Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@08:11:28 GMT

اگر دیابت دارید این برنج را بخورید

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۱۶۱۵

اگر دیابت دارید این برنج را بخورید

دیابت و بالا بودن قند خون از بیماری هایی است که نیازمند کنترل می باشد.در افراد مبتلا به بیماری دیابت بهتر است مصرف مواد قندی به حداقل برسد .در این مطلب از الودکتر به شما می گوییم که چرا برنج سفید برای افراد مبتلا به دیابت مناسب نیست و بهتر است جایگزین دیگری را برای آن انتخاب نمایند.

برنج قهوه‌ای بهتر از برنج سفید بوده و بر اساس نتایج پژوهش‌های اخیر می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرایطی را در نظر بگیرید که یک نفر پاکت شکر را باز کرده و در دهانش خالی کند. این تا حدودی شبیه وضعیتی است که با خوردن برنج زیاد به وجود می‌آید. یعنی آسیب شکر و برنج زیاد یکی می‌شود.

چرا برنج قهوه ای؟

برنج سفید به این دلیل سفید رنگ است که آسیاب و تصفیه می‌شود. برای همین هم ارزش غذایی آن تا حدود زیادی از بین رفته و تبدیل به گلوسید «خالی» می‌شود.

اما شرایط برنج قهوه‌ای کاملاً متفاوت است. این نوع برنج آسیاب نشده و برای همین خواص مغذی آن حفظ شده است.

به همین دلیل جای تعجب نیست که نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد برنج قهوه‌ای قادر است خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

برنج قهوه‌ای یک جایگزین مناسب برای برنج سفید محسوب می‌شود زیرا تصفیه نشده (یا کمتر شده) و خواص مغذی و پوسته‌ی خود را حفظ کرده که حاوی فیبر نامحلول در آب است.

نتایج این پژوهش اروپایی نشان می‌دهد اگر شما به جای حدود 340 گرم برنج سفیدی که در هفته مصرف می‌کنید برنج قهوه‌ای مصرف کنید میزان ابتلا به دیابت 16 درصد کاهش می‌یابد؛ و اگر به جای مصرف برنج سفید، دانه های کامل را جایگزین کنید این خطر را به میزان 36 درصد بیشتر کاهش می‌دهید.

شاخص گلیسمی برنج سفید مانند شکر بالا است. برای همین مصرف زیاد برنج سفید نیز مانند مصرف شکر مشکل‌ساز خواهد شد. برنج قهوه‌ای یک جایگزین مناسب برای برنج سفید محسوب می‌شود زیرا تصفیه نشده (یا کمتر شده) و خواص مغذی و پوسته‌ی خود را حفظ کرده که حاوی فیبر نامحلول در آب است.

توجه داشته باشید که جو، جو دو سر و سبوس جزو دانه‌های دیگری هستند که خواص بیشتری از برنج سفید دارند و بهتر است در الویت قرار بگیرند.

منبع: الو دکتر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دیابت برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرارو، به طور کلی باید بدانید که کافئین باعث خشک شدن بدن می‌شود و چربی را از بین می‌برد و از آنجایی که قهوه بالاترین میزان کافئین را دارد، مصرف مداوم و روزانه قهوه باعث خشک شدن قلب دوم بدن یعنی کبد می‌شود؛ به همین دلیل عده زیادی برای از بین بردن کبد چرب خود شروع به مصرف قهوه می‌کنند.

بعد از مصرف قهوه کبد می‌تواند متابولیسم تخلیه و سوزاندن چربی را شروع کند. برای کبد چرب تنها پیشنهاد می‌شود که یک ساعت پیش از خواب شب خورده نشود و به جز این مورد، نکته دیگری در این اساس وجود ندارد.

از مضرات خوردن قهوه در شب می‌توان به بهم ریختگی ساعت خواب، بهم ریختگی نظم ترشح هورمن و اختلال در کارکرد غده هیپوفیز اشاره کرد.

عوارض مصرف زیاد قهوه ؛ مقدار مجاز مصرف قهوه در روز | محاسن و مضرات قهوه را بشناسید کد خبر 846630 برچسب‌ها خبر مهم بیماری - کبد قهوه

دیگر خبرها

  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود