Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-02@12:44:21 GMT

دردسر مکزیک با تماشاچی‌هایش

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۲۳۰۵

دردسر مکزیک با تماشاچی‌هایش

مهاجم مکزیک، خاویر هرناندز از هواداران تیم ملی کشورش خواسته در جریان بازی‌های تیم ملی مکزیک در جام جهانی از سر دادن شعارهای رکیک و نفرت‌پراکنانه خودداری کنند چرا که ممکن است به جریمه شدن مکزیک از طرف فیفا منجر شود.

به گزارش ورزش سه، هرناندوز روز چهارشنبه با منتشر کردن پستی در اینستاگرام خود از هواداران مکزیک خواسته زمانی که تیم حریف قصد زدن ضربه‌ی دروازه را دارد از سر دادن شعارهای توهین‌آمیز خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرناندز می‌گوید " به همه‌ی هواداران مکزیک در استادیوم‌ها : شعار ‘پوتو’ ندهید. بیاید تیم‌مان را با خطر یک تحریم دیگر روبرو نکنیم ". شعاری که فیفا و گروه‌های مدنی در غرب آن را نفرت‌پراکنانه و تبعیض‌آمیز می‌دانند.


مکزیک در اولین بازی خود در گروه F آلمان را 1-0 شکست داده و شگفتی‌ساز شد. آنها روز شنبه در دومین بازی خود به مصاف کره‌ی جنوبی خواهند رفت. مکزیکی‌ها از سالها پیش چنین شعارهایی سر می‌دهند و گروه‌های مدنی به خصوص در اروپا، این دست شعارها را مصداق بارز نفرت‌پراکنی می‌دانند. با اینکه تیم ملی مکزیک در گذشته خواستار پایان دادن به این شعارها شده و حتی در سال 2016 بازیکنان تیم ملی با انتشار ویدیویی به این موضوع پرداختند، ولی بعضی هواداران همچنان حاضر نیستند از عادت مالوف خود دست بردارند.


هزاران هوادار مکزیکی برای تماشای جام جهانی به روسیه سفر کرده‌اند و از میان آنها برخی در دیدار مکزیک و آلمان با سر دادن شعارهای مورد اشاره، باعث شدند فیفا در اوایل هفته‌ی جاری از در دستور کار قرار دادن اقدامات انضباطی بر علیه مکزیک خبر دهد. در جریان رقابتهای انتخابی جام جهانی هم فدراسیون فوتبال مکزیک به خاطر ناسازاهای رکیک هوادارانش 12 بار جریمه شده بود. در دو مورد اول، فیفا به صدور اخطار اکتفا کرده بود ولی 10 مورد بعدی برای مکزیکی‌ها با جریمه همراه شد.


در جام جهانی 2014 برزیل هم این شعار در بازی‌های مکزیک به کرات شنیده می‌شد. فیفا آن زمان واکنشی نشان نداد ولی در سالهای بعدی برای پایان دادن به این موضوع اقدامات سخت‌گیرانه‌ای را در دستور کار قرار داد. تیم‌های دیگری از آمریکای لاتین مثل آرژانتین و شیلی هم به همین دلیل جریمه شده‌اند. فیفا در روسیه برای هر بازی جام جهانی سه ناظر ویژه به هر استادیوم‌ می‌فرستد تا رفتارهای تعبیض‌آمیز و ناسزاهای رکیک سر داده شده از سوی تماشاچی‌ها را گزارش کنند.

تیم ملی مکزیک مکزیک جام جهانی 2018 (روسیه)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی مکزیک مکزیک جام جهانی 2018 روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | کشف عمیق‌ ترین حفره آبی جهان در مکزیک

به گزارش جام جم آنلاین، مانند سیاهچاله‌های فضایی در منظومه شمسی، ویژگی‌های مرموزی نیز روی زمین وجود دارند که گودال‌های آبی هستند. عمق این حفره‌های عظیم در اقیانوس‌های زمین ممکن است به اندازه طول آسمانخراش باشد.

تصور می‌شود این حفره‌های مذکور که اواخر عصر یخی به وجود آمده باشند، نقاط اکولوژیکی مهمی هستند که انبوهی از گیاهان و حیوانات در آن‌ها زندگی می‌کنند. اکنون محققان بزرگترین حفره آبی در جهان را شناسایی کرده اند که در خلیج چتومال واقع در مکزیک قرار دارد.

حفره آبی مذکور به نام «تام جا» (Tamm Ja) در زبان قوم مایا به معنی آب عمیق است و عمق آن به ۴۲۰ متر زیرسطح دریا می‌رسد. محققان تاکنون هیچ گاه به انتهای این گودال نرسیده اند.

پیش از این محققان تصور می‌کردند تام جا دومین گودال آبی جهان باشد، اما اندازه گیری‌های جدید حاکی از آن است که عمق آن از گودال رکورد دار پیشین که در چین قرار دارد، بیشتر است.

نمونه برداری و بررسی حفره آبی تام جا در سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی انجام شد، اما محققان سال قبل از وجود آن خبر دادند. به هر روی آن‌ها عمق این حفره را ۲۷۴.۴ متر تخمین می‌زدند که معادل ارتفاع برج ویلیامز در هیوستن آمریکا است.

اما در واقع تخمین‌های پیشین ۴۰۰ فوت کوتاه‌تر از عمق تایید شده فعلی هستند. محققان طی یک بررسی جدید در چتومال مکزیک توانستند با کمک ابزار پروفایلر CTD (رسانایی، دما و عمق) در دسامبر سال گذشته به تخمین دقیق تری از عمق تام جا دست یابند.

این دستگاه مجموعه‌ای از کاوشگرهاست که به یک قاب فلزی دایره شکل متصل هستند و به وسیله یک کابل به اعماق آب ارسال می‌شود.

قبل از آن محققان از روش نگاشت صداگیر پژواک (echo sounder mapping) استفاده کردند که با کمک پالس‌های امواج صوتی عمق را تخمین می‌زند.

در دسامبر ۲۰۲۳ میلادی یک ماموریت اکتشافی غواصی انجام شد تا شرایط محیطی در این گودال شناسایی شود. سوابق پروفایلر CTD از ۴۲۰ متر زیر سطح دریا فراتر رفت و هنوز به انتهای گودال نیز نرسیده بود. به این ترتیب تام جا به عنوان عمیق‌ترین گودال آبی جهان تایید شد.

 

دیگر خبرها

  • ویدیو/ عمیق‌ترین چاله آبی جهان در مکزیک پیدا شد
  • عکس| دشمن فردوسی‌پور تماشاچی ویژه الکلاسیکوی ایران!
  • رئیس شبکه سه تماشاچی ویژه الکلاسیکوی ایران
  • خالدآبادی: کاری به پرسپولیس و بازی‌هایش نداریم
  • عمیق ترین حفره آبی جهان در این منطقه کشف شد
  • عکس | کشف عمیق‌ ترین حفره آبی جهان در مکزیک
  • پیروزی بی دردسر نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان
  • پست جدید جیانی اینفانتینو کنار مهدی تاج؛ تبریک به ایران + عکس
  • ریسک ممنوع، افشاریان باتجربه‌هایش را به‌خط کرد
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا