Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@12:45:33 GMT

نیروی دریایی پاکستان، ۱۳ ایرانی دیگر را نجات داد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۱۴۶۵

نیروی دریایی پاکستان، ۱۳ ایرانی دیگر را نجات داد

سخنگوی نیروی دریایی پاکستان اعلام کرد: درپی دریافت پیام درخواست امداد، ۱۳ سرنشین یک کشتی ایرانی را از خطر غرق شدن نجات داده است. ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز، سخنگوی نیروی دریایی پاکستان اعلام کرد: بر اثر غرق شدن یک کشتی ایرانی به نام النعیمی 13 سرنشین آن در وضعیتی وخیم به سر می‌برده و درخواست امداد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرنشینان این کشتی که در 186 کیلومتری بندر اوماره پاکستان غرق شده بود وضعیت بسیار وخیم داشتند و حضور به موقع نیروی دریایی پاکستان آنان را از مرگ حتمی نجات داد.

طبق اعلام نیروی دریایی پاکستان، این افراد با کمبود آب، آذوقه و دیگر مشکلات مواجه شده بودند و حال برخی از آنان وخیم بود.

نیروی دریایی پاکستان پس از رسیدن به محل حادثه این افراد را نجات داده و برای آنان غذا و آب آشامیدنی و دارو فراهم کرد.

گفتنی است سرنشینی کشتی النعیمی توسط هلی کوپتر به بندر کراچی منتقل شده و مقامات کنسولگری ایران تحویل داده شدند.

سرنشینان نجات یافته این کشتی از عملکرد به موقع نیروی دریایی پاکستان برای نجات جان خود تشکر و قدردانی کردند.

این درحالی است که مدتی قبل یک 11 سرنشین یک کشتی دیگر ایرانی نیز توسط نیروی دریایی پاکستان در آب‌های آزاد از مرگ نجات پیدا کردند.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,91,95/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان

بین الملل تابناک: سفر اسماعیل هنیه به ایران، حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان، اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین، جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان و درخواست پاکستان برای معافیت از تحریم های ایران از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

سفر اسماعیل هنیه به ایران

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران سفر می کند.

 رئیس دفتر سیاسی حماس در جریان سفر به تهران در روز سه شنبه ۷ فروردین ماه با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی می کند.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود هنیه در جریان سفر به ایران با تعدادی دیگر از مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و رایزنی کند.

حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان

منابع خبری پاکستان اعلام کردند که توطئه حمله تروریستی به پایگاه نیروی دریایی در ایالت بلوچستان با واکنش فوری نظامیان خنثی شده و طی آن ۴ مهاجم کشته شدند.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، گروه تروریستی و تجزیه طلب ارتش آزادیبخش بلوچ مسوولیت حمله به پایگاه نیروی دریایی در شهر تربت واقع در ایالت بلوچستان را برعهده گرفت.

واکنش فوری نیروهای امنیتی پاکستان مانع از ورود مهاجمان به داخل محوطه پایگاه نیروی دریایی شد و درپی تبادل آتش، چهار تروریست کشته شدند.

منابع خبری پاکستان افزودند که توطئه حمله تروریستی دفع شد و نیروهای امنیتی عملیات پاکسازی در منطقه و بازداشت دیگر عوامل دخیل در این حمله را آغاز کردند.

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین

ایالات متحده در اقدامی مشترک با انگلیس از اعمال تحریم‌هایی علیه یک شرکت و ۲ فرد در ارتباط چین به بهانه حملات سایبری علیه هر ۲ کشور خبر داد.

 مقامات آمریکا و انگلیسی روز دوشنبه مدعی شدند شرکت و افراد تحریم‌شده مسئول هک‌هایی هستند که ممکن است به آن‌ها اجازه دسترسی به اطلاعات ده‌ها میلیون رای‌دهنده انگلیسی را داده باشد.

آن‌ها همچنین ادعا کردند که این شرکت و اشخاص مسئول حملات علیه قانون‌گذاران انگلیسی و آمریکایی هستند که در رابطه‌ با تهدیدهای چین هشدار داده بودند.

انگلیس نیز هکرهای چینی را به تلاش برای نفوذ به ایمیل قانون‌گذاران منتقد به چین متهم کرد.

در همین رابطه، لندن قوانینی را در زمینه مبارزه با جاسوسی تشدید خواهد کرد و لایحه مربوطه، امروز در مجلس عوام انگلیس بررسی خواهد شد.

بر اساس ادعاهای موجود، هکرهای چینی سرورهای کمیسیون انتخابات انگلیس را هک و سعی کردند به اطلاعات شخصی برخی از اعضای مجلس عوام و مجلس علیای این کشور  دسترسی پیدا کنند.

جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تماس تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان گفت: بسیار مهم است که ایران از نفوذ منطقه ای خود برای کاهش تنش‌ها استفاده کند.

 جوسپ بورل ساعاتی پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه، طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که با وزیر امور خارجه کشورمان درباره اوضاع غزه گفت‌وگو کرده است.

وی افزود: بسیار مهم است که ایران از نفوذ منطقه‌ای خود برای کاهش تنش‌ها استفاده کند.

وضعیت محکومان امنیتی در ایران و برنامه هسته‌ای کشورمان از دیگر مسائلی است که به گفته بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان مورد بحث قرار گرفت. وی همچنین با تکرار ادعای بی‌اساس درباره کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین مدعی شد که نگرانی شورای اتحادیه اروپا در مورد «انتقال احتمالی» موشک های ایران به روسیه را تکرار کرده است.

جمهوری اسلامی ایران بارها ادعای مطرح شده درباره ارسال تسلیحات به روسیه را برای به‌کارگیری در جنگ اوکراین رد و بر لزوم توقف درگیری‌ها تاکید کرده است. امیرعبداللهیان در این تماس، تکرار ادعاها در مورد ارسال سلاح ایرانی برای استفاده علیه اوکراین را داستان‌سرایی و ادعایی کسل‌کننده و فاقد پایه و اساس خواند.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه کشورمان، دو طرف درباره اهمیت تداوم گفتگوها برای لغو تحریم‌ها نیز رایزنی کردند. وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات و تماس‌های مستمر میان انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم به تداوم همکاری سازنده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و متقابلاً انتظار جدی دارد طرف‌های غربی در قبال تعهدات خود در موضوع مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها کاملاً پایبند باشند.

درخواست پاکستان برای معافیت از تحریم های ایران

 وزیر نفت پاکستان با اعلام اینکه کار روی احداث خط لوله مرتبط با پروژه مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران به زودی آغاز می‌شود، افزود: اسلام‌آباد قاطعانه به دنبال دریافت معافیت تحریمی از آمریکا خواهد بود.

مصدق ملک روز دوشنبه طی گفت‌وگو با خبرنگاران حوزه انرژی در اسلام‌آباد اعلام کرد که پاکستان به زودی کار روی پروژه گاز ایران را آغاز می‌کند.

وی اظهار داشت که دولت موقت پاکستان اقدام برای ارائه درخواست رسمی به آمریکا جهت دریافت معافیت تحریمی ایران را به تعویق انداخته بود اما دولت فعلی این موضوع را با قدرت دنبال می‌کند.

مصدق ملک افزود: پاکستان قاطعانه پرونده معافیت تحریمی را پیگیری کرده و از آمریکا می‌خواهد که این مطالبه اسلام‌آباد را بپذیرد.

وی گفت که پاکستان به زودی کار روی خط لوله انتقال گاز از ایران را آغاز می‌کند و تلاش خواهد کرد که با راهکارهای سیاسی و فنی از سد تحریم‌های آمریکا عبور کند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان هفته گذشته در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقام آمریکایی علیه همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد در حوزه انرژی‌، اعلام کرد: اسلام‌آباد نیازی به مشورت دیگران یا معافیت تحریمی ندارد و ما متعهد به انجام پروژه مهم انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران به پاکستان هستیم.

ممتاز زهرا تاکید کرد: تصمیم اخیر دولت پاکستان برای پیشبرد خط لوله گاز و احداث آن در محدوده خاک پاکستان یک تصمیم مستقل و آزاد است و این عملیات در خاک پاکستان به زودی اجرا خواهد شد.

وزارت نفت پاکستان اوایل اسفند ۱۴۰۲ با صدور بیانیه‌ای تکمیل پروژه مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران را موجب تقویت امنیت انرژی اسلام آباد دانست و اعلام کرد که کمیته انرژی در کابینه دولت پاکستان با طرح احداث خط لوله ۸۱ کیلومتری از بندر «گوادر» تا مرز مشترک پاکستان با ایران موافقت کرده است.

مقام های سیاسی در پاکستان و کارشناسان حوزه اقتصادی و انرژی این کشور همواره تاکید دارند: اسلام آباد باید با استفاده از ظرفیت بالقوه انرژی جمهوری اسلامی ایران به ویژه تکمیل طرح خط لوله آی‌.پی در مسیر غلبه بر بحران انرژی گام بردارد.

 

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان
  • ۶ کشته در حمله به یک پایگاه نیروی دریایی پاکستان
  • حمله به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در بلوچستان
  • حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ شهباز شریف بیانیه داد
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان
  • حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان
  • حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان با کشته شدن ۴ مهاجم دفع شد
  • قدردانی سفیر ایران از نیروی دریایی پاکستان
  • الحاق شناورهای لازم در دستورکار نیروی دریایی ارتش
  • فیلم| نجات ۸ ماهیگیر ایرانی توسط نیروی دریایی پاکستان