Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- همزمان با فرا رسیدن هفته قوه قضائیه رییس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان کهگیلویه و بویر احمد با حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه یاسوج دیدار کردند.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با امام جمعه یاسوج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت اله دکتر بهشتی معمار دستگاه قضایی هفته قوه قضائیه را به سنگربانان عدالت تبریک گفت و اظهار کرد: خداوند به ما نعمتی داده که خادم مردم هستیم و در آیات الهی نیز بدان اشاره شده که خداوند هروقت بخواهد به کسی نعمت زیادی ببخشد مردم را نیازمند او می‌کند تا مردم برای حل مشکلات خودشان به وی مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: تکلیف ما اجرای عدالت و برخورد قاطع با سالبین امنیت است و در حال حاضر ۱۳۲ نفر قاضی در دادگستری استان مشغول انجام وظیفه هستند.

رییس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در زمینه صلح و سازش نیز اقدامات مؤثری در شورای حل اختلاف انجام شده، بیان داشت: در سال گذشته تعداد ۵ پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه کردیم علاوه بر اجرای عدالت و برخورد با مجرمین در حوزه‌ امنیت استان نیز تلاش‌های ارزنده‌ای انجام گرفته است و در زمینه ایجاد امنیت در رتبه اول کشور قرار داریم.

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نزاع‌های دسته جمعی و فردی و تعرض به اموال عمومی به نحو شایسته‌ای کاهش پیدا کرده و آمار جرایم خشن در استان به شدت پایین است.

مقام ارشد قضایی استان  کهگیلویه و بویراحمد ایجاد مدیریت پیگیری پرونده‌های مهم را گامی اساسی و مؤثر در سرعت عمل و رسیدگی و پیگیری پرونده‌ها تا حصول نتیجه دراین زمینه  برشمرد و افزود: در همین راستا شناسایی و دستگیری سارقین طلافروشی گچساران و یاسوج که با لطف خدا و دعای خیر مردم همراه بود صورت گرفت و لازم است از دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌های بویراحمد و گچساران و همه نیرو‌های قضایی، امنیتی و انتظامی تشکر کنم.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی با بیان اینکه هم اکنون هیچگونه پرونده ثبت نشده‌ای در دادسرا، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها وجود ندارد اظهار داشت: در سال ۱۳۹۶ تعداد یکصد و ۷۷ هزار و ۷۵۵ فقره پرونده  به محاکم قضایی استان و شورا‌های حل اختلاف وارد شده و در همین مدت تعداد یکصد و ۶۹ هزار پرونده مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به دادرسی الکترونیک نیز اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه در بین قوای سه گانه در حوزه‌ی استفاده از ظرفیت مکانیزه و الکترونیک به جهت دادرسی الکترونیک از سایرین جلوتر بوده و در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به محرومیت و نبود زیرساخت‌های مخابراتی علیرغم نبود همه امکانات در رتبه‌ی دوم کشور قرار داریم.

وی در ادامه در خصوص بهره مندی از  مزایای استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیک نیز گفت: از مزایای این سامانه کوتاه شدن فرآیند ابلاغ اوراق قضایی به طرفین پرونده و اینکه اطلاعات پرونده توسط افراد غیر رؤیت نمی‌شود.

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با اشاره به وضعیت طبیعی این استان گفت: وضعیت منابع خدادادی در استان سبب شده تا سود جویان اقدام به تصرف غیر قانونی  جنگل، مرتع و حتی رودخانه‌ها نمایند، اما در سال گذشته با اقدام دستگاه‌های مسئول و حمایت‌های دادگستری استان، یک هزار هکتار از عرصه‌هایی که تصرف شده بود به بیت المال بازگشت و قریب به ۲۰ تا ۳۰ هکتار از  عرصه‌هایی که در آن نهال غرس شده بود، نهال‌ها قلع و قمع و رفع تصرف شد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه شهر یاسوج نیز در سخنانی با اظهار اینکه مسئله‌ی قضا مسئله‌ای بسیار مهم، ظریف و حساسی است افزود: قوه‌ قضائیه تکیه گاه مردم است و با انجام وظیفه‌ی قاضی است که عدل و عدالت برقرار می‌شود، بنابراین کسانی که برای نظام زحمت می‌کشند توفیق بسیار مهمی است که خداوند به آن‌ها واگذار کرده است.

امام جمعه یاسوج در ادامه گفت: کسانی که در منصب قضاوت انجام وظیفه می‌کنند مجری عدل و عدالت بوده  و حافظ نظم، ناموس و اموال مردم هستند.

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زمین خواری رفع تصرف کهگیلویه و بویراحمد دادستان کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۲۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از پرونده زمین خواری مدیر یک شرکت خصوصی

محمود قلی‌زاده از کشف یک مورد زمین خواری در اراضی ملی در منطقه هیر خبر داد و اظهار کرد: بعد از گشت زنی و کنترل مسؤول منابع طبیعی شهر هیر و به دنبال مشاهده اقدامات عمرانی در حوزه منابع طبیعی و استعلام یو. تی. ام و مختصات محل اجرا این زمین‌خواری مشخص شد.

به گزارش مهر، وی افزود: در پی این اقدام فردی که مدیریت یکی از شرکت‌های خصوصی در سطح استان را دارد با سو استفاده موقعیت خود و آشنایی به محل اقدام به فروش سه قطعه زمین به متراژ‌های ۱۸۵ متر و ۲۰۰ متر و ۱۲۰ متر کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: مستندات نشان می‌دهد خریداران این زمین‌ها کاملاً از کلاهبرداری بودن این موضوع بی‌اطلاع هستند که موضوع در اسرع وقت تشکیل پرونده شد و به دادسرای عمومی و انقلاب ارجاع شد.

قلی‌زاده خاطرنشان کرد: از همه افرادی که زمین‌های مشکوکی بدون استعلام از منابع طبیعی و اطمینان از غیر ملی بودن اراضی خریداری کردند جهت اطلاع از وضعیت زمین مورد معامله استعلامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: از دوستداران طبیعت تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخریب در اراضی ملی مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به صورت شبانه روزی اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرونده زمین خواری مدیر یک شرکت خصوصی
  • بازرسی ۱۱ هزار و ۹۱۹ واحد صنفی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد
  • تشکیل ۶۵ پرونده تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • جاده بابا میدان - گچساران پرترددترین محور ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد
  • نزدیک به 576 هکتار اراضی ملی به بیت المال بازگشت
  • بازگشت ۵۷۶ هکتار اراضی ملی گلستان به بیت‌المال
  • نزدیک به ۵۷۶ هکتار اراضی ملی به بیت المال در گلستان بازگردانده شد
  • بازگشت ۲۱ هزار متر زمین کشاورزی آمل به چرخه تولید