Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: ۴۷ درصد پست‌های قضایی خالی از کارمند است و اگر ۷۰۰ کارمند دیگر به ما اختصاص یابد، به میانگین همکاران قضایی در کشور می‌رسیم. ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، احمد خسوری وفا پیش از ظهر امروز در همایش گرامیداشت هفته قوه قضاییه با درود بر روح شهدا به ویژه شهدای قوه قضاییه و دکتر بهشتی اظهار داشت: شهید بهشتی به حق مجسمه تقوا و تندیس عدالت بود و بر اساس گفته رهبر معظم انقلاب معمار بزرگ دستگاه قضای اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امام (ره) درباره شهید بهشتی گفته‌اند که شهید بهشتی یک ملت بود برای ملت ما و این بزرگ‌ترین تعریف از این شهید بزرگوار است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه 108 فرزند شهید درون این دستگاه مشغول به خدمت هستند، تصریح کرد: افتخاری است برای دستگاه قضایی استان اصفهان که ایثارگران بسیاری درون این دستگاه مشغول به خدمت هستند و این تعداد فرزند شهید سبب برکت دستگاه قضا می‌شود.

وی ادامه داد: دادگستری استان اصفهان در زمان جنگ تحمیلی 11 شهید تقدیم انقلاب کرده و طبق آخرین آمار دادگستری این استان جزء دستگاه‌هایی است که تاکید داشت قانون امور ایثارگران اجرایی شود و ظرفیت استخدام 25 درصد را اولویت قرار دهد.

خسروی وفا بیان کرد: امروز شاید کمتر دستگاهی باشد که بیش از یک چهارم کارمندان آن ایثارگران باشند و در این زمینه اطلاع‌رسانی نیز ضعیف بوده است.

وی با درخواست از مشاور رئیس قوه قضاییه گفت: ما با همه تلاشی که در این مدت داشتیم اما متاسفانه به دلیل کمبودهای دستگاه قضای کشور، استان اصفهان بیشتر کمبودها را حس می‌کند و برای ما ملموس است و باید به آن‌ها رسیدگی شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان باید بالغ بر 4 هزار کارمند داشته باشیم، افزود: متاسفانه فقط 36 درصد پست‌های اداری ما دارای کارمند است و 64 درصد پست‌ها خالی از متصدی است.

وی ادامه داد: طبق شاخص‌ها در کشور در مقابل هر یک قاضی 3.8 کارمند وجود دارد اما در اصفهان 2.7 کارمند وجود دارد و اگر 700 کارمند دیگر به ما اختصاص یابد به میانگین همکاران قضایی در کشور می‌رسیم.

خسروی وفا تصریح کرد: در بخش قضایی هم با وجود جذب خوب و راه اندازی مرکز کارآموزان اما حدود 47 درصد پست‌های قضایی خالی از کارمند است.

وی با اشاره به روحیه بلند مردم اصفهان گفت: به دلیل وجود این روحیه کمبودها مانع کار نشده و حسب نامه‌های رسمی دریافتی از دستگاه قضایی کل، دادگستری استان اصفهان در کل کشور رتبه اول بهره‌بری را طی چندین سال کسب کرده که امری بی‌نظیر است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: موفقیت بعدی دادگستری اصفهان این است که در طول چند سال اخیر هر آنچه پرونده وارد دستگاه قضایی استان اصفهان شده معادل آن مختومه شده و علاوه بر آن 56 هزار پرونده از پرونده‌های گذشته نیز مختومه شده است.

وی پیرامون کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر اطاله دادرسی، در 5 سال گذشته میانگین زمان رسیدگی کاهش قابل توجهی داشته برای مثال تنها در دادگاه کیفری، 149 روز کاهش داشتیم و در تمامی شاخص‌ها این چنین است که نشان از روحیه جهادی و همت مضاعف کارمندان دستگاه قضایی استان دارد.

انتهای پیام/ ز

R41346/P41362/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کارمند رشوه‌بگیر یکی از ادارات ورامین دستگیر شدند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) ورامین از بازداشت ۲ نفر از کارمندان رسمی یکی از ادارات به اتهام اخذ رشوه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، سرهنگ مهدی امینی با اشاره به دستگیری سودجویان در این شهرستان اظهار داشت: با تلاش پاسداران گمنام امام زمان (عج) در اطلاعات سپاه شهرستان ورامین، 2 نفر از کارمندان یکی از ادارات که اقدام به اخذ رشوه کرده بودند، حسب دستور مقام قضایی دستگیر شدند. 

وی افزود: پس از تحقیقات اولیه با دستور مقام قضایی متهمین تحت بازداشت و در زندان بوده و روند تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سایر عوامل مرتبط در دست اقدام و تحقیقات است.

گروگانگیری در نیکشهر؛ 4 متهم دستگیر شدند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) شهرستان ورامین ضمن تاکید بر برخورد قاطع با فساد مالی در ادارات، به کارکنان و مسئولینی که با اهمال در انجام تکالیف نظارتی خود زمینه بروز این جرائم را فراهم می‌کنند، هشدار داد و خاطرنشان کرد: پیرو قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، با هرگونه ترک فعل مدیران در این خصوص برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرونده‌های شورای حل اختلاف آبیک الکترونیکی رسیدگی می‌شود
  • بن‌بست شکنی دستگاه قضایی گلستان در سال ۱۴۰۲
  • حجت الاسلام علی نخعی معاون قضایی دادگستری کرمان شد
  • حجت‌الاسلام نخعی به عنوان معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان منصوب شد
  • ۲ کارمند رشوه‌بگیر یکی از ادارات ورامین دستگیر شدند
  • ۵ اتهام پر تکرار در تهران
  • خدمت‌رسانی به مراجعن در واحدهای قضایی استان تهران در تعطیلات
  • ۹۹ زندانی جرائم غیرعمد در استان اصفهان آزاد شدند
  • دیدار رئیس کل دادگستری مازندران با خانواده شهید مدافع حرم
  • رسیدگی به مشکلات قضایی ۲۰۰ نفر از شهروندان اهوازی