Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناسان افغان بر این باورند که سرازیر شدن هزاران نفر از اعضای طالبان به شهرهای بزرگ افغانستان و استقبال وسیع مردمی از آنها قدرت و اتحاد این گروه را به جامعه جهانی نشان داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، روزنامه «ویسا» در گزارش اخیرش نوشت که طالبان با سرازیر شدن به شهرهای بزرگ افغانستان و همنوایی با مردم این کشور قدرت و اتحادشان را به کشورهای جهان نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان سه روز نخست عید فطر هزاران نفر از اعضای طالبان به شهرهای بزرگ افغانستان سرازیر شدند که مورد استقابل وسیع مردم افغانستان قرار گرفتند.

کارشناسان افغان تصریح کردند که افراد طالبان با سرازیر شدن به شهر کابل و سایر شهرهای افغانستان قدرت و اتحاد خود را به نمایش گذاشته است.

به گفته آنها این نمایش قدرت طالبان دولت آمریکا را نیز مجبور کرده است تا در برابر خواسته‌های طالبان بویژه آغاز مذاکرات مستقیم انعطاف بیشتری از خود نشان دهد.

«سید اکبرآغا» کارشناس افغان و وزیر سابق دادگستری طالبان گفت: استقبال گرم مردم از طالبان نشان می‌دهد که اکثریت مردم افغانستان خواستار خروج نیروهای خارجی از کشورشان هستند.

وی افزود: هیچ مذاکرات پنهانی بین دولت افغانستان و طالبان جریان ندارد، دولت آمریکا مجبور است تا مذاکرات مستقیم با طالبان را آغاز کند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز پس از پایان آتش‌سه روز این گروه با دولت افغانستان اعلام کرد که آتش‌بس اخیر اتحاد این گروه و همبستگی مردم با آنها را نشان داده است.

مجاهد تاکید کرده بود که مردم افغانستان و طالبان هر دو خواستار خروج نیروهای خارجی از افغانستان هستند و دولت آمریکا گزینه جز مذاکره با این گروه ندارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان مجاهد نیروهای خارجی دولت امریکا طالبان سخنگوی همبستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد

محمدعلی سیف سخنگوی ایالت خیبرپختونخواه پاکستان با اشاره به آغاز روند اخراج جمعی افغان‌های دارای مدرک قانونی در این کشور تصریح کرد اتباع افغانستان که به طور قانونی در پاکستان زندگی می‌کنند نباید آزار یا اخراج شوند.

وی همچنین در ادامه هشدار داد هر اقدامی در این زمینه می‌تواند روابط بین پاکستان و افغانستان را تیره کند.

دولت فدرال پاکستان مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستان از این کشور را از دوشنبه (27 فروردین) آغاز کرده است؛ در این روند قرار است افغان‌های دارنده کارت‌های اقامتی (ای‌سی‌سی/کارت شهروندی افغانستان) شناسایی و اخراج شوند.

سخنگوی دولت محلی خیبرپختونخواه گفت همه پناهجویان غیرقانونی افغانستانی‌ در این ایالت پیش از این به کشورشان بازگردانده شده‌اند و در حال حاضر هیچ اقدامی علیه اتباع افغانستانی‌ دارای مدارک اقامتی قانونی در جریان نیست.

سیف افزود تنها افغان‌هایی که در این ایالت باقی مانده‌اند، بر اساس قوانین پاکستان و قطعنامه‌های بین‌المللی نهادهایی مانند کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، کارت شهروندی افغانستان را در اختیار دارند.

وی تصریح کرد: دولت فدرال فقط موظف کرده است تا تعداد افغان‌های قانونی در ایالت خیبرپختونخواه را بررسی کنیم و در نهایت بررسی‌ها نشان داد که 359 هزار اتباع قانونی در این ایالت زندگی می‌کنند.

این عضو ارشد تحریک انصاف تصریح کرد: اگر به ما دستور داده شود که آنها (افغان‌های قانونی) را اخراج کنیم، با مقامات صحبت خواهیم کرد. اخراج افغان‌های غیرقانونی موجه بود اما ما نمی‌توانیم افغان‌هایی که به‌طور قانونی اینجا زندگی می‌کنند را مورد آزار و اذیت قرار دهیم.

سیف همچنین هشدار داد هر گونه اقدام علیه افغان‌های قانونی سبب برانگیختن نفرت، سوء تفاهم و بی‌اعتمادی بین ما و افغانستان خواهد شد.

سخنگوی دولت محلی خیبرپختونخوا پیش از این نیز تصریح کرده بود هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد پناهجویان افغانستانی که با مدارک اقامتی در این ایالت زندگی می‌کنند، در رویدادهای امنیتی پاکستان دخیل بوده‌‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • موشک‌های نقطه‌زن؛ نشان دهنده قدرت علمی ایران
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • ایران قدرت جهانی