Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین نشست کمیته دائمی مشترک مرزی استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و ایالت بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان در زاهدان برگزار شد. ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، پنجمین نشست کمیته دائمی مشترک مرزی استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و ایالت بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان در زاهدان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره‌کل امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان شب گذشته پس از اتمام پنجمین نشست کمیته دائمی مشترک مرزی استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و ایالت بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان در جمع خبرنگاران محور مذاکرات صورت گرفته بین دو هیئت را موضوعات مشترک امنیتی، مرزی، اقتصادی و اجتماعی بیان کرد.

غلامرضا گنجی اظهار داشت: افزایش اقدامات مشترک امنیتی برای تامین امنیت و پیشگیری از تردد و فعالیت گروه‌های تروریستی و باندهای شرارت، احرای طرح‌های عمراتی از قبیل برقدار نمودن 6 روستای منطقه "ماشکیل"، تامین امنیت بازارچه‌های مرزی و تسهیل و افزایش مراودات اقتصادی و مرزی از مهمترین موضوعات مورد مذاکره بیت هیئت‌های ایرانی و پاکستانی در این کمیته است.

رئیس هیئت ایرانی با اشاره به حادثه تروریستی 14 ماه گذشته مرز میرجاوه که منجر به شهادت 9 مرزبان ایرانی و اسارت سرباز وظیفه به نام "سعید براتی" شده بود، خاطرنشان کرد: برخورد جدی و مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری و باند‌های شرارت یکی از مهمترین محورهای مورد تاکید از سوی هیئت ایرانی بود که از طرف پاکستانی خواسته شد در اسرع وقت نسبت به آزادسازی و بازگرداندن وی اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، هیئت پاکستانی به ریاست طریق رحمان رئیس نیروی لویز ایالت بلوچستان پاکستان صبح روز گذشته از مرز میرجاوه وارد کشورمان شدند و مورد استقبال مسئولین همتراز ایرانی قرار گرفتند.

کمیته دائمی مشترک مرزی ایران و پاکستان زیرمجموعه اجلاس مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است که بین مقامات عالی رتبه استان سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان پاکستان به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش

R7843/P1377/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۸۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان


غلامحسین تیموری مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۸۴ هزار و ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

غلامحسین تیموری اظهار کرد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات۳۹ هزار و ۲۲۵ تن کالاهای شامل برنج ، موز و کنجد و بیش‌از ۴۴ هزار و ۱۹۸ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما،گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی و سایر خشکبار است.

وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی در یک ماه اول سال که از مرزهای رسمی انجام شده را ۱۱۱۶ تن اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • امیدواریم توافق‌های سفر به پاکستان با پیگیری مقام‌های دو طرف اجرایی شود
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است