Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سردار سیدضیاء‌الدین حزنی صبح امروز در مراسم مشترک اهدای 1000 سری جهیزیه با مشارکت کمیته امداد در مشهد افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بحث ازدواج آسان در خدمت جوانان عزیز سراسر کشور است.
وی تصریح کرد : تا به امروز به غیر از مشارکت با کمیته امداد، آستان قدس و موسسات خیریه  سپاه حدود 30 هزار جهیزیه به ارزش 120 میلیارد تومان در سراسر کشور توزیع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی قرب کوثر قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه با اشاره به اینکه 16 هزار جهیزیه هم با کمک کمیته امداد و موسسه خیریه حضرت رقیه (س) تهیه و توزیع کردیم گفت:برای سال 97 قرار است هشت هزار جهیزیه دیگر در اقصی نقاط کشور توزیع شود و حدود 10 هزار جهیزیه هم بنا است در 9 استان مرزی از طریق قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مشارکت آستان قدس و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) به دست نوعروسان برسد.

سردار حزنی با بیان اینکه افزود: تا به امروز با مشارکت  آستان قدس، کمیته امداد و موسسات خیریه بالغ بر 64 هزار جهیزیه در سراسر کشور توزیع شده افزود:  افتخار می‌کنیم که کالا‌هایی را تهیه می‌کنیم که همه ایرانی است و باز هم افتخار می‌کنیم با خرید این کالا‌ها از تولید ملی و کارگر وطنی استفاده شده است.   انتهای پیام//ا.س   اهدای 1000 سری جهیزیه با مشارکت کمیته امداد در مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع داور در دورترین نقاط کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شبکه خبر در برنامه  بالاتر  موضوع  توزیع اینترنتی داور آری یا نه؟ با حضور  بهمن صبور ،  نایب رئیس انجمن داروسازان استان تهران به عنوان مخالف و  حمید قهوه چیان ، مدیر ارشد سیاستگذاری شرکت عرضه اینترنتی دارو  به عنوان  موافق بررسی کرد.

مقدمه مجری : آیین نامه مربوط به عرضه اینترنتی دارو به امضای وزرای ارتباطات و بهداشت رسید، اما قرار بود که تا آخر فروردین ماه این آیین نامه ابلاغ شود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.
سوال: آقای صبور علت شما با این شیوه از عرضه چیست؟
صبور: من ضمن تشکر از میهمان که در برنامه حضور داشتند خدایی نکرده نمی‌خواهم به ایشان بی احترامی کرده باشم، بنده می‌گویم مخاطب ما الان باید اصل ۹۰ باشد، وزارت ارتباطات باشد، وزیر ارتباطات باشد.
سوال: چرا؟
صبور: به خاطر این که آنها آمدند این آیین نامه را نوشتند باید معاونت فناوری وزارت بهداشت باشد بیاید اینجا پاسخگو باشد.
سوال: به هر حال شرکت هستند که قرار است عرضه داشته باشند، همیشه انتقاد سمت داروخانه، داروسازان
صبور: اصل کلی را خدمتتان عرض کنم، ما به عنوان داروخانه‌ها و داروسازان این کشور به هیچ عنوان مخالف ورود فناوری نوین به این حوزه نیستیم، ما اصلاً دهه ۷۰ اگر خودمان را به روزرسانی نمی‌کردیم و مکانیزاسیون داروخانه را انجام نمی‌دادیم الان تأمین اجتماعی و بیمه‌ها باید ۱۰ تا ۱۰۰ تا دفتر می‌زدند که اسناد ما را بگیرند، پس ما اولین گروهی بودیم، گروه پزشکی به این حوزه ورود کردیم و راهی جز این نداشتیم، ما الان تمام مخالفت مان با این این است که پشت این آیین نامه‌ای که نوشتند اگر اینها یک document یک سندی باشد که بگویند ما ۱۰ تا کشور را رفتیم بررسی کردیم این اتفاق افتاده، به شما قول می‌دهم نیست، پشت در‌های بسته سالی که مقام معظم رهبری فرمودند حداکثر مشارکت مردمی را باید در برنامه هایتان بیاورید این دوستان یعنی وزارت ارتباطات آقای سیاح و تیمش و وزارت قسمت فناوری وزارت بهداشت به هیچ عنوان ما که بالای ۷۰ سال است اینجا هستیم انجمن دعوت نکرده شما دیگر ببینید این چیزی که آمده بیرون موقعی که ما که کارشناسان اصلی این حوزه هستیم ببینید بقیه اش چه اتفاقی می‌افتد.
سوال: آقای قهوه چیان از نظر شما علت این مخالفت‌ها چیست فکر می‌کنید با آیین نامه است یا اصولاً با ورود شرکت‌ها و سکو‌هایی است که وجود دارند؟
قهوه چیان: این دعوت شما از ما به نظرم برای ما نشانه خوبی است اگر چه شما گفتید در مورد شأن نزول حضور ما در اینجا ولی من تصورم این است که سیاستگذاری عمومی در فقدان بازیگران واقعی آن حوزه نمی‌تواند به صورت واقعی محقق شود و از این لحاظ من خیلی شأن نزول تیپ و افرادی مثل خودمان، چون حالا عزیزانی قطعاً دانشمندتر و لایق‌تر وجود دارند که می‌توانند اینجا بنشینند و اتفاقاً با یک طرز تفکری که در بخشی از دولت پایگاه دارد صحبت کنند، از این نظر من از این لحاظ خوشحال هستم.
تصورم این است که موضوع برنامه شما یکی از موضوعات حوزه سیاستگذاری عمومی است یعنی با توجه به نامگذاری سال پیش برای استفاده حداکثری از افزایش تولید از طریق دانش بنیان‌ها قانونی تصویب شد که این قانون در یک نظام مقررات گذاری در بخش‌های مختلف تقسیم بندی شد. یکی از این حوزه ها، حوزه سلامت بود. می‌خواهم بگویم یک اراده سیاسی یک نیاز را در جامعه فهمید این شد یک نگاه سیاسی و حاکمیتی و از طریق بالاترین مقام سیاسی کشور اعلام شد، نامگذاری شد، قانونش تصویب شد، مقرراتش تدوین شد و آن استفاده از دانش بنیان‌ها بود. پس من عمیقاً بر این باور دارم همان طور که می‌بینم خوشبختانه بدنه مدیریتی و سیاسی هم الان عملکردشان این است که بیایند و واقعاً آن اراده سیاسی را در بستر قوانین و مقررات اجرایی کنند، آن چیست؟ افزایش تولید از طریق دانش بنیان ها، از طریق فضای مجازی که ما واقعاً نمی‌شود گفت که آیا چقدر ریل سازی کردیم برای حضور آنها. من بخواهم جمله ام را پایان ببخشیم تا صحبت‌های شما را بشنویم آن هم این است که حقیقتاً به نظرم این اقدام برای کسب و کار‌های فضای مجازی یک برکتی است که حوزه‌ای که سال‌ها مفقود بود در نظام قانونگذاری ما که این فقدان یک نوعی باعث بی میلی حضور فعالان اقتصادی یا ایجاد مسئولیت‌های کیفری برای آنها می‌شد، از این جهت امر مبارکی است.
سوال: آقای صبور بفرمایید؟
صبور: الان بزرگترین چالش ما سیاستگذارانی که در این حوزه دارند قوانین را می‌نویسند و ابلاغ می‌کنند دارو را نمی‌شناسند، ما بزرگترین چالش مان این است که دارو را به عنوان یک کالای عادی می‌بینند و یک سیاست اشتباهی را ما سال ۹۹ من حدود ۲۵۰ سال تجربه را آوردم اصل ۹۰، آن موقع رئیس آنجا کس دیگری بود، ما آنجا ۲ ساعت و نیم دو بار هم با آقای پژمانفر دو بار رفتیم صحبت کردیم و هم مسئول قبل از آن که آقای شجاعی بودند ما سال ۹۹ رفتیم گفتیم اگر شما این سیاستگذاران را این سیاست‌ها را اجرا کنید ما مشکل دارو پیدا می‌کنیم، ما صادر کننده آنتی بیوتیک بودیم شدیم وارد کننده، هشت ماه طول کشید که به حرف ما برسند، من می‌گویم ما که امتحانمان را پس دادیم و دارو هم یک داروی استراتژیک است ما می‌گوییم باید این را به عنوان یک کالای خاص، قانون خاص ببینند. ما یک کارگروه اقتصاد دیجیتال داریم در هیئت دولت موقعی که وزیر بهداشت را در داخل خودشان عضو نمی‌کنند و به عنوان میهمان دعوت می‌کنند که حالا هر کسی از وزارت بهداشت بیاید حق رأی ندارد بعد می‌آیند برای حوزه ما که یک حوزه سلامت است که این همه مهم است، دنیا اصلاً این را به صورت خیلی ویژه می‌بیند، در بازترین اقتصاد دنیا هم شما بروید دارو ویژه است، ما الان مشکلی که داریم، من کمیسیون اصل ۹۰ بودم دوشنبه هفته پیش واقعاً خجالت کشیدم، چون دوستانی که آنجا داشتند برای من تصمیم می‌گرفتند اولاً این که همه تشریفاتی دعوت شده بودند، همه آنهایی که مثبت بودند دعوت شده بودند، از رئیس کمیسیون اصل ۹۰، معاونش آقای خضریان و وزیر ارتباطات بگیرد تا هر کسی که آنجا بود واقعاً فرق بین دارو و مکمل را نمی‌دانستند چیست، فرق بین ثبت و ریجستر را نمی‌دانستند چیست، من با حضور این دوستان مشکل ندارم منتها می‌گویم قانون باید به نحوی نوشته شود، بازیگرانش مشخص باشند.
سوال: مشخصاً ایراد شما به کدام بخش از توزیع اینترنتی دارو است؟ با اصل آن که مشکل ندارید؟
صبور: در دنیا این کار را انجام داده اند، کشور‌های دیگر از دهه ۷۰ میلادی شروع کردند، کشور‌های دیگر ۲۰ سال از ما جلوترند، شما بروید پیوست کنید ۲۰ تا کشور را ببینید چه کار کرده بعد بیایید بومی سازی کنید ببینید ما فروش اینترنتی که نمی‌خواهیم شعار دهیم پوپولیستی، ما می‌خواهیم یک کاری کنیم برای کشور و ایرانی اسلامی سربلندی بیاورد نه این که مثل طرح‌های دیگر برویم جلو بدون پیوست مطالعاتی.
سوال: می‌شود جزئی‌تر بگویید این بندش اشکال دارد به این دلیل؟
صبور: اولین مشکل این حفظ محرمانگی اطلاعات مردم است، آیا این دیده شده؟ نه. دومین مشکل این است که واقعاً دارویی که به دست مردم می‌رسد در نهایت، ما الان در این آیین نامه‌ای که
سوال: یعنی همه می‌توانند ببینند من چه دارویی سفارش دادم؟
صبور: موقعی که این به این شکل باز باشد، همین الان از ۳ -۱۰ - ۱۴۰۰ موقعی که ما استارت زدیم نسخه الکترونیک را بدون زیرساخت ببینید من می‌گویم که شما سوره الرحمن را بخوانید یک آیه‌ای دارد «فَبِأَیِّ آلَاءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ» من هر حرفی زدم ادامه اش آن است که یعنی من با فروش اینترنتی دارو با ورود این فناوری مشکلی ندارم، چون الان من متهم هستم به سنتی، چون دوستان نامه زدند خود آقای معاون وزیر ارتباطات که اینها سنتی هستند اصلاً فضای مجازی را نمی‌شناسند. شما سن تان جای سن حالا نگوییم برادر کوچکتر من هستید من که دهه ۷۰ هستم اصلاً پول مکانیزه کردم چرا این طور صحبت می‌کنید، شما یک جلسه با ما نگذاشتید. محرمانگی هست، قیمت تمام شده کالا باید در آن مشخص شود، اصالت کالا باید در آن دیده شود، آن اطلاعاتی که ما به بیمار بدهیم، ببینید اصلاً دنیا اینها را مشخص کرده category دارو‌ها را مشخص کرده، نحوه ارسال دارو‌ها را مشخص کرده، هر کسی در جایگاهش تعریف شده است، من کل صحبتم این است که یک آیین نامه‌ای نوشتند ما که ذینفع اصلی هستیم اینجا ۱۶ هزار و ۵۰۰ داروخانه هستیم ما را آدم حساب نکردند، دارم رو به شما می‌گویم، سازمان نظام پزشکی را دعوت نکردند، یک طرحی به این بزرگی را چه جوری شما می‌توانید از ذینفعان اصلی اش دعوت نکنید و بعد آیین نامه بنویسید، این کجای دنیا این کار را کردند و این را هم به شما بگویم من document صد در صد مستند دارم که در دنیا بعد از ۲۰ سال به این نقطه رسیدند که این روش که رفتند اشتباه بوده، تازه آنها با آن سیستم.
سوال: کدام روش؟
صبور: روشی که سکو‌ها و پلتفرم‌ها آمدند در بازی، اصل را مشکل ندارم، ما مشکل نداریم ما می‌گوییم کل این پکیج، می‌گویند نسخه نویسی داریم، یک نسخه پیچی داریم، یک ارسال داریم، ما می‌گوییم اینها در یک سامانه واحد، من صد درصد موافق بخش خصوصی هستم، چون خودم ۳۰ سال است که دارم آنجا کار می‌کنم ولی این وضعی که الان ما داریم می‌رویم و نسخه نویسی را یکی می‌زند، نسخه پیچی را یکی و ارسال را یکی مطمئن باشید من الان بیمارانی دارم که دو سال است این طرح راه افتاده بیمار ام اس که ۱۹ سال پیش من دارویش را می‌گرفته است الان به من می‌گوید آقای دکتر چرا اطلاعات من را به آنجا دادید، به من می‌گوید برو آنجا بگیرد اصلاً کسی نمی‌دانسته است که من ام اس دارم. من می‌خواهم بگویم این زیرساختی که ما داریم این کار اصلاً جلو نمی‌رود.
سوال: آقای قهوه چیان بفرمایید؟
قهوه چیان: من از آقای صبور تشکر می‌کنم که توضیحات را دادند ولی من به عنوان هم یک شهروند و هم به عنوان یک عضو جامعه تجارت الکترونیک و هم به عنوان یک حقوقدان اگر قبول داشته باشید ما حقوق خوان در واقع حقیقتاً یک تناضاتی
صبور: عضو کمیسیون بهداشت حوزه دیجیتال بیشترین سقط جنین در ایران با این که ما می‌گوییم جمعیت جوان بروید ببینید بیشترین سقط را چه کسی دارد، ناصرخسرو جمع شد آمد در فضای مجازی.
قهوه چیان: این که ما در فضای عمومی در مورد یک موضوع عمومی بخواهیم بیاییم صحبت کنیم
صبور: وزارت بهداشت بار‌ها نامه دادند این خلاف است، قضاوت با مردم.
قهوه چیان: من تصورم این است این که ما در مورد یک موضوع عمومی در حوزه عمومی و به صورت عمومی و خبری
صبور: و افراد متخصص باید در این حوزه تصمیم بگیرند نه افرادی که در این حوزه تخصص ندارند.
قهوه چیان: می‌خواهیم بیاییم صحبت کنیم و بگویم که این موضوع موضوعی فنی نیست
صبور: بله فنی است، دارو است.
قهوه چیان: و برای مثال بگوییم که آن کسانی که در مجلس بودند و از جمله کمیسیون پزشکی.
صبور: کمیسیون تخصصی که مال وزارت بهداشت است در جریان نیست.
قهوه چیان: آن کسانی که در دولت بودند و از جمله وزارت بهداشت، اینها هیچ کدام فهمی از اولاً بحث دارو، اقتصاد دارو.
صبور: اصل ۹۰ ندارد، تخصصی نیست، ما کمیسیون تخصصی بهداشت داریم.
قهوه چیان: اگر که هیچ کسی در واقع متخصص نیست و فقط احتمالاً یک سندیکایی در واقع و یک سازمانی در کشور متخصص است ما هیچ متخصصی در وزارت بهداشت، در مجلس، در دولت، در بخش خصوصی نداریم، حرف شما درست است. عرض من این است ما نمی‌توانیم در مورد یک موضوع فنی که به شدت جنبه عمومی دارد بیاییم بگوییم این را فقط بسپارید دست متخصصان، متخصصانی هم که فقط مورد اعتماد شما هستند. من اگر بخواهیم تاریخچه‌ای را بگویم همین الان براساس این رویداد تقنینی ما الان اینجایی که ایستاده ایم من و شما داریم با همدیگر گپ می‌زنیم خدمت بینندگان عزیز آیین نامه رسیده به مرحله آخر.
صبور: اشتباه است.
قهوه چیان: من نمی‌توانم بفهمم که شما در مورد آیین نامه‌ای دارید مخالفت می‌کنید که خبر امضا شدنش تا جایی که من در رسانه‌ها شنیدم از طریق وزیر بهداشت
صبور: وحی منزل که نیست، اینجا کشور جمهوری اسلامی است.
قهوه چیان: وزیر بهداشت، شما نمی‌توانید بگویید وزیر بهداشت با آن تشکیلات کارشناسی عظیم اش متوجه نکات نشده است.
صبور: غذا و دارو که رکن اصلی این کار است مورد مشورت قرار نگرفته، ما که بیش از ۱۰ سندیکا و تولید کننده و ... در حوزه دارو داریم مشورت قرار نگرفته، حذفش کردید.
قهوه چیان: ما که حذف نکردیم، من دارم گزارشی از یک خبر را دارم می‌گویم.
صبور: معاون فناوری وزارت بهداشت رفت با وزارت ارتباطات بست غذا و دارو حذف کرد، این که مسلم است.
قهوه چیان: من نمی‌توانم بفهمم که چه طور در نقطه‌ای هستیم که وزیر بهداشت با وزیر ارتباطات...
صبور: وزیر به جزئیات اطلاع دارد.
قهوه چیان: قطعاً از شما بیشتر دارد، قطعاً از شما بیشتر دارد.
صبور: قطعاً ندارد، مطمئن باشید ندارد، اصلاً
قهوه چیان: این در واقع خیلی چیز‌ها را به هم می‌زند.
صبور: بازوی وزیر بهداشت غذا و دارو است...
قهوه چیان: اصل سوم قانون اساسی یکسری اصولی را می‌گوید واقعاً به نظرم همه ما فارغ از نگاه بخشی باید تابلویش بکنیم واقعاً اگر ما این بخش قانون اساسی را به نظرم رعایت کنیم به موضوع دیگر اصلاً نیاز نداریم. اصل سوم اساسی یکی محو انحصارطلبی است، آقای دکتر بین من و شما ما یک شنوندگانی داریم بگذارید در یک فضای آرام استدلال هایمان را بگوییم.
صبور: فرق من با شما این است که آن دوستان دو سال است دارند جلسه می‌گذارند ما را دعوت نکردند من اینجا مجبورم حرف بزنم، شما را دعوت کردند، چون شما آنجا حرف هایتان را زدید، اگر شما ما را دعوت نمی‌کردید ما سخنگو نداشتیم حرف بزنیم.
سوال: ما از همه بازیگران دعوت کردیم.
صبور: من با شخص ایشان مشکل ندارم. کسی که این ریل را گذاشته و من را مقابل ایشان قرار داده من با آنها مشکل دارم.
قهوه چیان: ما اصول زیبایی داریم در قانون اساسی مثل محو انحصار طلبی، مثل مشارکت عامه در تعیین سرنوشت اقتصادی که نامگذاری سال امسال هم با آن یک ارتباط خیلی نزدیکی دارد مثل رفع تبعیض ناروا بین بخش آنلاین، حالا این را در پرانتز اضافه می‌کنم ما تا یک زمانی اقتصادمان آفلاین بوده هر وقت بخش آنلاین آمده یک اقتصادبخشی کمک کند برای رفع نیاز آن قسمت از بخش سنتی معمولاً معترض بودند، شما در تاکسی‌های اینترنتی، در فروشگاه و سکو‌های توزیع کالا.
صبور: همان دیدگاه اشتباه است، دارو را نباید تاکسی اینترنتی ببینید، من عرضم این است ما یک جامعه فرهیخته هستیم، ما اصلاً مکانیزه نمی‌کردیم که نمی‌توانستیم نسخه الکترونیکی بزنیم.
قهوه چیان: پی ریزی اقتصاد صحیح براساس برای رفع هر نوع محرومیت زدایی.
این گفتگوی شما به نظرم نشان دهنده این است که اصلاً بخش احتمالاً بخشی از این حوزه اقتصادی اصلاً اجازه نمی‌دهد حرف‌های طرف زده شود.
صبور: من اول از شما تشکر کردم گفتم‌ای کاش به جای شما آقای سیاح بود، به جای شما پژمانفر بود، من می‌دانستم چه بگویم.
قهوه چیان: من تصورم این است که این اصول زیبایی که ما در قانون اساسی داریم که خیلی از آنها را می‌شود در واژه عدالت اجتماعی جست بخش خصوصی و اتفاقاً اقتصاد بخش اینترنتی و کسب و کار‌های مجازی دارند از طریق دسترسی عادلانه این کار را می‌کنند. من عید با خانمم رفتیم چابهار، از کرمان که داشتیم می‌رفتیم ما تا ایرانشهر که رسیدیم هفت هشت ساعت تا آنجا راه بود و تا گواتر که رفتیم هفت هشت ساعت هم تا آنجا راه بود من این موضوع را خدمت شما بگویم به نظرم یک کم این طوری با همدیگر مناظره کنیم، کدامیک از تشکیلات دولتی می‌تواند و این امکان را دارد بستری را ایجاد کند که تا گواتر که تا سرتاسر مرز‌های کشور زیبایمان بتواند به مردمش خدمت رسانی کند، من این را خدمتتان می‌گویم یک شرکتی مثل ما که من الان نمی‌دانم اسم ببرم یا نبرم حالا مثل شرکت‌های توزیع کالا مثل اوکالا  ،دیجی کالا، همه این بازیگرانی که در صحنه هستند فقط شرکت دیجی کالا ۱۰۰ تا مرکز توزیع دارد من می‌خواهم موضوع را باز کنم، ما تمامی بحث مان این بود ما گفتیم ما برای زیباکردن کشورمان براساس اصول قانون اساسی می‌آییم کمک می‌کنیم، می‌آییم از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم ذیل مقرراتی که تعریف کرده نظام قانونگذاری به شهروندان مان این خدمت را می‌کنیم که حتی در گواتر، در سیستان، در ایلام من فقط یک نکته را بگویم تریبون را بدهم دست شما، ما یک قلم کالایی که آقای دکتر داریم می‌فروشیم...
سوال: آقای صبور چند تا نکته مطرح کردند می‌خواهم ببینم شما به عنوان یکی از سکو‌های عرضه کننده‌ای که می‌خواهید این کار را رقم بزنید چند تا نکته مطرح کردند گفتند از اشکالات این آیین نامه و این شیوه از عرضه است یکی حفظ محرمانگی بود، قیمت تمام شده، اصالت کالا، اطلاعات بیمار و نحوه ارسال، پنج تا چالش خیلی جدی را مطرح کردند، اینها چگونه هست که مورد انتقاد داروسازان و داروخانه داران شده است؟
صبور: نظام پزشکی
سوال: بله نظام پزشکی
قهوه چیان: من این نکته را بگویم و بعد این را بگوییم، ما ۹ هزار فقط مکمل ورزشی فروختیم آقای دکتر من از شما خواهش می‌کنم گوش کنید این را، فقط یک سایت ۹ هزار فروختیم 
صبور: اصالت کالا برای من مهمتر است.
قهوه چیان: اتفاقاً در استان‌های محروم بوده است هر چهار تا
صبور: همه آنها اصالت داشته، اصالت نداشته است که...
قهوه چیان: پرسیدم به عنوان نقطه ضعف ها، من می‌توانم خدمتتان بگویم. در آیین نامه جدید و من هم به لحاظ فنی‌تر بخواهم نظر شما را هم داشته باشیم شما هم به سوالات جواب دهید. حوزه مکمل‌ها از حوزه دارو تفکیک نمی‌شود، مکمل‌ها بخش زیادی از کالا‌هایی هستند که امکان سرایت به سلامت مردم را دارند ولی خیلی از آنها نیازی به تجویز ابداً ندارد و در بازار و حتی در بحث‌های پزشکی هم این طور نیست. یکی از ایراد‌های ما اتفاقاً من الان دیگر مقابل شما نیستم این اعتراض را دارم آن هم این است که متأسفانه توجهی به این تفکیک نشده است اگر چه در آخرین پیش نویس‌هایی که می‌شنیدیم و می‌دیدیم آمدند گفتند که سکو‌هایی که از اتحادیه کسب و کار‌های مجازی مجوز دارند دیگر نیازی به اجازه از سازمان غذا و دارو و اینها ندارند، این هم یک نکته خیلی خوبی بود از این جهت که ما، چون به بخشی از نظام تصدی و حاکمیت مان اعتماد داریم که اتحادیه‌ها هستند می‌گوییم که سکویی مثل سکو‌های توزیع کالا اگر چه باید همه ضوابط را رعایت کنند ولی تنها از یک...
صبور: بحث ارسال را گفتند، بحث پوشش دهی را گفتند من می‌توانم افتخار کنم ، دورترین نقطه کشور  ما داروخانه داریم، لب مرز بروید، ۶۰ کیلومتر آن طرف مرز سیستان و بلوچستان، لب مرز پاکستان ما داروخانه داریم، سرخس داریم، هر جا که بگویید، دارو هم به یک قیمت واحد دارد به کل کشور این از افتخارات کشور جمهوری اسلامی است که دارد این کار را می‌کند، بحث مکمل است که بالای ۱۵ سال است که مکمل‌ها در وزارت بهداشت مشکلی ندارد، مجوز می‌گیرند و مکمل‌ها می‌توانند و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی می‌توانند فروش بروند به صورت آنلاین که آنجا هم هیچ مشکلی نداریم، من مشکل را چیز دیگری می‌دانم، من می‌گویم اگر واقعاً آن کسی که به عنوان پدر من آن بالا نشسته حالا اسم او را می‌گذاریم وزارت بهداشت، هر اسمی اصلاً بگذاریم اصل ۹۰ اگر از اول می‌آمد آن درایت را داشت ما را دعوت می‌کرد، از بحث حقوقی دعوت می‌کرد و همه را پشت یک میز می‌نشاند و حرف‌های همه را می‌شنید و براساس آن کاری که دنیا کرده را خروجی اش یک چیز خوب بیرون می‌آمد، الان مشکل ما این است که ببینید الان دو سال است دارند این کار را زیرزمینی می‌برند جلو، الکی سازمان غذا و دارو را سر کار گذاشتند در آن پشت داشتند آیین نامه می‌نوشتند، به محض این که آیین نامه شان آمد بالا، آیین نامه غذا و دارو را انداختند بیرون آیین نامه خودشان را آوردند بالا. گفته شرکت کارور شرکتی است که بیش از ۱۰ میلیون آدم ریجیستر شده داشته باشد، اسمش را گذاشتند شرکت‌های دانش بنیان، کجا شرکت دانش بنیان بالای ۱۰۰ همت گردش مالی دارند اسمش را گذاشتید دانش بنیان، بعد گفته شرکت‌هایی که می‌توانند این کار را بکنند حتی می‌توانند ۵۰ درصد سهام خارجی داشته باشند، تمام این شرکت‌ها مشخص است اسم هایشان چیست، من می‌گویم کاری که دنیا کرده این کار نیست، شما بروید ژاپن ببینید چه کار کرده است، ژاپن آی تی اش از ما بالاتر است یا نه، کره جنوبی بالاتر است یا نه، چین بالاتر است یا نه، در آسیا و در اروپا همچنین. من الان یک گزارش مستند دارم برایتان.
قهوه چیان: آقای دکتر می‌توانید منبعی هم به ما معرفی کنید، همه تحقیقات ما نشان می‌دهد حتی در آمریکا دارند می‌روند سمت حتی دارو‌های بدون نسخه.
صبور: این گوشی من اینجاست، من با همکارم در آمریکا صحبت کردم، من پریشب الان شما ویس من را ببینید با نروژ، نروژ از ۲۰۰۷ نسخه الکترونیک را با آن زیرساخت راه انداخته است.
قهوه چیان: من بحثم تحقیقات جامع است.
صبور: جامع دیگر. نروژ در ۲۰۰۷ سیستم را راه اندازی کرده، ۲۰۲۳ آمار دارند ۲۰۲۳ فهمیدند سکو و پلتفرم‌هایی که آمدند فوق العاده کار اشتباهی است و دولت یک هزینه سرسام آوری را به خاطر دیتاها...

 

ادامه دارد..

دیگر خبرها

  • ۲۹۰ سری جهیزیه در خاش توزیع شد
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین مددجویان کمیته‌امداد خراسان‌شمالی
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی
  • رزمایش توزیع جهیزیه در میبد
  • توزیع دومین کاروان حمایتی سپاه دربین سیل زدگان جنوب سیستان وبلوچستان
  • توزیع داور در دورترین نقاط کشور