Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سردار سید ضیا‌ءالدین حزنی، فرمانده قرارگاه قرب کوثر در یادواره شهدای سنگرسازان بی سنگر اظهار کرد: ایرانیان در ۲ هزار و ۷۲۰سال از تمدن خود یک هزار و ۱۴۰ جنگ را پشت سر گذاشتند که این آمار نشان می‌دهد ملت ایران از قدیم نسبت به ناموس، دین و وطن خود حساس بودند.
وی افزود: در بین تمام این جنگ‌ها فقط یک جنگ که دفاع مقدس نام گرفت از هر لحاظ با سایر جنگ‌های ایرانیان تفاوت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده قرارگاه قرب کوثر اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظام در دنیا است که از رئیس جمهور، وزیر، نخست وزیر، استاندار و سایر اقشار جامعه شهید داده است.
حزنی ادامه داد: براساس آمارهای مرکز مطالعات جنگ میانگین سن شهدای ما ۲۲سال است که در هیچ یک از جنگ‌های دنیا سابقه ندارد.
وی عنوان کرد: ۷۱درصد از شهدای ما مجرد بوده و ۷۵درصد از آنان اسم ائمه اطهار(ع) را داشتند.
مشاور فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس ۱۲۷شهر مورد تهاجم هوایی و زمینی قرار گرفت که در این میان آبادان با هزار و ۱۷بار تحمل انواع موشک بیش از سایر شهرها مورد هجوم قرار گرفت.
آلمان کارخانه ساخت سلاح‌های شیمیایی را در عراق ساخت
حزنی گفت: فقط در یک روز ۸۰۰شهید در کرمانشاه تشییع جنازه کردیم که بسیار بی سابقه است.
وی بیان کرد: در دفاع مقدس شوروی بلوک شرق و امریکا بلوک غرب را تشکیل می‌داد و آلمان هم بزرگترین کارخانه ساخت سلاح‌های شیمیایی را در عراق ساخت که بقایای آن هم اکنون هم در عراق وجود دارد.
فرمانده قرارگاه قرب کوثر اظهار کرد: سوئیس در هیچ جنگی شرکت نکرده است، اما در دفاع مقدس کنار صدام بود و برزیل یک قرارداد ۱۰ ساله با صدام داشت.
حزنی افزود: همچنین کشورهای اسپانیا، انگلیس، اسرائیل، سوید و آرژانتین از کشورهایی بودند که در تاریخ جنگ عراق علیه ایران اسم آنها در کنار صدام ثبت شده است.
وی اضافه کرد: عربستان سعودی از طریق آواکس‌هایی که در اختیار داشت جبهه ایران را تحت نظر داشت و اطلاعاتی که به دست می‌آورد را در اختیار عراق قرار می‌داد.
مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در ابتدای دوران جنگ بنی صدر به عنوان فرمانده کل قوا علیه شهدا و رزمندگان بود، ادامه داد: بعد از عزل بنی صدر در حدود یک سال ۷۵درصد از زمین‌هایی که در زمان بنی صدر به عراق داده بودیم را پس گرفتیم که نشان می‌دهد هرچه را که خدا می‌خواست شهدای ما انجام دادند.
وی عنوان کرد: جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس به عنوان سنگرسازان بی سنگر با تقدیم ۳۱۰۰ شهید، تعداد ۸۹۰۰ جانباز، ۸۶۶ آزاده و ۸۳ مفقودالاثر از نهادهای تاثیرگذار در جنگ بود. 
 
این مقام مسئول یادآور شد: در دوران هشت سال دفاع مقدس هیچ سرباز، افسر و یا فرمانده ای به علت فرار یا ترک میدان جنگ مورد بازخواست قرار نگرفت؛ اما در عراق فرماندهان و سربازان زیادی به همین دلیل اعدام شدند. 
گفتنی است؛ در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای جهادگر استان قزوین تقدیر شد.
1010/پ3-/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.

وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو