Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@10:20:09 GMT

عارضه یابی به معنای شکست مشاغل خانگی نیست

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۹۰۸۲

عارضه یابی به معنای شکست مشاغل خانگی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، مهناز امامدادی در جمع خبرنگاران در سخنانی  با اشاره به اجرای طرح الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی در کشور اظهار داشت: این طرح برای بازنگری در اقدامات صورت گرفته این حوزه طی چند سال گذشته اجرا می شود.

وی با بیان اینکه مطالعات میدانی، تطبیقی و همچنین مراجعات مردمی در رابطه با اجرای طرح مشاغل خانگی را داشتیم که در این حوزه یک سری حلقه مفقوده وجود داشت عنوان کرد: در این راستا عارضه یابی و آسیب شناسی در رابطه طرح های مشاغل خانگی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار با اشاره به شناسایی افراد حقوقی، توانمند و اثر گذار در اجرای طرح های مشاغل خانگی تصریح کرد: مشاوره، راهنمایی، هدایت، آموزش های کوتاه مدت کارآفرینی، بازارشناسی، مسائل مالی، اتصال به بازار، استاندارد سازی محصولات و ... برای متقاضیان مشاغل خانگی در دستور کار قرار گرفته است.

امامدادی با اشاره به اجرای این طرح در ۹ استان پایلوت کشور در قالب سه مرحله گفت: مرحله اول این طرح در این تعداد استان به اتمام رسیده است و در فاز اجرای مرحله دوم و سوم هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با بخش خصوصی و برندهای معروف در رابطه با مشاغل خانگی خرد و خانگی گفت: وابستگی به تسهیلات یکی از مشکلات مرحله قبل طرح مشاغل خانگی بود که با توانمندسازی متقاضیان و بالا بردن قدرت حضور آنها در بازار کاهش وابستگی به تسهیلات صورت خواهد گرفت.

 رئیس دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار با تاکید بر اینکه عارضه یابی و نقطه یابی به مفهوم شکست مرحله قبل طرح مشاغل خانگی نیست گفت: اینکه بازنگری به فرآیند داشته باشیم یک نقطه قوت است و نام آن را شکست نمی گذارم و باید در همه طرح ها این بازنگری را داشته باشیم.

امامدادی با بیان اینکه هیچ اصراری بر تکرار رویه قبل در اجرای این طرح نداریم، ضمن اینکه رویه قبل را کامل کنار نگذاشته ایم گفت: در حال حاضر در کنار مرحله قبل این طرح یک سری موارد را اضافه کردیم، ضمن اینکه طرح های موفقی را در مرحله قبل هم داشته ایم.

وی تصریح کرد: تعدادی از اشخاص برخلاف آنچه که خود فکر می کردند و تصورات ما بود آمادگی لازم را در بازار نداشتند و نیاز به یک سری حمایت های تکمیلی دارند.

رئیس دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار با تاکید بر اینکه در مشاغل خانگی بحث ایجاد اشتغال به مفهومی که مدنظر است در دستور کار نیست گفت: عنوان قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی است و در این راستا بیشتر تثبیت و افزایش درآمد مشاغل خانگی را داریم و خواه، ناخواه این طرح اشتغال جدید را دل خود نیز دارد.

امامدادی بیان داشت: اعتبار سنجی که صورت گرفته ۴۵ درصد تسهیلات پرداخت شده در این حوزه محقق شده است و در اعتبار سنجی مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت خانه ۶۵ درصد این طرح ها موفق عمل کرده اند و ما تثبیت اشتغال را داشته ایم.

کد خبر 4326651

منبع: مهر

کلیدواژه: اشتغال مشاغل خانگی گرگان بوشهر شهرکرد شیراز مشهد یاسوج عید سعید فطر خرم آباد بیرجند ماه مبارك رمضان مواد مخدر تبریز سانحه تصادف کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره ارشاد اسلامی نیشابور گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برای ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل خانگی با محوریت فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۲ نسبت به ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت  تسهیلات ویژه دولتی اقدام کرد.

علیرضا سید‌ابادی  افزود: بیان کرد: در تسهیلات تبصره ۱۶، تعداد ۳۵ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند که ۳۰ نفر موفق به تشکیل پرونده و دریافت وام جمعا به مبلغ ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شدند، همچنین در تبصره ۱۸ نیز تعداد ۸ نفر از نیشابور و ۳ نفر از زبرخان و ۴ نفر از میان جلگه جمعا به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند. 
 وی با اشاره به اینکه تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندانی که در پی ایجاد و یا توسعه شغل هنری خود بوده و دارای مستندات قابل قبول باشند، تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: هنرمندان برای اطلاع از لیست رشته هایی که شامل دریافت تسهیلات می شوند، نیاز است که به سامانه مشاغل خانگی رجوع کنند. 

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • راه یابی ۵ ملی‌پوش تیراندازی کشورمان به مرحله مقدماتی تفنگ سه وضعیت
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • ساماندهی وضعیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور