Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «حسین پناهی‌آذر» معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) پس از ورود ۱۷ ملوان زندانی ایرانی در سومالی به کشور که اخیرا آزاد شده‌اند در جمع خبرنگاران عنوان کرد: این گروه از زندانیان آخرین گروهی هستند که طی سه ماه اخیر آزاد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی یکی از وظایف وزارت خارجه را پیگیری وضعیت زندانیان ایرانی و ایرانیانی خواند که در خارج از کشور با مشکل مواجه می‌شوند و افزود: ما در حال حاضر با ۱۰ کشور موافقتنامه تبادل زندانی داریم که با همکاری قوه قضائیه این تبادلات انجام می‌شود و با برخی کشورها نیز به صورت دوجانبه توافق می‌کنیم و زندانی‌ها آزاد می‌شوند. 

پناهی آذر اضافه کرد:‌ این ۱۷ نفر آخرین گروهی هستند که حدود یک سال گذشته به دلیل ورود به آب‌های ساحلی منطقه پونتلند زندان و محکوم شده بودند که با تلاش سفارت ایران در نایروبی و همکاران ما در تهران این افراد آزاد و امروز به کشور بازگشتند. 

معاون وزیر خارجه یادآور شد: این افراد در پی تماس سفارت ما با دولت محلی پونتلند سومالی و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شدند که بایستی از مقامات محلی پونتلند در این زمینه قدردانی کنیم. 

وی همچنین گفت‌:‌ چندی قبل نیز تعدادی از زندانیان سومالیایی در ایران که به خاطر ورود غیرمجاز در ایران در زندان به سر می‌بردند، آزاد شدند.

پناهی آذر یادآور شد: شیلات و صاحبان لنج‌ها بایستی به ناخداها تأکید کنند که از ورود به منطقه خطر در محدوده آب‌های سومالی خصوصا مناطقی که صید ممنوع است، خودداری کنند.

 

 

وی خاطرنشان کرد:‌ متأسفانه در گروه‌های قبلی که در سال ۹۴ در زندان بودند تعدادی فوت کردند و شرایط سختی برای آنها ایجاد می‌شود و لازم است که تذکرات و راهنمایی‌های لازم از سوی شیلات و صاحبان لنج‌ها به ناخداها داده شود. 

*بازگشت 392 زندانی ایرانی در خارج از کشور به داخل در سه ماه اول سال جاری

به گزارش فارس، پناهی‌آذر همچنین گفت: در سه ماهه اول سال جاری (۱۳۹۷) تعداد ۳۹۲ ایرانی زندانی در خارج از کشور آزاد و یا برای گذراندن دوران محکومیت‌شان به داخل کشور منتقل شدند. 

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه اغلب این زندانیان در کشورهای کویت، ارمنستان، آلمان، ترکمنستان، امارات، پاکستان و... در زندان بودند، افزود: این آمار در سال گذشته (۹۶) کلا ۱۴۳ نفر بود و در سال جاری و در سه ماهه اول ۳۹۲ نفر با تلاش‌های انجام شده آزاد و یا برای ادامه دوران محکومیت به داخل کشور منتقل شدند. 

*پنج هزار و 800 زندانی خارجی در داخل/دو هزار و 916 زندانی ایرانی در خارج

پناهی‌آذر همچنین عنوان کرد: حدود پنج هزار و ۸۰۰ زندانی خارجی در حال حاضر در زندان‌های ایران به سر می‌برند که عمده آنها از اتباع افغانستان هستند که جرم بیشتر آنها قاچاق مواد مخدر و تردد غیرمجاز است. 

معاون ظریف همچنین گفت:‌‌ در حال حاضر در حدود ۲ هزار و ۹۱۶ ایرانی زندانی در خارج از کشور در زندان به سر می‌برند که اکثریت آنها در زندان‌های ترکیه هستند و عمده جرائم آنها قاچاق انسان، اقامت غیرقانونی و مواد مخدر است. 

پناهی‌آذر بر آموزش هموطنان ایرانی و نقش رسانه‌ها در این زمینه برای جلوگیری از بروز مشکلات برای ایرانیان در خارج از کشور تأکید کرد. 

وی همچنین گفت: در ایام نوروز تعدادی از ایرانیان در عراق به دلیل روادید جعلی بازداشت شدند که با تلاش‌های انجام شده در روزهای آغازین سال از طریق وزارت خارجه و سرکنسولگری‌های ایران در عراق آزاد و به کشور بازگشتند. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۲۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ یدالله روحانی‌منش از آزادی زندانی جرایم غیرعمد با عمل نیک یک پیرمرد خبر داد و گفت: صبح امروز این خیر به همراه خانواده‌اش به ستاد دیه آمد و در آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد کمک کرد.

او با اشاره به اینکه این زندانی متولد سال ۱۳۶۵ و دارای دو فرزند کوچک بوده و ۶ ماه است در زندان به سر می‌برد گفت: دسته چک این فرد مفقود شده و کسی از آن سوء استفاده کرده بود که در نهایت محکوم به پرداخت بدهی ۷۰ میلیون تومان شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با اشاره به اینکه این پیرمرد ۳۰ میلیون تومان در آزادی این زندانی کمک کرد و بقیه توسط ستاد دیه پرداخت می‌شود افزود: فروردین ۲۳ زندانی جرایم غیرعمد در همدان آزاد شدند که ۳ نفر خانم و ۲۰ نفر آقا بودند.

روحانی منش گفت: در حال حاضر ۲۷۳ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان به سرمی‌برند و نیازمند یاری خیران هستند.

دیگر خبرها

  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند