Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران ومعماری، آرش میرابیان در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی حمل‌ونقل ریلی با بیان اینکه بریس بزرگترین شرکت تولید کننده تراور‌س بتنی‌ خاور‌میانه است، اظهار کرد: با استفاده از دانش مهندسان ایرانی تراورس با قابلیت پشتیبانی خطوط سریع‌السیر ریلی تا سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت و خطوط ریلی باری با ظرفیت بار محوری ۳۰ تن تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که از سال ۹۰ تاکنون ۱.۵ میلیون عدد انواع تراورس بتنی برای تامین نیاز راه‌آهن و مترو تولید شده است، افزود: یکی از برنامه‌های ما تامین نیاز  مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی  بوده به طوریکه انواع تراورس با عرض خط و یراق آلات مختلف تولید شده است.

وی با یادآوری این‌که  امتداد خط ۱ مترو تهران-فرودگاه امام(ره)، مترو کرج- هشتگرد، قطار حومه‌ای  تهران- ورامین - گرمسار، راه آهن ملایر- کرمانشاه، راه آهن میانه- تبریز و... از جمله پروژه‌های در دست اجرای بریس برای تامین تراورس است،  تصریح کرد: راه آهن خواف-هرات، یزد-اقلید،‌مترو مشهد و... نیز از دیگر پروژه‌های مهم در دست اجراست.

قائم مقام بریس با یادآوری امضای تفاهمنامه با راه آهن سوریه برای صادرات تراورس گفت:‌ همچنین در حال مذاکره با برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عمان برای صادرات تراورس هستیم، این مذاکرات حدود یکسال است که در جریان بوده اما دیپلماسی‌های معمول روند نهایی شدن صادرات تراورس به این کشور را کُند کرده است.

میرابیان همچنین از طلب ۱۴ میلیارد شرکت متبوعش از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و راه‌آهن خبر داد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۱۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر دوشنبه در کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر اظهار کرد: تحول در ساختار علمی دانشگاه خلیج‌فارس در زمینه انرژی هسته‌ای یک نیاز است.

استاندار بوشهر بیان کرد: با شکل‌گیری یک دانشکده در این حوزه، رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی گسترش و توسعه هوش مصنوعی در صنایع مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راستا برای تحول در بخش‌های مختلف، طراحی لازم توسط دانشجویان و جوانان بومی استان انجام شده است.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه تصمیمات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران جهادی و به موقع است اظهار داشت: آغاز ساخت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب در جوار نیروگاه اتمی بوشهر با تأکیدات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اجرایی شد و اکنون روند ساخت آن تسریع یافته است.

وی با بیان اینکه این آب‌شیرین‌کن تا ظرفیت ۱۵۰ هزار مترمکعب قابل توسعه و گسترش است افزود: علاوه بر این، ساخت ۲ نیروگاه اتمی دیگر هر کدام به ظرفیت هزار و ۷۵ مگاوات در جوار نیروگاه فعلی اتمی بوشهر در دست ساخت است که با تکمیل و بهره‌برداری از آن، تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳ هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر ساخت ۲ هنرستان در حوزه فناوری هسته‌ای در بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ساخت ۲ هنرستان مرتبط با فناوری هسته‌ای در مرکز استان بوشهر ساخته و راه‌اندازی می‌شود که یکی از آنها در حال اجرا است و طراحی بعدی نیز در هنرستان حاج جاسم بوشهر برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 6085604

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران
  • بررسی علل وقوع سیل های اخیر در جنوب ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس