Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@23:19:45 GMT

تحرکات وسیع اروپا برای مقابله با بحران پناهجویان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۹۸۵۱

تحرکات وسیع اروپا برای مقابله با بحران پناهجویان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در راستای یافتن راه هائی برای مواجهه با مساله ورود پناهجویان نشست هائی را تشکیل می‌دهند.

بر این اساس، تا ساعاتی دیگر قرار است سباستین کورتس صدراعظم اتریش در نشستی با نخست وزیران کشورهای اسلواکی، جمهوری چک، لهستان و مجارستان (موسوم به کشورهای گروه ویسگراد) درباره «تقویت مرزهای برونی» اتحادیه اروپا با آن ها گفتگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این نشست بررسی راه‌های مقابله با ورود گسترده پناهجویان به اتحادیه اروپا است.

نخست وزیر راستگرای اتریش از جمله منتقدان جدی پذیرش پناهجویان و مهاجران به خصوص مسلمانان است که بنا به ادعای وی با فرهنگ غرب سازگاری ندارند.

همچنین، قرار است نخست وزیر اتریش به عنوان رئیس دوره‌ای آینده اتحادیه اروپا، یکشنبه هفته آینده در نشستی با شرکت ۱۰ کشور عضو اتحادیه اروپا شرکت کند.

نشست روز پکشنبه به دعوت ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا تشکیل خواهد شد.

در حالیکه بعضی از کشورهای عضو اتحادیه، به خصوص آلمان، با اتخاذ تدابیر سختگیرانه در مورد پناهجویان و مهاجران مخالف هستند، برخی دیگر از کشورها که دولت‌ های افراطی در آنها به قدرت رسیده‌اند مهاجرت به کشورهای خود را باعث نابسامانی اقتصادی و سیاسی در کوتاه مدت و بروز مشکلات عمده اجتماعی و فرهنگی در بلند مدت دانسته و از محدودیت هرچه بیشتر در این زمینه حمایت می‌کنند.

برای شرکت در این نشست، تا کنون از انگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا، جوزف موسکات نخست وزیر مالت، مارک روته نخست وزیر هلند و شارل میشکل نخست وزیر بلژیک شرکت دعوت شده است.

پنجشنبه هفته آینده نیز قرار است رهبران تمامی ٢٨ کشور عضو اتحادیه اروپا در اجلاسی با موضوع تغییر و اصلاح قوانین و مقرارت مهاجرتی اتحادیه اروپا شرکت کنند.

کد خبر 4326694

منبع: مهر

کلیدواژه: آنگلا مرکل اتحادیه اروپا امانوئل ماکرون مهاجران ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ کره شمالی سوریه عراق روسیه رژیم صهیونیستی عربستان سعودی جنگ 2015 یمن کیم جونگ اون ایران افغانستان فلسطین الحدیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۹۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست/ به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند
  • استفاده از ظرفیت اتحادیه آیورا در توانمندسازی زنان