Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@14:11:55 GMT

آفتاب لگن هفتاد دست

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۱۲۸۹

آفتاب لگن هفتاد دست

هفته ندای وطن قم درشماره روز پنجشنبه 31 خردادماه مطلبی با عنوان ' آفتابه لنگن هفتاد دست ' را به رشته تحریر درآورده است.

دراین مطلب می خوانیم: همگی اذعان داریم که تکدی گری به هرشکل آن مذموم بوده و زیبنده کشوری اسلامی با تمدنی کهن چون ایران نیست، صرف نظر از یک روی سکه که چهره زشت تکدی گری هر روز در جای جای کشورمان خودنمایی می کند اما روی دیگر سکه چهره زشت تر را به ما می نمایاند و آن کم کاری یا به خوداشتغالی نهادهای حمایتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهادهای حمایتی اعم از دولتی و غیر دولتی که هر روز تحت عناوین مختلفی چون قارچ از گوشه و کنار سرزمین ما سر برآورند، و عمدتا هیچ نظارتی هم بر عملکرد آنان صورت نمی گیردبعید می دانم در کشوری دیگر هم شاهد این همه نهاد حمایتی باشیم و درعین حال تعداد زیادی هم فقیر واقعی یا متکدی داشته باشیم اگر این نهادهای حمایتی که بعضا تبدیل به غول های اقتصادی شده اند درست عمل کنند، قطعا از سویی فقرای واقعی شناسایی شده و تحت حمایت قرار می گیرند و از سوی دیگر افرادی که نیازمند نبوده و دست به تکدی گری می زنند از کار زشتشان بازداشته و به شکل فعلی چهره کشور را زشت نمی کنند.
واقعا این همه دستگاه به ظاهر حمایتی تحت عنوان کمیته و بنیاد و موسسه کارشان چیست؟ چه تعداد نیازمند را تحت پوشش قرار داده و تامین می کنند، چه فرد یا شخصی بر عملکرد آنان نظارت می کند؟ حساب های بعضا چندین میلیاردی آنان توسط کدام مرجع نظارتی بازرسی و تایید می شود؟ آیا غیر ازاین است که بعضی از این موسسات از نمد سوء استفاده از عواطف و احساسات مردم ، برای خود کلاه و تن پوشش فراوان تدارک می بینند و بیشتر به خود ، اشتغال دارند تا رفع نیاز نیازمندان؟
به نظر می رسد وقت آن رسیده که نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی با تصویب قانونی جامع ، درصدد تجمیع نهادهای حمایتی و تشکیل یک نهاد واحد و قوی و قابل نظارت برآیند، نهادی که بتواند همه نیازمندان واقعی را تحت پوشش آبرومندانه قرار دهد تا پس از آن شاهد چهره تکدی گری نباشیم. ان شائ الله
7403/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قم تلنگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند

قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت‌عامه امروز با حنان حسن بلخی رئیس عمومی منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان صحی جهان برای افغانستان در دفترکارش دیدار کرد.

دفتر رسانه های وزارت صحت عامه با ارسال خبرنامه ای نگاشت:‌ در این دیدار تاج الدین آویلا، رئیس اداره یونیسف برای افغانستان و نمایندگان سازمان صحی جهان نیز حضور داشتند.

در این دیدار در مورد ریشه کن کردن بیماری فلج اطفال در افغانستان، دستاوردهای وزارت صحت‌عامه در دو سال گذشته، ارتقاء ظرفیت کارمندان صحی افغانستان، ساخت شفاخانه ها به سطح ولسوالی‌ها، تقویت سیستم صحی، همکاری دوامدار، کنترل بیماری های ساری و هماهنگی بهتر بحث و گفتگو نمودند.

سرپرست وزارت صحت‌عامه گفت: پس از روی کار آمدن طالبان تحولی در سکتور صحت کشور به وجود آمده است.

سرپرست وزارت صحت‌عامه افزود: ما برای اولین بار برای داشتن یک افغانستان عاری از پولیو یک لابرتوار تشخیص پولیو( فلج اطفال ) را افتتاح نمودیم تا این بیماری به سرعت تشخیص داده شود.

سرپرست وزارت صحت‌عامه همچنین خواستار همکاری های دوامدار مسئولان سازمان صحی جهان و اداره یونیسف با سکتور صحی افغانستان شد و از آنها خواست تا در قسمت ارتقاء ظرفیت کارمندان صحی، رسانیدن خدمات صحی به ساکنان مناطق دوردست، محو کامل بیماری پولیو و کنترل بیماری های ساری این وزارت همکاری نمایند. 

از سویی هم نمایندگان سازمان صحی جهان و یونیسف برهمکاری دوامدار ادارات خود تأکید نموده و از همکاری همه جانبه در این زمینه به وزارت صحت‌عامه اطمینان دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • اوقات شرعی ۱۷ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • اوقات شرعی هفدهم اردیبهشت در سمنان
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یافت
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد
  • اسد:جنگ غزه چهره واقعی و فریبکار غرب و آمریکا را نشان داد
  • اوقات شرعی شانزدهم اردیبهشت در سمنان