Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@16:41:07 GMT

روزهای آخر خرید پیله تر ابریشم

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۹۰۵۹

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور امروز گفت : از اواسط اردیبهشت آغاز خرید پیله تر ابریشم تا امروز 900 تن پیله تر به ارزش 30 میلیارد تومان از نوغانداران کشور خریداری شد.
آقای داداش پور افزود : خرید پیله تر ابریشم در کشور به پایان رسید و فقط دراستان های  گیلان و مازندران تا دهم  تیرادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی با اشاره به اینکه پارسال 850 تن پیله تر ابریشم از نوغانداران کشور خریداری   پیش بینی  کرد خرید پیله تر ابریشم امسال به هزار تن  هم برسد.  
رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت : با استقبال بخش خصوصی برای خرید توافقی پیله تر ابریشم از نوغانداران ، بازار خرید و فروش پیله تر ابریشم رونق تازه ای گرفته است.
آقای داداش پور افزود : در حالی که خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم امسال 18هزار و 104 تومان تعیین شده است بخش خصوصی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم را به قیمت توافقی  34هزار تومان از نوغانداران  خریداری  می کند .
وی علت بیشتر بودن نرخ خرید توافقی پیله ترابریشم از نرخ تضمینی این محصول را رونق بازار ، افزایش تولید کمی و کیفی پیله ، افزایش دو پله ای تعرفه  واردات نخ ابریشم و استقبال صاحبان  کارگاه ها و کارخانه های ابریشم کشی اعلام کرد. 
پیله ابریشم تولید نوغانداران ایران در500 کارگاه سنتی ابریشم کشی  کشور به نخ ابریشم تبدیل می شود. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گیلان پیله ابریشم نوغان نوغان داری اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌

ایسنا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۸۲۴ هزار تن محصول گندم در استان خبرداد.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از ۲۰ فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار کرد: تا به امروز بیش از ۸۲۴ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال زراعی گذشته افزایش ۵۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان در حال انجام است، افزود: در حال حاضر در پیک خرید گندم استان قرار داریم و روزانه بیش از ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان نژادیان با بیان اینکه از میزان گندم خریداری شده تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار تن گندم به مراکز و سیلوهای استاندارد منتقل شده است، ادامه داد: با توجه به شرایط بارندگی، مراکز روباز حساس در استان شناسایی شده و در این زمینه در حال انتقال گندم این مراکز به سیلوهای استاندارد هستیم.

وی بیان کرد: با توجه به این شرایط در روز گذشته ۶۴ هزار تن گندم در استان حمل شده در حالی که این عدد در مدت مشابه سال قبل ۱۵ هزار تن بوده است.

جهان نژادیان با اشاره به اینکه سیلوهای ذخیره‌سازی استاندارد و همچنین کارخانجات آرد در استان به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند و گندم کشاورزان را دریافت می‌کنند، عنوان کرد: تمام نیروها اعم از شرکت غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی به صورت شبانه‌روزی جهت صیانت از دسترنج کشاورزان استان در حال فعالیت هستند و تلاش ما این است در اسرع وقت گندم دریافتی از کشاورزان استان به سیلوهای استاندارد منتقل شود.

وی با بیان اینکه استاندار و معاونین وی ناظر بر عملیات تخلیه مراکز روباز گندم و انتقال این محصول به سیلوهای استاندارد هستند، عنوان کرد: ترافیک و شلوغی‌ای که در مسیرهای منتهی به سیلوهای استاندارد مشاهده می‌شود ناشی از شدت برداشت امسال کشاورزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان یادآور شد: در سال زراعی قبلی در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته
  • تیک‌تاک در آستانه حذف از اپ استور آیفون
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان