Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: 28 درصد کشفیات مواد مخدر کشور در سال 96 با 227 تن به این استان اختصاص داشت.

به گزارش ایرنا سعید امیری روز پنجشنبه با گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: از مجموع کشفیات سال گذشته سیستان و بلوچستان 125 تن مربوط به نیروی انتظامی، 55 تن مربوط به مرزبانی، 34 تن مربوط به اطلاعات و بیش از 11 تن نیز مربوط به بسیج و سپاه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بیشترین فراوانی مواد مخدر در این مدت با 192 تن به تریاک و 23 تن به حشیش اختصاص داشته است.
وی گفت: شاهد رشد مصرف مواد مخدر صنعتی در سیستان و بلوچستان نسبت به سال های قبل هستیم و 80 درصد کشفیات مواد مخدر صنعتی مربوط به هروئین، مرفین و شیشه است.
وی ادامه داد: سال گذشته دستگاههای امنیتی سیستان و بلوچستان موفق شدند بیش از 6 هزار و 500 عملیات علیه قاچاقچیان مواد مخدر اجرا کنند که 328 مورد آن منجر به درگیری مسلحانه شده است.
سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: 147 باند قاچاق مواد مخدر در این مدت منهدم و 799 دستگاه خودرو و 152 دستگاه موتورسیکلت از قاچاقچیان کشف شد.
امیری افزود: همچنین سال گذشته بیش از 42 هزار نفر در محیط خانواده مهارت های زندگی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر را در سیستان و بلوچستان فرا گرفتند.
**وجود 315 مرکز درمان مواد مخدر در سیستان و بلوچستان
وی اظهار داشت: 315 مرکز درمان مصرف کنندگان مواد مخدر در سیستان و بلوچستان توسط بهزیستی و دانشگاههای علوم پزشکی فعال است که 42 هزار نفر در این مراکز درمان های لازم را دریافت کردند.
وی ادامه داد: همچنین 2 مرکز درمان اجباری دولتی ترک اعتیاد در زاهدان، یک مرکز در زابل و یک مرکز در ایرانشهر وجود دارد که سال گذشته هزار و 226 نفر در این مراکز تحت درمان قرار گرفتند.
** وجود نزدیک به 158 هزار معتاد در سیستان و بلوچستان
سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس شیوع شناسی انجام شده 5،71 درصد از جمعیت استان معادل نزدیک به 157 هزار نفر معتاد هستند.
امیری افزود: با توجه به اینکه نرخ شیوع اعتیاد در سیستان و بلوچستان از 3،2 درصد سال 90 به 5،7 درصد در سال 94 رشد پیدا کرده لازم است مداخله جدی در مساله توسعه مراکز کاهش آسیب داشته باشیم.
وی تصریح کرد: هم اینک 82 سازمان مردم نهاد در حوزه مواد مخدر در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند.
**امسال 50 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد
وی گفت: 50 تن مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در سیستان و بلوچستان کشف شد.
وی افزود: سیستان و بلوچستان رتبه نخست کشفیات مواد مخدر کشور را دارد و هرسال یک سوم کشفیات مواد مخدر مربوط به این استان است.
سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اقدامات آموزشی و مشاوره ای در حال ارائه در مراکز ترک اعتیاد باعث کاهش تمایل به استفاده از سرنگ شده به طوری که مصرف مواد مخدر برگشته به حالت گذشته (استشمام از طریق دود) و خیلی کم شاهد مصرف تزریقی مواد مخدر هستیم.
امیری تصریح کرد: سال گذشته 6 مرکز ترک اعتیاد غیر مجاز در مرکز استان و 2 مرکز در شهرستان ها تعطیل شد.
وی گفت: بیشترین مصرف مواد مخدر در سیستان و بلوچستان به دلایل مختلف از جمله فشارهای روانی ناشی از بیکاری و فقر اقتصادی بر گرفته از خشکسالی و همسایگی با کشور افغانستان و دسترسی آسان تر به مواد مخدر به حوزه سیستان اختصاص دارد.
وی افزود: همچنین بیشترین کشفیات مواد مخدر مربوط به شهرستان های سراوان و ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان است.
وی پیاده روی خانوادگی، تشکیل زنجیره انسانی با شعار'نه به اعتیاد'، همایش های مختلف، نمایشگاههای سیار، سخنرانی در نمازهای جمعه در رابطه با مضرات مصرف مواد مخدر، برگزاری کارگاه های آموزشی و مراسم امحای مواد مخدر را از جمله برنامه های اجرایی ویژه هفته مبارزه با مواد مخدر در سیستان و بلوچستان برشمرد.
به گزارش ایرنا ،سیستان و بلوچستان پیشروترین استان در جهان از لحاظ مبارزه با مواد خانمان سوز مخدر است.
این استان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) به مرکزیت زاهدان افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با افغانستان و پاکستان دارد.
3042**6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتظامي مواد مخدر سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۱۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر امور آب و فاضلاب چابهار گفت: برای بهبود کیفیت آب مناطق سیل‌زده، علاوه‌بر سایت‌های کلرزنی موجود، پنج دستگاه کلرزن نصب و راه‌اندازی شد.

علی‌اکبر آقایی امروز چهارشنبه در جریان برگزاری سلسله جلسات تخصصی بررسی مسائل مربوط به سیلاب منطقه دشتیاری و چابهار بیان کرد: همکاری مرکز بهداشت و آب و فاضلاب در کنترل کیفیت آب مناطق سیلزده نتایج مطلوبی را به همراه داشته و بهبود کیفیت آب و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مرتبط با آن را می‌توان از مهمترین نتایج این اقدامات برشمرد.

وی ادامه داد: در همین راستا برای حفظ سلامت ساکنان مناطق سیلزده علاوه‌بر سایت‌های کلرزنی موجود، پنج دستگاه کلرزن مایع در نقاط حساس نصب و راه‌اندازی شد.

مدیر امور آب و فاضلاب چابهار افزود: بیش از چهار هزار و ۶۰۰ عدد قرص کلر یک درصد نیز برای توزیع در مناطق آسیب دیده از سیل در اختیار دانشکده علوم پزشکی این شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: طبق گزارش معاونت بهداشتی دانشگده، تاکنون هیچ‌گونه اپیدمی در منطقه اتفاق نیافتاده و به منظور حفظ سلامت مردم، ادامه فعالیت و بازدیدهای مشترک تا کاهش کدورت به حد استاندار همکاری‌های مشترک آبفا، مرکز بهداشت و دانشکده علوم پزشکی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری ۷۰ خرده فروش مواد مخدر در آذربایجان شرقی
  • ممنوعیت کشت خشخاش بعد از یک سال از فرمان طالبان
  • افزایش ۹درصدی سفر‌های نوروزی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان ۷۸ درصد رشد داشت
  • آمادگی تمامی ظرفیت‌های سیستان وبلوچستان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • بلع مواد مخدر جوان ۲۵ ساله را روانه بیمارستان کرد
  • ورود بیش از ۲۱۳ هزار مسافر نوروزی به سیستان وبلوچستان
  • ۴۶۳ کیلو ۱۰۰ گرم مواد افیونی در سیستان و بلوچستان کشف شد
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر