Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو در دیدار با وزیر امور خارجه تاجیکستان شرایط همکاری در زمینه کشت فراسرزمینی و توسعه همکاری در زمینه انرژی را مورد بررسی قرار داد. ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ اقتصادی نفت و انرژی نظرات

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا اردکانیان، وزیر نیرو که در راس هیئتی به منظور شرکت در اجلاس بین‌المللی دهه اقدام برای آب و توسعه پایدار به دوشنبه پایتخت تاجیکستان سفر کرده، در حاشیه این کنفرانس با سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان دیدار کرد و در این دیدار دو طرف در خصوص روابط دو جانبه و راهکارهای توسعه آن به ویژه در بخش انرژی تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردکانیان با اشاره به ابتکار تاجیکستان در ارائه پیشنهاد نامگذاری دهه 2018-2028 به عنوان دهه بین‌المللی آب برای توسعه پایدار و تصویب آن توسط مجمع عمومی سازمان ملل، آمادگی کشورمان را برای تحقق اهداف آن در زمینه توسعه همکاری‌های آبی به ویژه در منطقه آسیای میانه بیان کرد.

وزیر نیرو همچنین به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی آتی که در تهران برگزار خواهد شد، اشاره کرد و آن را فرصت مناسبی برای تقویت همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های مختلف برشمرد.

وی در ادامه بر استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی مناسب تاجیکستان برای همکاری دو جانبه در زمینه کشت فراسرزمینی تاکید کرد و با اشاره به گفتگوهای دو کشور در چارچوب کمیسیون مشترک خواستار توسعه همکاری‌ها در این زمینه شد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه تاجیکستان با اشاره به اشتراک‌های فراوان دو ملت هم‌زبان ایران و تاجیکستان بر تقویت و تحکیم همکاری‌های دو کشور به‌ویژه در زمینه آب و انرژی تاکید کرد و آمادگی این کشور برای همکاری با ایران در کشت فراسرزمینی را اعلام کرد.

سراج الدین مهرالدین به دیدار چند ماه اخیر خود با وزیر امور خارجه کشورمان اشاره کرد و گفت: نسبت به تقویت همکاری‌های دو کشور بسیار امیدوار هستیم و زمینه‌های این همکاری را فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام/

R32317/P1010113/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط وزارت نیرو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت نیرو وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد

صمد حسن‌زاده رییس اتاق بازرگانی ایران صبح امروز در همایش تجاری ایران و کوبا در محل اتاق ایران گفت: روابط ایران و کوبا همواره دوستانه و با احترام متقابل بوده و دو کشور از شرکای سیاسی یکدیگر می شوند و  سابقه دوستی دو ملت در سطح عالی بوده است. با این حال، این حسن روابط سیاسی در روابط اقتصادی دو کشور بازتاب ملموسی و مطلوبی نداشته است.

وی افزود: دو کشور راه درازی را در توسعه روابط تجاری داند و مقامات دو کشور باید بر تعهد خود بر همکاری اقتصادی تاکید داشته باشند.

حسن زاده ادامه داد: حجم تجارت ایران و کوبا در سال‌های اخیر به طور پیوسته افزایش داشته و در سال ۲۰۲۲ تجارت دو کشور بیش از ۲۴۳ میلیون دلار بوده است. در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰، ۲۱۰ میلیون دلار بود.

رییس اتاق ایران خاطرنشان کرد: ایران محصولات نفتی و پتروشیمی و مواد غذایی و ساختمانی به کوبا صادر و دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات مهندسی از این کشور وارد می کند.

وی یادآور شد: در تجارت دو کشور زیرساخت ها به اندازه کافی توسعه نیافته است و همچنین تحریم های آمریکا علیه هر دو کشور بزرگ ترین مانع تجارت بین دو کشور بوده است. با این حال، ایران و کوبا می‌توانند از تجارب هم در مقابله با تحریم‌ها استفاده کنند.

وی یادآور شد: کشاورزی، گردشگری و انرژی می تواند زمینه همکاری مشترک دو کشور باشد. همچنین ایران به دلیل برخورداری از کریدور شرق به غرب می‌تواند زمینه ارتباط کوبا را با اوراسیا فراهم آورد.

رییس اتاق ایران گفت: واکسن پاستوکووک در زمان شیوع ویروس با همکاری کوبا در ایران تولید شد.

وی در ادامه از کوبا به عنوان یکی از مهم ترین صادرکنندگان نیکل یاد کرد و گفت: معادن نیکل و کبالت در ایران وجود دارد که سرمایه گذاری بر آنها نشده و ایران می‌تواند از دانش و فناوری کوبا در زمینه بهره برداری از ذخایر نیکل استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • (ویدئو) گوسفند غول‌پیکری که در تاجیکستان مثل طلا باارزش است
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود