Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سرپرست اداره‌کل امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان شب گذشته پس از اتمام پنجمین نشست کمیته دائمی مشترک مرزی استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و ایالت بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان در جمع خبرنگاران محور مذاکرات صورت گرفته بین دو هیئت را موضوعات مشترک امنیتی، مرزی، اقتصادی و اجتماعی بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلامرضا گنجی گفت: افزایش اقدامات مشترک امنیتی برای تامین امنیت و پیشگیری از تردد و فعالیت گروه‌های تروریستی و باند‌های شرارت، اجرای طرح‌های عمرانی از قبیل: برق دارکردن شش روستای منطقه ماشکیل پاکستان، تامین امنیت بازارچه‌های مرزی و تسهیل و افزایش مراودات اقتصادی و مرزی از مهمترین موضوعات مورد مذاکره بین هیئت ایرانی و پاکستانی در این کمیته است.

رئیس هیئت ایرانی با اشاره به حادثه تروریستی ۱۴ ماه گذشته مرز میرجاوه که منجر به شهادت ۹ مرزبان ایرانی و اسارت سرباز وظیفه به نام سعید براتی شده بود، اظهار داشت: از طرف پاکستانی خواسته شد در اسرع وقت نسبت به آزادسازی و بازگرداندن وی اقدام کنند.

گفتنی است هیئت پاکستانی به ریاست طریق رحمان رئیس نیروی لوییز ایالت بلوچستان پاکستان صبح امروز از مرز میرجاوه وارد کشورمان شدند و مورد استقبال مسئولین همتراز ایرانی قرار گرفتند.

کمیته دائمی مشترک مرزی ایران و پاکستان زیرمجموعه اجلاس مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است که بین مقامات عالی رتبه استان سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان پاکستان به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان

به گزارش خبرآنلاین حسین امیرعبداللهیان در این ارتباط در صفحه اجتماعی ایکس نوشت :« در اولین روز سفر جناب آقای دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان و در چارچوب پیگیری سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، از کشور برادر و مسلمان پاکستان بازدید کردیم.

گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور، شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد.

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، ۸ سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898566

دیگر خبرها

  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ آغاز به کار کرد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان
  • جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری | رئیسی وارد لاهور شد