Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@09:57:42 GMT

شهادت ۲ مرزبان در مرز سیستان و بلوچستان و افغانستان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۲۳۱۵

شهادت ۲ مرزبان در مرز سیستان و بلوچستان و افغانستان

ساعت24-فرمانده مرزبانی ناجا مرزبان جمهوری اسلامی ایران گفت: دو مرزبان در مرز شمال سیستان و بلوچستان با افغانستان در درگیری با گروهک تروریستی و قاچاقچیان به شهادت رسیدند.

سردار قاسم رضایی(فرمانده مرزبانی ناجا) گفت: بیش از یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ و معاندان در ۲ عملیات جداگانه و همزمان در مرزهای زابل و زاهدان کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرداررضایی اظهار داشت: در این درگیری و عملیات که با حمایت و پشتیبانی معاندان از سوداگران مرگ انجام شد ۲ نفر از مرزبانان غیور و سلحشور هنگ مرزی زابل به مقام والای شهادت نائل آمدند.

وی افزود: سوداگران مرگ شب گذشته با حمایت و پشتیبانی آتش معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران، قصد داشتند مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را از مرزهای جنوب شرق کشور و از ۲ منطقه زابل و زاهدان به طور همزمان وارد کشور کنند که مرزبانان این هنگ ها جانانه در مقابل آنان ایستادگی کردند.

وی تصریح کرد: در این درگیری ‌ها که معاندان، سوداگران مرگ را با سلاح ‌های نیمه سنگین حمایت و پشتیبانی می‌ کردند، رزمندگان مرزبانی با شجاعت و غیرت و اجرای سنگین آتش علیه آنان توانستند توان رویارویی را از سوداگران مرگ و معاندان سلب و آنان را در دستیابی به اهداف شومشان ناکام کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا اظهار داشت: در این ۲ عملیات مرزبانان سیستان و بلوچستان موفق شدند ۹۱۱ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک، ۲۰۰ کیلوگرم هروئین و ۱۷ کیلو و ۵۵۰ گرم مرفین را به همراه مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات سبک و نیمه سنگین و تجهیزات نظامی و مخابراتی از قاچاقچیان و معاندان کشف کنند.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها ۲ نفر از مرزبانان غیور هنگ مرزی زابل به نام ‌های استوار یکم محسن شهرکی و سرباز وظیفه جلال بهبودی زابلی به درجه رفیع شهات نائل شدند.

وی گفت: با توجه به آتش پر حجم مرزبانان هنگ‌های مرزی زابل و زاهدان، ۲ نفر از سوداگران مرگ و معاندان به هلاکت رسیده و بقیه آنان به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند.

ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

مرزبانی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «بعدازظهر امروز تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیرو‌های طالبان مواجه می‌شوند و به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیرو‌های طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداخته که پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی از طالبان
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟