Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-23@17:47:43 GMT

قیمت سکه؛ دلیل دعوای جدید کشتی و وزارتخانه

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۱۱۶۵

قیمت سکه؛ دلیل دعوای جدید کشتی و وزارتخانه

نایب رییس فدراسیون کشتی گفت: فدراسیون کشتی جزء اولین فدراسیون هایی بوده است که مراحل اداری تبدیل حواله و پول را به سکه انجام داده و امروز ما به التفاوت جوایز ورزشکارانش حدود 2 میلیارد تومان شده است.

به گزارش "ورزش سه"، اول خردادماه بود که مراسم تجلیل از قهرمانان ورزش در سال‌های ٩٥ و ٩٦ با حضور رئیس‌جمهوری برگزار و حواله سکه‌ها طبق مصوبه پرداخت پاداش به قهرمانان به آنها اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بدشانسی قهرمان‌های ورزش که با چند ماه و حتی بیش از یک‌سال تأخیر جایزه خود را دریافت می‌کردند، نوسانات بازار سکه در همان برهه به اوج خود رسید تا جایی که حالا بعد از یک ماه سکه حتی به مرز ٢,٥‌میلیون تومان هم رسیده؛ در شرایطی که این حواله‌ها با قیمت هر سکه یک‌میلیون و ٨٥٠‌هزار تومان اهدا شده بود. در این میان حداقل روی هر سکه ٦٠٠‌هزار تومان کسری وجود دارد که باعث اعتراض برخی فدراسیون‌ها و ورزشکاران به ویژه کشتی گیران شد. این دسته از فدراسیون‌های معترض هنوز پاداش قهرمان‌های خود را به دلیل این مابه‌التفاوت به‌وجود آمده، پرداخت نکرده‌اند و از وزارت ورزش خواستار پرداخت این کسری بودجه شده‌اند، اما روز گذشته وزارت ورزش پاسخ غیرمنتظره‌ای به فدراسیون‌ها داد و اعلام کرد مسئولیت این موضوع متوجه خود فدراسیون هاست.


حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون کشتی درباره موضع وزارت ورزش گفت: وزارت ورزش و جوانان به جای اینکه در نوسان قیمت ارز و سکه، مثل تجربه سال های قبل، در مراسم تجلیل رئیس جمهور از ورزشکاران، سکه را خودش خریداری کند و به ورزشکاران تحویل بدهد، حواله و پول سکه را به فدراسیون ها داده است تا آن ها آن را را تبدیل به سکه کنند.


وی ادامه داد:مسیر اشتباهی در این راه دنبال شده است و به جای تحویل سکه، پول و حواله تحویل داده اند و در این شرایط و نوسان قیمت ارز و سکه، بجای اینکه سکه تحویل دهند، یک سیر اداری تبدیل حواله به سکه را پیش روی فدراسیون ها قرار داده اند.


بنی تمیم تاکید کرد: فدراسیون برخلاف برخی مطالب عنوان شده از فردای روزی که پول به حساب فدراسیون واریز شده است، جز اولین فدراسیون هایی بوده  که مراحل اداری را انجام داده است و حواله را به مرحله دریافت سکه رسانده است.  اما در آن زمان، به دلیل بالا بودن نرخ سکه نتوانسته وجه را دریافت کند.
وی تصریح کرد: همان زمان قیمت اعلامی سکه توسط بانک مرکزی دو میلیون و صد و چهل هزار تومان بوده است که خزانه دار ما بفوریت موضوع را به اطلاع معاونت مالی وزارت ورزش رسانده است و آن ها اعلام کرده اند تا روز شنبه وجه را واریز می کنند اما هنوز آن روز نرسیده است.


بنی تمیم خاطر نشان کرد: شاید برخی فدراسیون ها که تعداد ورزشکاران محدودی دارند،  با مبالغ بسیار جزئی که وزارت ورزش در همین ایام به عنوان دریافت ماهیانه و یا همان مابه التفاوت به آن ها پرداخت کرده است، توانسته اند سکه ها را دریافت کنند، اما فدراسیون کشتی که بیشترین افتخارات را در سال 95 و 96 دارد با 300 ورزشکار و کادر فنی روبرو است و مابه التفاوت حواله ای که در مراسم رئیس جمهور محترم داده شده  با قیمت امروز سکه نزدیک 2 میلیارد تومان است. قطعا فدراسیون کشتی این اجازه را به خود نمی دهد از 2 میلیارد تومان  حق کشتی گیران و کادر فنی کشتی که اکثرا از طبقات کم درآمد جامعه هستند، بگذرد و موظف است از آن ها دفاع کند.


وی در پایان گفت: به نظر می رسد بهتر است وزارت ورزش این موضوع را دنبال کرده و کار ناقص انجام شده را کامل کند و این امکان را فراهم کند تا دولت حقوق قانونی ورزشکاران را پرداخت کند.  اما اگر وزارت ورزش نمی خواهد ما به التفاوت پاداش ها را بدهد، رسما به فدراسیون کشتی اعلام کند، تا ما به صورت رسمی به ورزشکاران و کادر فنی اعلام کنیم و آن ها خود در این مورد تصمیم گیری کنند. این ها همه در حالی است که همین پاداش های داده نشده هم بعضا به حداقل ممکن نسبت به سالهای قبل رسیده است.

کشتی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از گریه و زاری حواله‌داران پژو پارس به خاطر افزایش قیمت شدید آن

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898061

دیگر خبرها

  • قیمت حواله سهند در بازار چقدر است؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای/ دلار رشد کرد
  • ببینید | تصاویری از گریه و زاری حواله‌داران پژو پارس به خاطر افزایش قیمت شدید آن
  • تمامی وزارتخانه‌ها برای سند الگوی کشت باید پای کار آیند
  • دعوای تند و عجیب هادی چوپان و رئیس فدراسیون پرورش اندام: او بیمار است!
  • آمادگی وزارت ورزش و جوانان برای واگذاری مدیریت ورزشگاه آزادی به فدراسیون فوتبال
  • آمادگی وزارت ورزش برای واگذاری مدیریت ورزشگاه آزادی به فدراسیون فوتبال
  • واگذاری مدیریت ورزشگاه آزادی به فدراسیون فوتبال