصاد تقریبا 1.5 برابر بیش از سهمی که از تولید ناخالص داخلی دارند، ماشین آلات سرمایه‌گذاری شده در کشور را به کار گرفته و این در حالی است که این رقم در بخش خدمات تقریبا یک و در بخش کشاورزی تقریبا 0.6 برابر است.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی معدن استان زنجان، یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اختیاراتی غیرحاکمیتی را به سازمان نظام مهندسی معدن استان تفویض کرده است. نمونه‌برداری از معادن برای حقوق دولتی، تفویض کارشناسی ماده ۲۱، تحویل بارنامه‌های معادن، تایید تمامی صلاحیت‌های فنی و دولتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله اختیاراتی است که سازمان نظام مهندسی معدن دارد. همچنین در روزهای اخیر این سازمان تفاهم با آب منطقه‌ای برای نظارت بر حفر چاه‌ها داشته باشد و اقدامات مطلوب و مناسب سبب اعتماد دیگر ارگان‌ها به جز سازمان صنعت و معدن به نظام مهندسی معدن شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام معدن منطقه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۸۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: با توجه به این که در بیشتر شهر‌های صنعتی شاهد بخش قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی مرتبط با فعالیت‌های صنایع و معادن هستیم، لذا انتظار می‌رود مسئولین و متولیان صنایع و معادن بزرگ شهرستان به تناسب نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود بیش از پیش جامعه عمل بپوشانند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسین رمضانی زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان اظهار داشت:ضرورت دارد تمامی مسئولین شهرستان نیز در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که هم اکنون مکان اورژانس اجتماعی رفسنجان مناسب نیست، اظهار داشت: جابجایی محل استقرار اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان قرار گرفته است.

او اظهار داشت:با توجه به اینکه ساختمان اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی رفسنجان وضعیت مناسبی ندارد و نیاز به جابجایی و بهبود وضعیت خدمت رسانی به مراجعین و اشخاص مددجو می‌باشد، با پیگیری‌های انجام شده در سطح شهرستان این امکان فراهم شد که خدمت رسانی اورژانس اجتماعی به محل دیگری موقتا انتقال یابد.
 
وی افزود: این اقدام بزودی با همکاری مجموعه اداره ثبت اسناد و املاک استان کرمان و شهرستان رفسنجان، مجموعه شهرداری و شورای شهر رفسنجان و با پیگیری اداره کل بهزیستی استان کرمان انجام و محقق خواهد شد. 

او در ادامه بیان داشت: ضرورت دارد با پیگیری مجموعه‌های متولی اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان رفسنجان در اسرع وقت موضوع ساخت مکان مناسب به صورت دائمی و متناسب با نیاز‌های شهرستان صورت پذیرد.

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن